اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

آتش بس بین امل و جبهه آزادی بخش فلسطین

عصر دیروز قراردادی در 13 ماده بین جبهه نجات بخش ملی فلسطین و جنبش امل برای پایان دادن به جنگ اردوگاه ها در دفتر کار عبدالحلیم خدام معاون رئیس جمهور سوریه امضا شد.

آتش بس بین امل و جبهه آزادی بخش فلسطین

رخدادهای 28 خرداد 64

چکیده:

  • تیپ 2 کماندویی از لشکر 10 زرهی عراق به طور کامل منهدم شد.

 

  • با آزادسازی قسمت های دیگری از شمال هورالهویزه کلیه اهداف از پیش تعیین شده عملیات ظفرمند قدس تحقق پیدا کرد.

 

  • نخست وزیر: حمله صدام به شهرهای ایران بر اساس یک توافق بین المللی بوده است.

 

  • طرح الحاق سازمان تامین اجتماعی به وزارت کار تقدیم مجلس شد.

 

  • گروه امل و سازمان آزادی بخش فلسطین قرارداد ترک مخاصمه امضا کردند.

 

انهدام تیپ کماندویی عراق در عملیات قدس

درادامه عملیات قدس رزمندگان اسلام طی 24 ساعت گذشته با پاکسازی کامل منطقه عملیاتی قدس از کمین های باقی مانده دشمن که تا دیروز در محاصره رزمندگان اسلام قرار داشت در کلیه مناطق و مواضع آزاد شده این عملیات استقرار یافتند و کلیه اهداف از پیش تعیین شده عملیات ظفرمند قدس تحقق پیدا کرد.

بر اساس اطلاعیه قرارگاه خاتم النبیاء در این عملیات پیروزمندانه تاکنون صدها تن از نیروهای دشمن به هلاکت رسیده و بیش از 90 تن از اسرا به پشت جبهه تخلیه شده اند. همچنین تیپ دو کماندویی «حطین» از لشکر 10 زرهی عراق نیز به طور کامل منهدم شده و کلیه نفرات آن کشته، زخمی یا اسیر شده اند.

در عملیات ظفرمند قدس همچنین تاکنون علاوه بر انهدام چندین انبار بزرگ مهمات، به آتش کشیدن تجهیزات دشمن از جمله سلاح های ضد هوائی، قایق خمپاره انداز و سرنگونی یک فروند قایق توپدار دشمن مقادیر زیادی مهمات و تجهیزات و سلاح های سبک و سنگین و چندین دستگاه قایق موتوری و خودروی سالم به غنیمت لشکریان اسلام درآمده است.(1)

 

موسوی: حمله یه شهرها به دستور قدرت های سلطه گر بود

مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر شب گذشته طی سخنانی در مسجد سیدالشهدای نازی آباد، چگونگی تبلیغات رسانه های گروهی قدرت های استکباری و همکاری ضد انقلاب داخلی با آنان را تشریح کرد و گفت: اگر به موضع گیری قدرت های استکباری در دو سه ماهه اخیر دقت کنیم خواهیم دید که صدام حمله به شهرها را بر اساس یک توافق بین المللی قدرت های سلطه- گر انجام داده است.

آقای موسوی افزود: هدف هجوم همه جانبه محافل خبری دنیای استکباری شکست روحیه مقاومت ما بود. در مورد جنگ نیز فکر می کردند که با فشار آوردن بیشتر می توانند ملت ما را به سازش و تسلیم بکشانند.

نخست وزیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی روز قدس گفت: گروهک های چپ و راست در راهپیمایی روز قدس اعلامیه دادند که دولت جمهوری اسلامی با زور سرنیزه عده ای را از دهات اطراف به تهران آورده تا شعار بدهند. اینان هنوز نفهمیده اند که انقلاب اسلامی مردم ما را حتی از دورترین نقاط کشور تا چه حد آگاه کرده است.(2)

 

بررسی طرح الحاق سازمان تامین اجتماعی به وزارت کار و امور اجتماعی

مجلس شورای اسلامی دیروز به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه علنی داد در این جلسه کلیات طرح نفت پس از مطرح شدن و توضیحات مخبر کمیسیون نفت به پیشنهاد عده ای از نمایندگان به مدت 6 ماه مسکوت ماند. در ادامه جلسه نیز طرح تعیین تکلیف سازمان محیط زیست در شور اول مورد بررسی قرار گرفت و در پایان جلسه نیز طرح قانونی جداشدن سازمان تامین اجتماعی از وزارت بهداری و الحاق این سازمان به وزارت کار و امور اجتماعی تقدیم مجلس شد.(3)

 

امضای قرارداد آتش بس بین امل و جبهه آزادی بخش فلسطین

خبرگزاری فرانسه از دمشق گزارش داد خالد عبدالمجید سخنگوی جبهه نجات بخش فلسطین در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که عصر دیروز قراردادی در 13 ماده بین جبهه نجات بخش ملی فلسطین و جنبش امل برای پایان دادن به جنگ اردوگاه ها در دفتر کار عبدالحلیم خدام معاون رئیس جمهور سوریه امضا شد. در متن قرارداد که دیشب در دمشق بین خبرنگاران توزیع شد علاوه بر اعلام آتش بس تخلیه زخمی شدگان، بازگشت چریک های امل و سربازان تیپ ششم ارتش لبنان به مواضع قبل از نبردها پیش بینی شده است.

در قرارداد علاوه بر آزادی بازداشت شدگان، بازگشت جابهجا شدگان در جریان نبردها به خانه هایشان و اعطای یک کمک مالی برای بازسازی نیز در نظر گرفته شده است. جبهه آزادی بخش فلسطین دیروز از کلیه شخصیت های ملی و مسلمان لبنان درخواست کرد که به برقراری آتش بس بین امل و فلسطینی ها در روز عید فطر و رفع محاصره اردوگاه فلسطینی ها در بیروت کمک کند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 28 خرداد 64، ص 2
2. کیهان، 28 خرداد 64 ، ص 2
3. جمهوری اسلامی، 28 خرداد 64، ص 16
4. اطلاعات، 28 خرداد 64، ص 20

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول