اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

پیام رئیس جمهور به نخست وزیر هند

آقای بشارتی قائم مقام وزارت امور خارجه کشور برای تسلیم پیام آیت الله خامنه ای رئیس جمهوری به نخست وزیر هند وارد دهلی نو شد.

پیام رئیس جمهور به نخست وزیر هند

رخدادهای 1 تیر 64

چکیده:

  • بزرگترین سیلوی کشور به ظرفیت 120 هزار تن در تبریز مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

  • رئیس مجلس شورای اسلامی و سرهنگ قذافی رهبر لیبی دیدار و  گفت و گو کردند.

 

  • رزمندگان اسلام یک گردان کامل از تیپ 423 لشکر 21 عراق را به کلی منهدم کردند.

 

  • قائم مقام وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران وارد دهلی نو شد.

 

افتتاح بزرگترین سیلوی کشور در تبریز

آقای مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر که به همراه دکتر غفوری فرد وزیر نیرو، مهندس زنگنه وزیر جهاد سازندگی، سرپرست بنیاد مستضعفان کشور و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تبریز سفر کرده بود بزرگترین سیلوی کشور را به ظرفیت 120 هزار تن افتتاح کرد.

آقای موسوی پس از افتتاح این سیلو اجرای این پروژه را معجزه ای از نوع معجزه های 15 خرداد و 17 شهریور و روز جهانی قدس ارزیابی کرد و گفت: زمانی که از انگلیسی ها خلع ید شد و اجرای این سیلو به جهاد سازندگی تحویل شد کارشناسان پیش بینی می کردند که ادامه این کار توسط ایرانی ها نشدنی است اما امروز ما شاهد اتمام این پروژه عظیم هستیم و ساختمان موفقیت آمیز آن نشان می دهد که نیروی متخصص و متعهد ما توانایی اجرای پروژه های عظیم و پیچیده مثل سدسازی و سیلوسازی را که همیشه در انحصار ابرقدرت ها بوده است را دارد.

مهندس زنگنه نیز درباره این پروژه گفت: این سیلو بزرگترین سیلوی کشور و نخستین سیلویی است که توسط ایران ساخته می شود.(1)

 

مذاکرات هاشمی و قذافی در لیبی

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در راس یک هیئت عالی رتبه به لیبی سفر کرده است در فرودگاه طرابلس از سوی سرگرد جلود عضو شورای فرماندهی لیبی و علی بالخیر جانشین دبیر کل کنگره عمومی خلق و جمعی از مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

بر اساس این گزارش در نخستین دور مذاکرات آقای هاشمی و سرهنگ قذافی رهبر لیبی هماهنگی و همسوئی مواضع دو کشور در قبال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران مورد تاکید قرار گرفت.

قذافی در این دیدار با اشاره به حمایت از ایران در جنگ تحمیلی گفت: جنگ ایران و عراق جنگی است که بین نیروهای انقلابی و نیروهای ارتجاعی در جریان است و ما علیه صدام و مرتجعین منطقه با شما همراه هستیم. آقای هاشمی نیز در این دیدار گفت: ما در این جنگ خودمان را با شما در یک جبهه می دانیم و جنگ را تا ساقط کردن رژیم عراق ادامه می دهیم.

آقای هاشمی در مورد لبنان نیز گفت: ما برای لبنان به خاطر آینده فلسطین اهمیت زیادی قائل هستیم و درگیری اساسی خود را با استکبار جهانی و ارتجاع منطقه در مرزهای فلسطین می بینیم و ملت خود را برای یک چنین رویاروئی آماده می کنیم. گفته می شود در این سفر قرار است مسائل لبنان که به نظر می رسد توطئه ای علیه جهان اسلام و کشورهای مترقی عرب باشد و نیز مسائل منطقه در گفت و گو با قذافی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.(2)

 

نابودی کامل گردان 423 عراق

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از باختران رزمندگان تحت فرماندهی قرارگاه نجف اشرف در منطقه قصر شیرین طی یک عملیات نفوذی بر مزدوران دشمن تاختند و یک گردان کامل از تیپ 423 از لشکر 21 ارتش بعث مستقر در منطقه را به کلی تار و مار کردند.در این عملیات کلیه مواضع دشمن بر روی ارتفاعات 427 به کلی منهدم شد. بر اساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی در این عملیات نیروهای رزمنده از چهار میدان وسیع مین گذشتند و مواضع دشمن را دور زدند و در سه جناح راست، چپ و میانی از پشت به سنگرها و مواضع دشمن تاختند.(4)

 

سفر بشارتی به هند

آقای بشارتی قائم مقام وزارت امور خارجه کشور برای تسلیم پیام آیت الله خامنه ای رئیس جمهوری به نخست وزیر هند وارد دهلی نو شد.

آقای بشارتی در فرودگاه دهلی نو هدف از سفر خود به هند را تسلیم پیام کتبی رئیس جمهور به آقای راجیو گاندی نخست وزیر هند ذکر کرد و گفت: ما در دیدار با رهبران هند مواضعمان را در برابر قانون شکنی های رژیم بعثی مطرح می کنیم و از مجامع بین المللی می خواهیم عراق را به خاطر حملاتش به مناطق مسکونی ایران تحت فشار قرار دهند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 1 تیر 64، ص 19
2. اطلاعات، 1 تیر 64، ص 4
3. جمهوری اسلامی، 1 تیر 64، ص 2
4. جمهوری اسلامی، 1 تیر 64، ص 5

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول