اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/عراق؛ انتخاب چهارم/

وزارت کشور عراق: تا این لحظه هیچ مشکل امنیتی در انتخابات گزارش نشده است

وزارت کشور عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تا این لحظه، انتخابات بدون هیچ مشکل امنیتی برگزار شده است.

وزارت کشور عراق: تا این لحظه هیچ مشکل امنیتی در انتخابات گزارش نشده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت کشور عراق، امروز (شنبه 22 اردیبهشت)، پس از گذشت 6 ساعت و نیم از آغاز انتخابات پارلمانی کشور طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تا به این لحظه، هیچ مشکل و اخلال امنیتی علیه فرآیند انتخابات ثبت  گزارش نشده است.

سرتیپ «سعد معن» سخنگوی این وزارتخانه طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «الغدپرس» منتشر شد، اعلام کرد: کمیته امنیتی عالی انتخابات عراق همچنان با همکاری کمیساریای عالی انتخابات در حال نظارت بر روند انتخابات و هماهنگی‌های امنیتی لازم با فرماندهان عملیاتی و طرف‌های امنیتی مرتبط و ...است. الحمدلله تا به این لحظه هیچ نقصان امنیتی روی نداده است.

پیش از این اعلام شده بود که به دلیل تهدید‌های امنیتی متعدد علیه این انتخابات، دولت فدرال، تدابیری را برای برگزاری آن در بستری آرام اندیشیده است.

هیأت گذرگاه‌های مرزی عراق اعلام کرد که از نیمه شب جمعه، کلیه فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی به مدت ۲۴ ساعت بسته شده‌اند.

یک منبع در وزارت کشور عراق نیز پیش از این اعلام کرده بود که از ساعت ۱۲ شب جمعه تا ۱۲ شب شنبه، کلیه گذرگاه‌ها بسته خواهند ماند.اما نخست‌وزیر عراق، امروز پس از گذشت چند ساعت از آغاز انتخابات، ممنوعیت آمد و شد خودروها در استانهای عراق و نیز بسته ماندن فرودگاه‌های کشور را لغو کرد.

این نخستین انتخابات عراق پس از شکست داعش است که از سال ۲۰۱۴، مساحات زیادی از عراق را اشغال کرده بود و اکنون نیز هسته‌های خاموش آن در برخی از مناطق صحرایی این کشور و نقاط مرزی مشترک با سوریه، پنهان است و تهدید کرده است که رای‌دهندگان و نامزد‌های انتخاباتی را هدف قرار خواهد داد.

انتهای پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول