اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/عراق؛ انتخاب چهارم/

مشارکت بالای مردم کرکوک در انتخابات پارلمانی عراق

منابع عراقی از حضور گسترده مردم استان کرکوک در انتخابات پارلمانی عراق خبر دادند؛ استانی که از مناطق مورد منازعه بغداد و اربیل است.

مشارکت بالای مردم  کرکوک در انتخابات پارلمانی عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع عراقی خبر داد که استان کرکوک شاهد مشارکت بالای مردم در انتخابات پارلمانی است که در سراسر عراق در جریان است.

به گزارش شبکه خبری «الاتجاه»، مردم در استان کرکوک در 2050 مرکز اخذ رأی حاضر شده و در انتخابات شرکت کرده‌اند. 950 هزار نفر از مردم استان کرکوک واجد شروط رأی دادن هستند.

طبق این گزارش، نیروهای نهاد مبارزه با تروریسم و پلیس فدرال امنیت کرکوک را بر عهده دارند و پرنده‌های ارتش عراق با پرواز مداوم در آسمان استان، اوضاع را تحت کنترل دارند.

پیشتر گفته شده بود که نیروهایی از پیشمرگه در این استان در روند تأمین امنیت حاضر هستند اما این منبع که خواست نامش فاش نشود، حضور نیروهای پیشمرگه در تأمین امنیت را تکذیب کرد و گفت که «ممنوعیت آمد و شد تا اطلاع ثانوی ادامه دارد». 

کرکوک از مناطق مورد منازعه بغداد و اربیل است اما پس از اصرار مسعود بارزانی بر نتیجه‌ همه‌پرسی که بغداد آن را غیرقانونی دانست، ارتش عراق کنترل 16 اکتبر 2017 کامل آن را در دست گرفت.

به گفته این منبع عراقی،‌ کمیسیون عالی انتخابات عراق کمیته‌ای پنج نفره به این استان اعزام کرده تا برخی مشکلات اخذ رأی الکترونیکی را در شهرستان الحویجه بررسی و رفع کنند. 

همزمان با این خبرها، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق دستور داده که ممنوعیت آمد و شد خودروها در بسیاری از استان‌ها رفع شود و برخی فرماندهان میدانی مختار شده‌اند تا حسب شرایط امنیتی با این مسئله برخورد کنند. 

انتهای پیام/ص 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول