اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/عراق؛ انتخاب چهارم/

«مقتدی صدر» در «نجف اشرف» پای صندوق رأی رفت

رهبر جریان صدر عراق و حامی ائتلاف «سائرون نحو الاصلاح» صبح امروز در یکی از حوزه‌های رأی‌گیری در نجف اشرف، رأی خود را به صندوق انداخت.

«مقتدی صدر» در «نجف اشرف» پای صندوق رأی رفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر که در این دوره از انتخابات از ائتلاف «سائرون نحو الاصلاح» به ریاست «حسن عبدالله العاقولی» از رهبران حزب «الاستقامة الوطنی» وابسته به جریان صدر حمایت می‌کند، صبح امروز رأی خود را در یکی از مراکز رأی‌گیری در نجف اشرف به صندوق انداخت.

 

ائتلاف تحت حمایت با عضویت «حسن عبدالله موسی» رئیس حزب الاستقامة الوطنی و احزابی چون حزب کمونیست عراق به ریاست «حمید مجید موسی»، ، حزب دولت عادل به ریاست «قحطان الجبوری»، حزب جنبش جوانان برای تغییر به ریاست « عدنان عبدالکریم العزاوی»، حزب ترقی و اصلاح به ریاست «مضر شوکت» و حزب تجمع جمهوری به ریاست «سعد عاصم الجنایی» تشکیل شده است و با شعارهای اصلاح طلبانه و ضد طائفه‌گرایی به دنبال کسب کرسی‌های بیشتر در پارلمان آتی است.

مقتدی صدر، این‌بار تصمیم گرفته است در کنار طرف‌هایی وارد انتخابات شود که پیش از این آنها را متهم می‌کرد که برای تشکیل کشوری سکولار فعالیت می‌کنند.

از ساعت هفت صبح امروز (به وقت بغداد)، مراکز رای‌گیری در 18 استان این کشور به روی مردم گشوده شد تا آراء خود را برای تشکیل چهارمین پارلمان عراق پس از سقوط صدام به صندوق اندازند و صاحبان 328 کرسی پارلمانی را تعیین کنند.

از آنجا که نظام سیاسی عراق، پارلمانی است و ترکیب نهایی پارلمان مستقیما در انتخاب رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس پارلمان و همچنین ساختار کابینه تاثیرگذار است، این انتخابات همواره از اهمیت زیادی در عراق برخوردار بوده است.

انتهای پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول