اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

با استکبار با چه زبانی باید سخن گفت

امامی کاشانی: استکبار زبان موعظه نمی فهمد با آنها باید با زبان گلوله سخن گفت.

با استکبار با چه زبانی باید سخن گفت

رخدادهای 3 اسفند 63

چکیده:

  • امامی کاشانی: استکبار زبان موعظه نمی فهمد با آنها باید با زبان گلوله سخن گفت.

 

  • آیت الله مشکینی: بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز ما با قناعت حل خواهد شد.

 

  • وزیر آموزش و پرورش: اجازه نمی دهم مدارس خصوصی در آموزش و پرورش بوجود آید.

 

  • 4 عامل ترورهای اخیر شیراز اعدام شدند.

 

امامی کاشانی: استکبار جهانی زبان موعظه را نمی فهمد

نماز جمعه این هفته تهران با شرکت گسترده اقشار مختلف شهروندان تهرانی به امامت آیت الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف اقامه شد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به عقب نشینی صهیونیست ها از جنوب لبنان گفت: امید است مسلمانان جهان بیدار شوند و از حماسه آفرینی ها و حرکت مسلمانان جنوب لبنان درس بگیرند و بفهمند که استکبار جهانی زبان موعظه تعلیم، تعلم، صلح و سازش را نمی فهمد و فقط باید با زبان رگبار و گلوله با آنها مبارزه کرد. همانطور که جوانان مسلمان جنوب لبنان فهمیدند و مبارزه کردند.

امام جمعه موقت تهران افزود: آنها که می گویند اسلام فقط دین معنوی، فکری، اخلاقی، باطنی و روحی است جواب بدهند که چگونه باید با این گردن کلفت ها رو به رو شد. همین اسلام می گوید باید با دشمن با گلوله رو به رو شد و دشمن چون ایمان ندارد در می رود.(1)

 

آیت الله مشکینی: تا قرآن بر ایران حاکم است نهضت ادامه دارد

همزمان با سالگرد عملیات خیبر آئین عبادی سیاسی و دشمن شکن نماز جمعه این هفته شهر خون و قیام با شرکت اقشار مختلف امت حزب الله در دبیرستان امام صادق (ع) به امامت آیت الله مشکینی امام جمعه قم برگزار شد.

آیت الله مشکینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم گفت: اگر مردم کشور از اسراف و تبذیر بپرهیزند و در زندگی قناعت را پیشه خود کنند آنوقت می توانند روی پای خود بایستند. باید بدانیم بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز ما با قناعت حل خواهد شد.

آیت الله مشکینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دنیا و مستضعفین جهان بدانند که ملت ایران با هر مظلومی همراه است ما به همه قلدرهای جهان اعلام می کنیم تا قرآن بر ایران حاکم است نهضت ادامه دارد و هر کسی در هر کجای دنیا علیه ظلمی قیام کند یاور آنان خواهیم بود و به آنان کمک خواهیم کرد و این درس را ما مسلمین از قرآن آموخته ایم که در دنیا یاور مظلومین و دشمن ظالمین باشیم.(2)

 

اکرمی: مدارس خصوصی زمانی که من وزیر آموزش و پرورش هستم بوجود نخواهد آمد

سید کاظم اکرمی وزیر آموزش و پرورش در نشستی مطبوعاتی مسائل مختلف  آموزش و پرورش را تشریح کرد.

وی در این گفت و گو بر ضرورت همیاری مردم در امر آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: شهریه از دانش آموزان گرفته نخواهد شد چون مخالف قانون اساسی است اما مردم می توانند در امر ایجاد مدارس به این وزارت خانه کمک کنند. مردم می توانند با احداث مدارس و وقف آن به آموزش و پرورش ما را یاری دهند.

وی در مورد مدارس خصوصی نیز گفت: تا آنجایی که خدای توانا قدرت داده باشد مدارس خصوصی تا زمانی که من وزیر آموزش و پرورش هستم بوجود نخواهد آمد اما کمک مردم را قبول دارم و باید مردم به آموزش و پرورش کمک کنند. در سال گذشته کمک های مختلفی که شده است قریب به 400 میلیون تومان است و امیدوارم در سال 64 خیلی بیش از اینها کمک کنند. مردم همانطور که جبهه ها را اداره می کنند باید آموزش پرورش را نیز اداره کنند بنابراین نه شهریه می گیریم و نه مدارس خصوصی به شکل قبلی را قبول داریم.(3)

 

اعدام  4 منافق در شیراز

4 نفر از اعضای گروه ترور و تخریب گروهک منافقین و عاملین ترورهای اخیر در شیراز پس از پایان مراسم نماز دشمن شکن جمعه شیراز با حضور امت حزب الله در نقاط مختلف این شهر بدار آویخته شدند.

عاملین ترورها در مصاحبه تلویزیونی جزئیات آموزش و عملیات خود را فاش کردند. حسین رجبی نژاد رهبر عملیات ترورهای اخیر در این مصاحبه تلویزیونی اظهار داشت: فعالیت خود را در سازمان منافقین از سال 57 در فاز نظامی آغاز کردم و فرماندهی یکی از تیم های عملیاتی در اهواز را داشتم و چندین رشته عملیات علیه برادران بی گناه داشتم.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 4 اسفند 63، ص 14
2. جمهوری اسلامی، 4 اسفند 63، ص 4
3. کیهان، 4 اسفند 63، ص 22 و 4
4. کیهان، 4 اسفند  63 ، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول