اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

افشای جزئیات تعطیلی 150 بوتیک در تهران

صاحبان اکثر این بوتیک ها برخی از لباس های بدن نمای مبتذل را با قیمت های ارزانتر از خرید به جوانان نااگاه می فروختند و فروشندگان از این طریق زمینه مساعد را در خریداران خود پیدا می کردند.

افشای جزئیات تعطیلی 150 بوتیک در تهران

رخدادهای 30 بهمن 63

چکیده:

  • بررسی بودجه سال 64 در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

 

  • نخست وزیر: نرخ تورم در کشور 11.9 درصد است.

 

  • جزئیات تازه ای از تعطیل بوتیک ها و مبارزه با عوامل ترویج فساد اعلام شد.

 

  • حزب الله لبنان خواهان تشکیل حکومت اسلامی در این کشور شد.

 

آغاز بررسی بودجه 64 در مجلس

 مجلس شورای اسلامی صبح امروز جلسه علنی داشت. در جلسه امروز مجلس بررسی کلیات لایحه بودجه سال 64 کل کشور مطرح و مورد بحث و  رسیدگی قرار گرفت.

سید ابولحسن حائری زاده مخبر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نشست امروز مجلس توضیحاتی در رابطه با لایحه بودجه سال 64 داد و گفت: در لایحه بودجه بعضی از اقلام و هزینه ها حذف و برخی از اقلام نیز افزایش داده شده تا دولت بتواند این درآمدها را بدست آورد و مسئولان اجرایی و کمیسیون های مجلس در کیفیت امر سرمایه گذاری ها دقت و تامل بیشتری مبذول دارند. به گفته وی رقم کل بودجه سال آینده 6914 میلیارد ریال است.(1)

 

گزارش نخست وزیر از وضعیت اقتصادی کشور

برادر میرحسین موسوی نخست وزیر دیشب طی یک گزارش رادیو تلویزونی که با توجه به پیام اخیر حضرت امام خمینی بویژه در رابطه با قوه مجریه و فعالیت بخش خصوصی و گام هایی که دولت در جهت مشارکت دادن مردم در امور اقتصادی برداشته است با مردم سخن گفت.

نخست وزیر با اشاره به تبلیغاتی که پیرامون تورم و گرانی در رابطه با جمهوری اسلامی ایران جریان دارد گفت: ما درصدد انکار وجود تورم در کشور نیستیم اما در مقایسه وضعیت اقتصادی کشور ما با سایر کشورها می توان نشان دهد که وضعیت اقتصادی ما چگونه است.وی با اشاره به نرخ تورم  11.9 درصد در آذر ماه و مقایسه آن با نرخ 30 درصد رشد قیمت ها و تورم در سال 59 گفت: سرعت گران شدن کالا در حال حاضر 11.9 درصد است و شاخص بسیار مهمی است. نخست وزیر در مقایسه نرخ تورم در ایران با سایر کشورها افزود: نرخ تورم در ترکیه 56 درصد در برزیل 200 درصد و در فلسطین اشغالی که بیشتر بودجه آن توسط آمریکا تامین می شود 400 درصد است و این وضعیت به طور کلی با وضعیت کشورما قابل قیاس نیست.(2)

 

افشای جزئیات جدید از تعطیلی 150 بوتیک در تهران

 قائم مقام سرپرست کمیته های انقلاب اسلامی در یک مصاحبه مطبوعاتی جزئیات جدیدی از تعطیلی 150 بوتیک در تهران را اعلام کرد.

حجت الاسلام سالک خطاب به خبرنگاران گفت: در جریان یک برنامه ریزی و عملیات هماهنگ شده از سوی پاسداران کمیته های انقلاب اسلامی و دادستانی انقلاب و دادگستری جمهوری اسلامی مراکز اصلی گسترش فساد شناسایی و پس از تحقیقات مفصل و بررسی های ضروری در شورای تامین استان توصیه و تذکرات مقدماتی به بوتیک داران ارائه شد و در نهایت به دلیل بی توجهی آنان به تذکرات قانونی بوتیک های آنها تعطیل و در این رابطه عده ای از عوامل مفسد دستگیر شدند.

وی افزود: صاحبان اکثر این بوتیک ها جواز کسب نداشتند. برخی از لباس های بدن نمای مبتذل نیز با قیمت های ارزانتر از خرید به جوانان نااگاه فروخته می شد و فروشندگان از این طریق زمینه مساعد را در خریداران خود پیدا کرده و برای اجرای برنامه های بعدی اجناس مبتذل خود را  به آنان می فروختند. قائم مقام وزیر کشور افزود: عملیات 24 بهمن که طی آن 150 بوتیک در تهران تعطیل شد با حکم دادستانی صورت گرفت. مراکز فساد دیگری نیز در سطح تهران هستند که انشاالله در موقع مناسب ریشه آنان را قطع خواهیم کرد.(3)

 

اعلام وفاداری حزب الله به امام خمینی

سازمان حزب الله در لبنان با برپایی یک اجتماع عقیدتی در حسینیه شیاح در حومه جنوبی بیروت که جمع کثیری از توده های مردم مسلمان و علمای اسلام در آن شرکت داشتند با اعلام خطوط اصلی سیاست در لبنان دیدگاه های خود را نسبت به نظام سیاسی حاکم بر لبنان طی پیامی خطاب به مستضعفان جهان و لبنان بیان داشت.

به گزارش واحد مرکزی خبر اهداف چهار گانه حزب الله که در پیام این گروه به آن تاکید شده عبارتند از بیرون راندن اسرائیل از لبنان، اخراج کامل استعمارگران، محاکمه فالانژها به خاطر جنایاتشان و بازگرداندن حق تعیین سرنوشت به مردم لبنان. رویترز نیز گزارش داد بیانیه حزب الله که نخستین اعلامیه عمومی این گروه است وفاداری خود را به آیت الله خمینی رهبر انقلاب ایران و تمایلش به ایجاد یک حکومت اسلامی در لبنان را اعلام داشت. حزب الله در بیانیه خود تحمیل حکومت اسلامی را بر مردم لبنان رد کرده ولی اعلام کرده است تمایل خود را برای تشکیل یک حکومت اسلامی مخفی نمی کند.(4)

منابع:

1. کیهان، 30 بهمن 63، ص 26
2. اطلاعات، 30 بهمن 63، ص 3
3. کیهان، 30 بهمن 63، ص 30
4. جمهوری اسلامی، 30 بهمن 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول