اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

وزارت اطلاعات کاری با مخالفین سیاسی ندارد

وزیر اطلاعات: وزارت اطلاعات کاری به مخالفین سیاسی ندارد بلکه وظیفه این وزارتخانه برخورد قاطع با ضد انقلاب و کسانی است که قصد توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی را داشته باشند.

وزارت اطلاعات کاری با مخالفین سیاسی ندارد

رخدادهای 29 بهمن 63

چکیده:

  • امام خمینی: اسلام امروز امانتی در دست ماست که اگر خللی در آن وارد شود علاوه بر آن که آخرت ما از بین رفته است. دنیای ما هم بر باد می رود.

 

  • ارتش و پاسداران و ژاندارمری و تمامی افراد حکومت باید خدمتگزار مردم باشند.

 

  • هفتمین سال فعالیت حزب جمهوری اسلامی با آیت الله خامنه ای دبیر کل حزب آغاز شد.

 

  • وزیر اطلاعات اقدامات، تدابیر و عملکرد 6 ماهه این وزارت خانه را  از آغاز تاسیس تاکنون تشریح کرد.

 

  • ری شهری: وزارت اطلاعات کاری با مخالفین سیاسی ندارد بلکه با ضد انقلاب و توطئه گران برخورد قاطع می کند.

 

دیدار مسئولین ژاندارمری با امام خمینی

حجت الاسلام آشتیانی سرپرست دایره عقیدتی – سیاسی و نماینده امام در ژاندارمری به همراه تنی چند از مسئولان عقیدتی سیاسی و سرهنگ سهرابی فرمانده جدید ژاندارمری و چند تن از معاونین وی دیروز به حضور امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا رسیدند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند: الان کشور در دست شماست و کسی نیست که به شما زورگویی کند و اینکه می بینید دشمنان اسلام آنقدر داد می زنند به خاطر این است که از اسلام و استقلال و آزادی شما آتش گرفته اند به خودتان سستی راه ندهید و به پیش بروید.

امام امت در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به استقلال کشور فرمودند: شرط مهم این است که ما این عنایت خدا و آن دعای خاص ولی عصر روحی فداه را حفظ کنیم که حفظ آن خدمت به بندگان خداست. ارتش و پاسداران و ژاندارمری و تمامی افراد حکومت باید خدمتگزار مردم باشند همانطور که روحانیون خدمتگزار بوده و هستند و در زمان سابق در مقابل هر مشکلی صبر کردند و اسلام را به مردم عرضه نمودند. امام تاکید فرمودند: اسلام امروز امانتی در دست ماست که اگر خللی در آن وارد شود علاوه بر آن که آخرت ما از بین رفته است. دنیای ما هم بر باد می رود.(1)

 

آیت الله خامنه ای: حزب جمهوری اسلامی به دنبال کسب قدرت نیست

به مناسبت ششمین سالگرد تاسیس حزب جمهوری اسلامی روز گذشته مراسمی در محل کانون توحید برگزار شد و طی آن پیام آیت الله خامنه ای دبیر کل حزب به مناسبت آغاز هفتمین سال تاسیس این حزب قرائت شد.

در بخشی از پیام دبیر کل حزب جمهوری اسلامی آمده است: ما همواره اعلام کرده ایم که حزب جمهوری اسلامی تشکیلاتی برای کسب قدرت و بدست آوردن مجلس و دولت نیست بلکه عهده دار هدایت توده های مردم و کمک کننده به انسجام فکری آنان و استحکام پیوندهای عقیدتی و سیاسی میان آنان است.

آیت الله خامنه ای در پیام خود تاکید کرده است حمایت از دولت جمهوری اسلامی و دیگر نهادها و دستگاه های مسئول وظیفه ایست که تائید امام نسبت به این دستگاه ها را بر عهده همگان گذاشته و برادران و خواهران حزبی در همه جای کشور موظف به انجام این وظیفه اند.(2)

 

تشریح عملکرد 6 ماهه وزارت اطلاعات

وزیر اطلاعات دیروز در یک گفت و گوی مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی ضمن تشریح عملکرد و فعالیت های 6 ماهه این وزارتخانه از آغاز تاکنون توطئه خائنانه منافقین  علیه جمهوری اسلامی  در 22 بهمن امسال که کشف و خنثی شد را برملا کرد.

حجت السلام ری شهری در این مصاحبه تاکید کرد: در حال حاضر اگر متوجه شویم افرادی در وزارت اطلاعات وابسته به یک گروه سیاسی یا هوادار هستند نخواهیم گذاشت به فعالیت خود در این وزارتخانه ادامه دهند.

وی افزود: بر اساس تدابیری که وزارت اطلاعات اتخاذ کرده از این به بعد تا موقعی که ثابت نشود افراد واقعا نادم و تائب شده اند از زندان آزاد نخواهند شد. وی درباره کشف توطئه اخیر منافقین نیز گفت: از جمله حادثه ای که قرار بود از طرف منافقین در یوم الله 22 بهمن انجام شود که بحمدالله کشف و خنثی شد این بود که منافقین قصد داشتند در روز 22 بهمن 2 فروند هواپیمای جمهوری اسلامی را ربوده و آنها را به عراق ببرند که قبل از انجام این هدف خائنانه دستگیر شدند. ظرف یکی دو روز اخیر نیز در تبریز هسته دیگری از منافقین که چند ترور انجام داده بودند توسط سربازان گمنام امام زمان به هلاکت رسیدند.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سئوالی در مورد برخورد وزارت اطلاعات با مخالفین سیاسی نیز گفت: وزارت اطلاعات کاری به مخالفین سیاسی ندارد بلکه وظیفه این وزارتخانه برخورد قاطع با ضد انقلاب و کسانی است که قصد توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی را داشته باشند.(3)

منابع:

1. اطلاعات، 29 بهمن 63، ص 3
2. جمهوری اسلامی، 29 بهمن 63، ص 2
3. کیهان، 29 بهمن 63، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول