اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هشدار شدید قرارگاه خاتم الانبیاء

اهالی بصره! منورهایی که هم اکنون فضای شهر بصره را مثل روز روشن کرده است نشانه ای از قدرت جمهوری اسلامی ایران است. اهالی بصره اگر امشب در برابر صدامیان کافر منورها روشن است فردا در صورت ادامه تجاوز و بمباران شهرهای مرزی ما، گلوله آتشین خواهد بود.

هشدار شدید قرارگاه خاتم الانبیاء

رخدادهای 23 بهمن  63

چکیده:

  • قرارگاه خاتم الانبیا بار دیگر به مردم بصره برای ترک این شهر هشدار داد.

 

  • سفرا و نمایندگان سیاسی کشورهای جهان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به حضور رئیس جمهور رسیدند.

 

  • نخست وزیر بزرگترین و مدرن ترین اسکله بارگیری ایران در بندر عباس را افتتاح کرد.

 

  • رئیس کل بانک مرکزی: بخش کشاورزی در سال 62 دچار رکود شدیدی شد.

 

هشدار شدید قرارگاه خاتم النبیاء به مردم بصره

از سوی قرارگاه خاتم النبیاء مرکز عملیات مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه ای منتشر شد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: اهالی بصره منورهایی که هم اکنون فضای شهر بصره را مثل روز روشن کرده است نشانه ای از قدرت جمهوری اسلامی ایران است. اهالی بصره اگر امشب در برابر صدامیان کافر منورها روشن است فردا در صورت ادامه تجاوز و بمباران شهرهای مرزی ما، گلوله آتشین خواهد بود. هر چه زودتر در ساعات آینده شهر را ترک کنید و  اگر صدامیان کافر مانع از خروج شما شدند با آنان مقابله کنید و آنها را بیرون کنید.(1)

 

دیدار سفرای کشورهای خارجی در ایران با آیت الله خامنه ای

سفرا و نمایندگان کشورها و سازمان های بین المللی جهان مستقر در جمهوری اسلامی ایران به منظور عرض تبریک آغاز هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به حضور آیت الله خامنه ای رئیس جمهور رسیدند.

در این مراسم ابتدا دکتر نیکلا استفان سفیر جمهوری سوسیالیستی رومانی به عنوان مقدم السفرا ضمن عرض تبریک ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به امام خمینی و رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران  و رئیس جمهوری و ملت ایران گفت: ما نمایندگان سیاسی کشورها با رضایت عمیق شاهد زمینه پرتحرک سیاست خارجی ایران بر مبنای اصول خود برای ترقی ارتباطات گسترده با کشورها هستیم.

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان نیز در این مراسم خطاب به نمایندگان سیاسی کشورها طی سخنانی گفت: درس بزرگ انقلاب اسلامی به مردم این است که به شخصیت انسانی همه ملت ها احترام بگذارند و این پایه اصلی و فلسفی همه ارتباطات جهانی ماست. رئیس جمهور تاکید کرد: ملت ما مایل به ارتباط با همه ملت هایی است که حاضرند شخصیت به دست آمده او را مورد ارج و احترام قرار دهند .(2)

 

افتتاح بزرگترین اسکله بارگیری کشور

مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر کشور همزمان با گرامیداشت ایام مقدس دهه فجر جهت دیدار با مردم استان هرمزگان و بازدید از نیروگاه حرارتی و اسکله شهید رجائی وارد بندر عباس شد.

آقای موسوی در اجتماع عظیم مردم بندر عباس گفت: این انقلاب فقط این اهمیت را نداشت که دست آمریکا را از سر ملت ما کوتاه کرد بلکه به کشورها فهماند که ابرقدرت ها در مقابل اراده ملت ها هیچ چیز ندارند. نخست وزیر افزود: مهمترین دستاورد انقلاب از بین بردن خوف ابرقدرت ها از دل ملت هاست. وقتی ترس از بت ها فرو بریزد انسان آزاد است و به ارزش ها و فرهنگ خود رجوع می کند.

 بر اساس این گزارش پس از پایان سخنرانی نخست وزیر به اتفاق همراهان به نیروگاه حرارتی بندرعباس رفت و ضمن بازدید از این تاسیسات در اتاق فرمان نیروگاه حضور یافت و یک خط تولید این نیروگاه را افتتاح کرد. نخست وزیر همچنین بزرگترین و مدرنترین اسکله بارگیری ایران در بندر عباس را افتتاح کرد. این مجتمع عظیم با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال و در محوطه ای بالغ بر 2500 هکتار ساخته شده است.(3)

 

گزارش نوربخش از وضعیت اقتصادی کشور در سال 62

بیست و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سالیانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عصر یک شنبه در محل این بانک به ریاست دکتر حسین نمازی وزیر امور اقتصادی و دارائی و با حضور دکتر بانکی وزیر مشاور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، دکتر نوربخش رئیس کل بانک مرکزی و اعضای شورای پول و اعتبار به منظور بررسی ترازنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال 1362 تشکیل شد.

در این نشست دکتر نوربخش رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خلاصه ای از رویدادهای اقتصادی کشور را در سال 1362 مطرح کرد. رئیس کل بانک مرکزی در گزارش خود گفت: در سال 62 با وجود ادامه جنگ تحمیلی و مشکلات ناشی از آن سطح کلی فعالیت های اقتصادی گسترش یافت و این گسترش در بخش های صنعت و ساختمان نسبتا سریعتر بود. فعالیت در بخش نفت نیز سطح نسبتا بالای سال ماقبل را حفظ کرد ولی در بخش کشاورزی مشکلات بنیانی همچنان ادامه داشت و تولید بسیاری از اقلام کاهش یافت. وی تاکید کرد: در سال 62 بخش کشاورزی علی رغم تاکید بر اهمیت و نقش محوری آن در توسعه اقتصادی آینده کشور تنها بخش عمده ای بود که با رکود نسبتا شدیدی مواجه شد.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 23 بهمن 63، ص 2
2. کیهان، 23 بهمن 63، ص 2
3. کیهان، 23 بهمن 63، ص 1 و 3
4. اطلاعات، 23 بهمن 63، ص2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول