اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

خنثی شدن حمله به نیروگاه بوشهر

حمله 2 فروند هواپیمای مهاجم عراقی به نیروگاه اتمی بوشهر در نتیجه هوشیاری پدافند هوایی و اقدام به موقع نیروی هوایی جمهوری اسلامی خنثی شد و به نیروگاه کمترین آسیبی وارد نیامد.

خنثی شدن حمله به نیروگاه بوشهر

رخدادهای 25 بهمن 63

چکیده:

  • رئیس جمهور اهداف و برنامه های آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی را اعلام کرد.

 

  • فرمانده نیروی هوایی ارتش: ایران با ده ها فروند جنگنده آماده هر گونه عملیات هوائی در سراسر مناطق جنگی است.

 

  • موسوی: دولت در زمینه رهنمودهای اخیر امام قویا مسئولانه عمل می کند.

 

  • حمله هوایی رژیم بعثی عراق به نیروگاه اتمی بوشهر خنثی شد.

 

رئیس جمهور: شورای عالی انقلاب فرهنگی مطلقا به کارهای اجرائی نمی پردازد

 جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی شب گذشته به ریاست آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی و با حضور سایر اعضا تشکیل شد. پس از این جلسه رئیس جمهور در مصاحبه ای شرکت نموده و اهداف و خط مشی و برنامه های آینده این شورا را تشریح کرد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مصاحبه گفت: محدوده کار شورا حداقل وزارتخانه های فرهنگ و آموزش عالی، آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی را در بر می گیرد. رئیس جمهور درمورد خط مشی شورا نیز گفت: ما در شورا بر روی این موضوع که دانشگاه ها حق تقدم دارند اتفاق نظر داشتیم و لازم بود رسیدگی سریعی به دانشگاه ها بشود و مقرر شد که شورا مطلقا به کارهای اجرائی نپردازد و کار اصلی شورا سیاست گذاری و تصویب برنامه های مهم باشد.

رئیس جمهور درباره کمبود استاد نیز گفتند: ما از فرمان امام اینطور الهام گرفتیم که از استادانی که می توانند در خدمت انقلاب و جمهوری اسلامی باشد استفاده کنیم اما استادی که بخواهد در خدمت جمهوری اسلامی نباشد و بخواهد دانشگاه را یک وسیله و پایگاهی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی قرار دهد استادان برای دانشگاه ما و برای آموزش عالی ما یک استاد مطلوب نخواهد بود.(1)

 

سرهنگ صدیق: ما آماده هرگونه عملیات در سراسر مناطق جنگی می باشیم

سرهنگ هوشنگ صدیق فرمانده نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در گفت و گویی پیرامون قدرت نمایی جنگنده های ارتش در رژه 22 بهمن نیروهای مسلح گفت: در مراسم امسال 79 فروند جنگنده بخشی از قدرت نظامی ایران را به نمایش گذاشتند رسانه های استکبار جهانی با تبلیغات وسیع عنوان کرده بودند که نیروی هوایی ایران تنها  4 فروند هواپیمای اف 14 دارد که آن هم به علت نداشتن قطعات یدکی زمین گیر شده اند. ولی نمایش 25 جنگنده اف 14 که تنها گوشه ای از توان هوایی ایران است نمایشگر قدرت برتر هوایی کشور ما است. وی در پایان آمادگی رزمی نیروی هوایی را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت: هر زمان که رهبر دستور دهد ما آماده هرگونه عملیات در سراسر مناطق جنگی می باشیم.(2)

 

موسوی: امروز ایران مستحکم تر از همیشه در مقابل استکبار ایستاده است

در جلسه دیروز هیئت دولت که به ریاست مهندس موسوی تشکیل شد در راس رویدادهای جاری و تحولات کشور پیام امام امت به مناسبت آغاز هفتمین سال انقلاب اسلامی و راهپیمایی عظیم و پرشکوه مردم در مراسم 22 بهمن مطرح شد.

آقای موسوی در این نشست گفت: دولت در زمینه بیانات امام قویا مسئولانه عمل می کند و با توجه به رهنمودهای اخیر ایشان گزارش فعالیت بخش های مختلف دولت در زمینه شرکت دادن مردم در امور را به اطلاع همگان می رساند. نخست وزیر افزود: امروز جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و رهبری پیامبرگونه امام امت و حضور مردم ایثارگر مستحکم تر از همیشه در مقابل استکبار جهانی ایستاده و به پیش می رود.

نخست وزیر در بخش دیگری از سخنان خود به حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی عراق به تاسیسات  انرژی بوشهر اشاره کرد و گفت: ما نمی دانیم که طرفداران صلح و بشریت آیا مثل کبک سرشان را زیر برفها خواهند کرد همانطور که دفعه قبل انجام دادند یا آنکه موضع درستی در قبال این وحشیگری رژیم صدام خواهند گرفت.(3)

 

خنثی شدن حمله عراق به نیروگاه بوشهر

حمله 2 فروند هواپیمای مهاجم عراقی به نیروگاه اتمی بوشهر در نتیجه هوشیاری پدافند هوایی و اقدام به موقع نیروی هوایی جمهوری اسلامی خنثی شد و  به نیروگاه کمترین آسیبی وارد نیامد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی هواپیماهای دشمن در حال فرار با پرتاب راکت یک تن را به شهادت رسانیدند و چند نفر را زخمی کردند. به گفته مقامات مسئول نیروگاه علی رغم خنثی شدن این حمله با توجه به عدم تمایل بغداد به تبعیت از قوانین بین المللی به نظر می رسد با ادامه این گونه وحشیگری ها و حمله به نیروگاه های اتمی جهان مردم منطقه و ساکنان مناطق همجوار تهدید شود و در صورتی که در مجامع بین المللی راهی برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه یافت نشود احتمال می رود این اقدام به صورت بدعتی جدید مورد استفاده دیگران قرار بگیرد.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 25 بهمن 63، ص 12
2. کیهان، 25 بهمن 63، ص 21
3. کیهان، 25 بهمن 63، ص 3
4. اطلاعات، 25 بهمن 63، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول