اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تکذیب میانجیگری اسد در جنگ

دکتر ولایتی در پاسخ به سئوالی در مورد سفر قریب الوقوع آقای حافظ اسد رئیس جمهوری عربی سوریه به کشورمان با تکذیب مساله میانجیگری گفت این سفر به دعوت آقای خامنه ای رئیس جمهوری صورت می گیرد.

تکذیب میانجیگری اسد در جنگ

رخدادهای 21 بهمن 63

چکیده:

  • ارتش و سپاه آمادگی خود را برای گلوله باران شهرهای عراق اعلام کردند.

 

  • رئیس جمهور در اجتماع مردم سمنان مسائل انقلاب و جنگ را تشریح کرد.

 

  • ولایتی: صلح فقط در شرایط عراق پس از صدام قابل مذاکره است.

 

  • فرمانده جدید ژاندارمری منصوب شد.

 

  • طرح جدید طبقه بندی مشاغل فرهنگیان اعلام شد.

 

آمادگی ارتش و سپاه برای بمباران شهرهای عراق

در پی سخنان آیت الله خامنه ای ریاست شورای عالی دفاع و رئیس جمهور مبنی بر مورد حمله قرار دادن شهرهای مرزی عراق در صورت عدم قطع حملات دشمن در مهلت معین شده قرارگاه خاتم الانبیاء مرکز عملیات مشترک جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیشب با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد آمادگی کامل دارد تا به محض صدور فرمان شهرهای مرزی عراق را مورد حملات قاطع خود قرار دهد.

در این اطلاعیه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن پوزش از اهالی شهرهای مزبور مسئولیت هرگونه زیان ناشی از حمله علیه این شهرها را متوجه عراق دانسته و از ساکنین آنها درخواست کرده اند تا مناطق مرزی را ترک گویند.(1)

 

 هشدار رئیس جمهور در مورد تب جوان گرایی

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان که به استان سمنان سفر کرده است در اجتماع مدیران و مسئولان ادارات استان در محل استانداری طی سخنانی گفت: مبادا تب جوانگرایی موجب شود که از نیروهای کارآمد و لایقی که در زمره جوانان نیستند غفلت شود.

رئیس جمهور افزود: لازم نیست که هر فردی یک مجموعه کامل باشد. یکی تجربه کاری دارد و دیگری نیروی کار، یکی شوق و انگیزه مشتعل دارد و یکی آرامش ناشی از پختگی ترکیب اینها مجموعه کاملی است. آیت الله خامنه ای افزود: مسئولین ادارات باید خود را بدهکار مردم بدانند ما که مسئولیتی را بر عهده گرفته ایم خدا ما را بدهکار مردم کرده است. رئیس شورای عالی دفاع در اجتماع عظیم مردم سمنان  نیز درباره جنگ گفت: ما در میدان های جنگ ثابت کرده ایم با این که سلاح های پیچیده در اختیار دشمن ماست اما ابتکار عمل در دست ما می باشد امروز بعد از گذشت چهار سال این ما هستیم که انتخاب می کنیم باید حمله کنیم و از کجا حمله کنیم. ارتش عراق امروز در حالت انفعالی است با این که مدرن ترین سلاح ها را به او داده اند.(2)

 

تکذیب میانجیگری حافظ اسد در جنگ

دکتر ولایتی وزیر امور خارجه کشورمان عصر دیروز در گفت و گو با خبرنگاران داخلی و خارجی ضمن تاکید مجدد بر مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ تحمیلی و شرایط پایان دادن به جنگ گفت: کسانی که می خواهند در زمینه صلح با ما گفت و گو کنند باید شرایط ما را در نظر داشته باشند که در راس آنها سرنگونی حکومت متجاوز صدام و حزب بعث قرار دارد و اصولا گفت و گو در مورد صلح فقط در شرایط عراق بعد از صدام می تواند صورت بگیرد و تا زمانی که رژیم فعلی در عراق حاکم باشد جنگ نیز ادامه خواهد یافت.

دکتر ولایتی در پاسخ به سئوالی در مورد سفر قریب الوقوع آقای حافظ اسد رئیس جمهوری عربی سوریه به کشورمان که گفته می شود به منظور میانجیگری در جنگ تحمیلی صورت خواهد گرفت با تکذیب مساله میانجیگری گفت این سفر به دعوت آقای خامنه ای رئیس جمهوری صورت می گیرد. آقای حافظ اسد و برادران سوری از مواضع ما در مورد جنگ کاملا آگاه هستند  و با ما در جهت هدف سرنگونی رژیم صدام و حزب بعث کاملا هماهنگ می باشند.(3)

 

انتصاب جدید فرمانده ژاندارمری

طی حکمی از سوی برادر ناطق نوری وزیر کشور سرهنگ محمد سهرابی به سمت فرمانده ژاندارمری جمهوری اسلامی منصوب شد.

 به گزارش روابط عمومی وزارت کشور در مراسم تودیعی که همزمان با معرفی سرهنگ سهرابی صبح دیروز با حضور وزیر کشور در ستاد مرکزی ژاندارمری برگزار شد از زحمات و تلاش بی شائبه سرهنگ کوچک زاده تشکر و قدردانی به عمل آمد.(4)

 

طبقه بندی جدید مشاغل معلمان

آئین نامه و ضوابط اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل معلمان از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور اعلام شد.

مهندس سید منصور رضوی معاون نخست وزیر و دبیر کل سازمان امور اداری و استخدامی کشور در مصاحبه ای در این زمینه گفت:کلیت این طرح از اوائل سال جاری تصویب شده و آماده ابلاغ بوده اما به لحاظ این که مختصر بار مالی داشته امکان ابلاغ آن نبود منتهی از 22 بهمن امسال این طرح به وزارت آموزش و پرورش جهت اجرا ابلاغ می شود و بار مالی آن نیز در دولت خدمتگزار منظور شده است.

 به گفته وی مشاغل مربی امورتربیتی و مربی کارآموزی به طرح مزبور اضافه شده است. در این طرح همچنین انتصاب به سمت مدیریت نیازمند سابقه تجربی آموزشی خواهد بود.(5)

منابع:

1. اطلاعات، 21 بهمن 63، ص 2
2. کیهان،21 بهمن 63، ص 2
3. اطلاعات، 21 بهمن 63، ص 3
4. اطلاعات، 21 بهمن 63، ص 2
5. کیهان، 21 بهمن 63، ص 22

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول