اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هلاکت 100 صهیونیست توسط مقاومت

در حمله شجاعانه انقلابیون مسلمان لبنان به تجمع نیروهای اسرائیلی 100 صهیونیست به هلاکت رسیدند.

هلاکت 100 صهیونیست توسط مقاومت

رخدادهای 18 بهمن 63

چکیده:

  • سرهنگ صیاد شیرازی: رزمندگان اسلام در سراسر جبهه ها آماده نبرد هستند.

 

  • لایحه انتخابات ریاست جمهوری به تصویب هیئت دولت رسید.

 

  • اصناف سراسر کشور با صدور قطعنامه ای بر حمایت از دولت و پرداخت مالیات تاکید کردند.

 

  • در حمله شجاعانه انقلابیون مسلمان لبنان به تجمع نیروهای اسرائیلی 100 صهیونیست به هلاکت رسیدند.

 

صیاد شیرازی: ما از نظر نظامی کاملا آماده ایم

میهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم ویژه بزرگداشت ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ادامه دیدار خود از مناطق جنگی دیروز با رزمندگان اسلام در مقر یکی از لشکرها دیدار کردند.

در این مراسم سرهنگ صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی ضمن برشمردن توطئه های مختلف استکبار جهانی برای نابودی انقلاب اسلامی در مورد وضعیت جبهه های جنگ نیز گفت: ما از نظر نظامی کاملا آماده ایم تا موانعی را که دشمن برای حفاظت از خود و مقابله با رزمندگان اسلام ایجاد کرده است مانند گذشته از بین ببریم.

وی افزود: هیچ مانعی در ادامه مسیر نبرد ما وجود ندارد و اگر تاخیری باشد برای مهیا شدن است. ما رزمندگان اسلام و مسئولین جنگ تکلیف قطعی خود را از شخص فرمانده کل قوا با صراحت گرفته ایم که باید صدام را از بین ببریم و او را از بین خواهیم برد.

بر اساس این گزارش همزمان با حضور میهمانان خارجی دهه فجر در هویزه هواپیماهای عراقی در برابر دیدگان میهمانان مناطق بازسازی شده هویزه را بمباران کردند که منجر به شهادت 2 تن و مجروح شدن 18 نفر از هموطنان غیر نظامی شد. میهمانان خارجی نیز با مشاهده این جنایت به شدت متاثر شده و برخی از آنان به شدت می گریستند.(1)

 

تصویب لایحه انتخابات ریاست جمهوری در هیئت دولت

هیئت دولت دیروز به ریاست مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر تشکیل جلسه داد.

در این جلسه پس از بحث و بررسی پیرامون رویدادهای سیاسی و اخبار جنگ تحمیلی، محسن رفیق دوست وزیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سرهنگ رحیمی سرپرست وزارت دفاع به تشریح موقعیت رزمندگان اسلام در جبهه های جنگ پرداختند. در این جلسه همچنین لایحه قانونی انتخابات ریاست جمهوری مطرح و جهت تقدیم به مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. در جلسه دیروز هیئت دولت همچنین یک میلیارد و 100 میلیون ریال به منظور تکمیل عملیات آبرسانی بندر عباس، هرمز و قشم اختصاص یافت.(2)

 

تاکید اصناف بر پرداخت مالیات

در سمینار دو روزه شوراهای مرکزی اصناف سراسر کشور که در رشت جریان داشت مشکلات مربوط به چگونگی پیاده سازی قانون نظام صنفی مصوب سال 1359 شورای انقلاب مطرح شد و 300 نفر اصناف حاضر در این سمینار پیشنهادهای ارائه کردند.

بر اساس این گزارش در پایان این سمینار در قطع نامه ای که از سوی شرکت کنندگان صادر شد اعضای شورای مرکزی اصناف و مجامع امور صنفی آمادگی کامل خود را جهت همکاری با وزارت بازرگانی در امر توزیع عادلانه کالا و نظارت بر قیمت ها در چارچوب سیاست های دولت اعلام داشتند. در بخشی از این قطعنامه آمده است: «جهت قطع وابستگی و خودکفایی کشور بر کلیه اصناف فرض است که هر چه سریعتر نسبت به پرداخت مالیات به عنوان یک تکلیف شرعی اقدام کنند.» اصلاح قانون نظام صنفی، حمایت از دولت خدمتگزار و درخواست ایجاد تسهیلات بیشتر برای شوراهای مرکزی اصناف و مجامع امور صنفی از دیگر مواد این قطعنامه بوده است.(3)

 

هلاکت 100 سرباز صهیونیست

حمله انتحاری انقلابیون مسلمان لبنانی به تجمع نیروهای ارتش صهیونیستی در حومه شهر صور، 100 سرباز دشمن را از پای در آورد این حمله به منظور انتقام قتل عام 25 کودک یتیم صورت گرفت.

بر اساس گزارش یونایتدپرس از بیروت راننده یک اتومبیل مملو از مواد منفجره دیروز در یک حمله انتحاری اتومبیل خود را به تجمع نیروهای اسرائیلی در مقابل یک یتیم خانه در جنوب لبنان که ساعاتی قبل از آن مورد حمله سربازان اسرائیلی واقع شده و حداقل 25 تن از یتیمان ساکن آن در جریان تهاجم وحشیانه نظامیان اسرائیل شهید و مجروح شده بودند هدایت کرد. حمله زمانی انجام شد که سربازان اسرائیلی در این منطقه اجتماع کرده بودند. و بر اساس گزارش های اولیه بیش از 100 سرباز اسرائیلی در جریان آن کشته و مجروح شدند. رادیو بیروت گزارش داد حمله انتحاری در جبل عامل همزمان با نخستین سالروز قیام مسلمانان در غرب بیروت صورت گرفته است. هنوز مقامات صهیونیست از میزان تلفات این عملیات گزارش دقیقی را منتشر نکرده اند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 18 بهمن 63، ص 2 و 3
2. کیهان، 18 بهمن 63 ، ص 3
3. اطلاعات، 18 بهمن 63، ص 3
4. جمهوری اسلامی، 18 بهمن 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول