اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

ترور 2 افسر فرانسوی در بیروت

دو افسر فرانسوی که به عنوان ناظران نظامی بر آتش بس در لبنان حضور داشتند صبح دیروز به هنگام عبور از محله مسلمان نشین بیروت در حومه جنوبی این شهر هدف گلوله قرار گرفته و کشته شدند.

ترور 2 افسر فرانسوی در بیروت

رخدادهای 25 دی 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: آنقدر ضربات خود را قاطع و محکم بر رژیم عراق وارد خواهیم کرد که استکبار این رژیم را رها کند.

 

  • فرمانده نیروی هوایی جزئیات 2 روز حمله جنگنده های ایران به پایگاه های و ایستگاه رادار عراق را تشریح کرد.

 

  • وظایف جدید کمیته های انقلاب اسلامی از سوی قائم مقام وزیر کشور اعلام شد.

 

  • جهاد اسلامی 2 افسر فرانسوی را در لبنان ترور کرد.

 

آیت الله خامنه ای: استکبار مثل گرگ در کمین ما نشسته است

گروهی از اعضای ارگان ها و نهادهای انقلاب اسلامی سربندر به اتفاق امام جمعه این شهر با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار و گفت و گو کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار با اشاره به کمک های استکبار جهانی به رژیم عراق گفت: استکبار جهانی تا کی می تواند صدام را نگه دارد امروز استکبار در نگه داشتن رژیم عراق دردسر دارد و بدانید که  ضربات خود را آنقدر قاطع و محکم فرود خواهیم آورد که استکبار مجبور شود این رژیم را رها کند.

رئیس جمهور ضمن هشدار به مردم برای مقابله با توطئه های استکبار جهانی افزود: دشمن سعی می کند که با ایجاد شکاف و تفرقه بین مردم و مسئولین با انقلاب اسلامی مقابله کند. اگر یک لحظه غفلت کنید استکبار مثل گرگ در کمین ما نشسته است با انواع سلاح های تجهیز شده به ما مهلت نمی دهد. وقتی آنها همه امکانات خود را برای تهاجم و نابودی ما بکار می برند حفظ غیرت، شرف ملی و دین برای ملت چیزی جز دفاع باقی نمی گذارد. پیروزی در این جنگ برای ما یک امر حیاتی است.

رئیس شورای عالی دفاع تاکید کرد: اگر پشتیبانی قلدرهای دنیا از این رژیم نبود رزمندگان اسلام در عرض یک هفته جواب همه خباثت های آنها را می دادند و کار را تمام می کردند.(1)

 

پاسخ دندان شکن ارتش به تجاوزات هوایی عراق

ستاد مشترک ارتش با صدر و اطلاعیه ای اعلام کرد جنگنده های ایران دیروز پادگان رواندوز و یک ایستگاه رادار در عمق 45 کیلومتری خاک عراق را بمباران و تلفات و ضایعات قابل ملاحظه ای به دشمن وارد و همگی سالم به پایگاه های خود بازگشتند.

بر اساس این اطلاعیه همچنین ساعت 17 و 47 دقیقه دیروز افتخارآفرینان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک فروند از هواپیماهای مهاجم ارتش متجاوز عراق را در یک درگیری هوایی بر فراز آبهای خلیج فارس هدف قرار داده و سرنگون کردند.

سرهنگ خلبانان هوشنگ صدیق فرمانده نیروی هوایی ارتش دیروز طی گفت و گویی ضمن تشریح جزئیات این عملیات های موفقیت آمیز گفت: در صورت ادامه تجاوزات نیروی هوایی عراق به مناطق مسکونی مرزی کشورمان با پاسخ دندان شکن خلبانان نیروی هوایی کشورمان رو به رو خواهد شد.

وی افزود ما در صورت لزوم توانائی بمباران هر نقطه از خاک عراق را داریم و در صورت حمله مجدد نیروی هوایی عراق به مناطق مسکونی کشورمان پاسخ دندان شکنی به آنان خواهیم داد.(2)

 

سالک: کمیته ها سازماندهی می شوند

کمیته های انقلاب اسلامی با تصویب اساسنامه کمیته ها به عنوان بازوی اجرایی وزارت اطلاعات به کار خود ادامه خواهند داد.

حجت الاسلام سالک قائم مقام وزیر کشور در ارومیه با اعلام این خبر و با اشاره به تصویب 2 فصل از 3 فصل کلیات اساس نامه کمیته در کمیسیون های امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته های انقلاب اسلامی از حالت ستادی خارج شده و در چند معاونت مختلف سازماندهی خواهند شد. وی افزود: در سازماندهی آتی کمیته ها از دوباره کاری ها و اسراف جلوگیری شده و در قسمت های مختلف کمیته ادغام هایی صورت می گیرد.(3)

 

ترور 2 افسر فرانسوی در بیروت

 دو افسر فرانسوی که به عنوان ناظران نظامی بر آتش بس در لبنان حضور داشتند صبح دیروز به هنگام عبور از محله مسلمان نشین بیروت در حومه جنوبی این شهر هدف گلوله قرار گرفته و کشته شدند. بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر این دو ناظر فرانسوی به هنگام حمله در داخل یک جیب نظامی بودند. یک هفته پیش نیز معاون هیئت ناظران فرانسوی در لبنان در غرب بیروت هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت و کشته شد.

اسوشیدتدپرس از بیروت گزارش داد سازمان جهاد اسلامی طی تماسی تلفنی با دفتر یک خبرگزاری خارجی در بیروت مسئولیت قتل این 2 افسر فرانسوی را برعهده گرفت. بر اساس این گزارش وی در این تماس تلفنی همچنین اعلام کرد چندین آمریکایی نیز در بازداشت جهاد اسلامی بوده و در انتظار محاکمه به عنوان جاسوس هستند .(4)

منابع:

1. اطلاعات، 25 دی 63، ص 3
2. کیهان، 25 دی 63، ص 3
3. کیهان، 25 دی 63، ص 22
4. اطلاعات، 25 دی 63، ص 20

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول