اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

حمایت ایران از یونسکو در قبال خروج آمریکا

مشاور وزیر امور خارجه: در ملاقات با مدیر کل یونسکو ما خاطر نشان کردیم که امروز یونسکو در یک مقطع بسیار حساسی قرار گرفته و نباید تسلیم فشارها بشود بلکه باید در مقابل این فشارها شجاعانه استقامت کند.

حمایت ایران از یونسکو در قبال خروج آمریکا

رخدادهای 11 دی 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: مسئولین باید حمایت از مستضعفین را جدی بگیرند.

 

  • هاشمی: تنگه هرمز را می بندیم و دنیا را به بحرانی می اندازیم که بیرون آمدن از آن محال باشد.

 

  • آیت الله موسوی اردبیلی: کارمندان با این حقوق امکان ندارد زندگی کنند باید برای آنها فکری اساسی کرد.

 

  • ایران حمایت کامل خود را از یونسکو در قبال خروج آمریکا اعلام کرد.

 

تاکید آیت الله خامنه ای بر حمایت از مستضعفین

مسئولین، مدیران و سرپرستان سازمان تعاونی روستایی سراسر کشور دیروز با آیت الله خامنه ای دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار به تشریح سیاست های دولت در مورد حمایت از اقشار مختلف جامعه پرداخت و اظهار داشت: مساله حمایت از قشرهای مستضعف که یکی از اساسی ترین شهرهای انقلاب ما و یکی از اصلی ترین انگیزه های عناصر مبارز در طول سالیان دراز بوده باید امروز با همان قوت و طروات شعار داده شود و مورد عمل قرار بگیرد.

وی افزود: عمده ترین بخش بودجه کشور و بخش عظیمی از بودجه عمرانی صرف شهرها می شود و هشدار ما به مسئولین این است که یک حرکت جدی برای دگرگونی این وضع ایجاد شود.

آیت الله خامنه ای گفت: ما امروز به همکاری همه قشرها در همه زمینه ها نیازمندیم و چیزی که این انقلاب و نظام را با قدرت و هیبت یک نظام انقلابی و تکان دهنده قدرت های استکباری پوشالی حفظ کرده همین همبستگی و همکاری است و دشمنان اسلام و انقلاب تلاش فراوانی کردند تا این صخره عظیم را بشکنند ولی نتوانستند.(1)

 

هاشمی: ما واقعا تنگه هرمز را می بندیم

با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی نماینده امام در شورای عالی دفاع سمینار فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی سومین روز از کار خود را دنبال کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این سمینار گفت: در دنیا چیزی وجود ندارد که از اراده یک ملت جلوگیری کند. ما خودمان باید ضربه کاری را وارد کنیم. اگر ما به طور جدی نمی گفتیم که تنگه هرمز را می بندیم مدتها قبل خارک را از ما گرفته بودند ولی ما واقعا تنگه هرمز را می بندیم و دنیا را به بحرانی می اندازیم که بیرون آمدن از آن محال باشد. برای کسانی که حماسه هایی مانند فتح المبین و بیت المقدس را آفریدند آنقدر دشوار نیست که تنگه هرمز را ببندند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد توان رزمی نیروهای اسلام نیز گفت: ما خیلی نیرومند هستیم همین گروه کم از فرماندهانی که اینجا هستند می توانند اراده آمریکا را درهم بشکنند و ما باید این دامی را که برای ما گذاشته اند به خود آنها برگردانیم.(2)

 

تاکید آیت الله موسوی اردبیلی بر رسیدگی به وضع کارمندان

آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور که به شیراز سفر کرده است  با قضات، کارمندان دادگستری، حکام شرع و روسای دادگستری های تابعه استان فارس در محل سالن اجتماعات دادگستری شیراز دیدار کرد.

آیت الله موسوی اردبیلی در این دیدار با اشاره به وضع کارمندان دولت اظهار داشت: وضعیت کارمندان با توجه به میزان حقوق دریافتی به حدی رسیده است که امکان ندارد با این حقوق بتوانند زندگی کنند و همه کارمندان در فشارند و اخیرا نیز حضرت امام فرمودند که باید برای کارمندان فکری اساسی بشود.

آیت الله موسوی اردبیلی در پاسخ به تقاضای عده ای از توابین که اظهار داشتند «زندان برای ما داشنگاه است و ما نمی خواهیم آزاد شویم» گفت : شرعا برای ما جایز نیست حتی یک ساعت کسی را نگه داریم عفوهایی که به شما می خورد دلخواه نیست و ماموریم از طرف خدا آنجائی که وظیفه شرعی ایجاب می کند ولو عزیز یا فرزند خودمان باشد.(3)

 

تسلیم پیام رئیس جمهور به مدیر کل یونسکو

 در ملاقاتی که عصر دیروز بین هیئت ویژه ایرانی و مدیر کل یونسکو در مقر این سازمان در پاریس صورت گرفت مشاور وزیر امور خارجه کشورمان پیام آیت الله خامنه ای رئیس جمهوری را تسلیم «احمد مختار امبو» مدیر کل این سازمان کرد.

به دنبال این ملاقات که در آن حول و حوش مسائل جاری یونسکو و خروج رسمی آمریکا از این سازمان بحث و تبادل نظر شد؛ مشاور وزیر امور خارجه طی مصاحبه ای در رابطه با نتایج دیدار خود با مدیر کل سازمان یونسکو گفت: در ملاقات خود با آقای احمد مختار پیام ویژه و بسیار مهم رئیس جمهور به ایشان تسلیم شد و حمایت کامل خود را از مدیر کل یونسکو اعلام کردیم.

وی افزود: در ملاقات با مدیر کل یونسکو ما خاطر نشان کردیم که امروز یونسکو در یک مقطع بسیار حساسی قرار گرفته و نباید تسلیم فشارها بشود بلکه باید در مقابل این فشارها شجاعانه استقامت کند.(4)

منابع؛

1. اطلاعات، 11 دی 63، ص 3
2. اطلاعات، 11 دی 63، ص 3
3. کیهان، 11 دی 63، ص 22
4. کیهان، 11 دی 63، ص 1 و 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول