اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

حمایت وزیر نفت از تثبیت قیمت نفت

در دور دوم مذاکرات ایران همچنان با قاطعیت از پیشنهاد مربوط به کنترل و نظارت بر میزان تولید و فروش نفت کشورهای عضو اوپک دفاع کرده و برای تثبیت قیمت نفت از مقررات سخت در این زمینه حمایت می کند.

حمایت وزیر نفت از تثبیت قیمت نفت

رخدادهای 6 دی 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: کمترین انتظاری که از کشورهای دوست در موضوع جنگ داریم این است که با ما در احساس نفرت از متجاوز شریک باشند.

 

  • موسوی: بی اعتنایی به نهادهای انقلاب اسلامی برای ما خطر است.

 

  • تکبه بر درآمدهای نفتی ما را در مقابل دسیسه های آمریکا آسیب پذیر می کند.

 

  • هاشمی: مدعیان امنیت در دنیا چرا از عناصری که رسما مسئولیت بمب گذاری ها را بر عهده می گیرند حمایت می کنند.

 

  • اجلاس اوپک پس از اعلام نظر سران کشورهای عضو امروز تشکیل شد.

 

دیدار وزیر خارجه سیرالئون با رئیس جمهور

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیروز وزیر خارجه سیرالئون را که به کشورمان سفر کرده است را به حضور پذیرفت.

در این دیدار وزیر خارجه سیرالئون که دکتر ولایتی هم حضور داشت پیام کتبی آقای استیونس رئیس جمهور سیرالئون را تقدیم رئیس جمهور کرد. آیت الله خامنه ای در این دیدار با اشاره به موضع گیری مثبت سیرالئون در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اظهار داشت: کمترین انتظاری که ما از دوستانمان در موضع جنگ داریم این است که به درستی احساس کنند که تجاوز صورت گرفته از سوی عراق با چه هدفی بوده است و با ما در احساس نفرت از تجاوز و متجاوز شریک باشند.

رئیس جمهور همچنین در این دیدار بر گسترش روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و سیرالئون تاکید کرد.(1)

 

موسوی: باید از انقلاب اسلامی صیانت کنیم

به مناسبت دهمین سالگرد شهادت عالم مجاهد آیت الله حاج شیخ حسین غفاری بزرگداشتی در مسجد الهادی با حضور مردم مسلمان تهران برگزار شد.

آقای میر حسین موسوی نخست وزیر کشورمان در این مراسم با تاکید بر لزوم حفظ ارزش های انقلاب اسلامی جهت تداوم انقلاب اسلامی گفت: دفاع از ارزش های اسلامی جهت تداوم انقلاب ضروریست و این معنا به عناوین مختلف می تواند تحقق پیدا کند. یکی از این عناوین برای حفظ ارزش های اسلامی آگاهی به منزلت نهادهای انقلاب اسلامی است.

نخست وزیر افزود: اگر ما بخواهیم هویت اسلامی خود را ابقاء کنیم و آنها را از دست ندهیم باید از شعارهای نشات گرفته از انقلاب اسلامی صیانت کنیم و آن را دائما تدوام ببخشیم اگر لحظه ای از این شعارها که برخواسته از خون شهیدانمان است غفلت کنیم با ایادی آمریکا در منطقه فرقی نخواهیم داشت اگر سست شویم نمی توانیم با قدرت روزهای اول انقلاب را به پیش ببریم.

نخست وزیر با تاکید بر لزوم دستیابی به اقتصاد بدون نفت گفت: نظام جمهوری اسلامی اگر بر نفت تکیه کند در مقابل دسیسه هایی که از سوی آمریکا و استکبار در خلیج فارس و دیگر جاها وجود دارد آسیب پذیر خواهیم شد.(2)

 

واکنش هاشمی به بمب گذاری اخیر میدان شوش

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به بمب گذاری اخیر میدان شوش و شهادت عده ای از هموطنانمان گفت: بمب گذاری ضد انقلاب در میدان شوش و به خاک و خون کشیدن مردم رنج دیده، فقیر و مردمی که در صف اتوبوس در سرمای شدید در برف در انتظار اتوبوس بودند بار دیگر ماهیت ضد مردمی و  ضد انسانی مخالفان جمهوری اسلامی را روشن کرد.

هاشمی افزود: ما بارها شاهد چنین صحنه هایی بوده ایم و اینها با این جنایات زشت خودشان حقانیت جمهوری اسلامی  را نشان دادند اینها کینه شدیدی نسبت به مردم محروم دارند که پشتیبان اصلی انقلاب هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آنها که مدعی هستند در دنیا نباید ناامنی باشد چرا چنین عناصری را که رسما مسئولیت چنین جنایتی را بر عهده می گیرند زیر بال خود نگه داشته اند آیا آنها فکر می کنند خون جنایتکاران اروپا و آمریکا از خون مردم جنوب تهران رنگین تر است.(3)

 

غرضی: ایران از تثبیت قیمت نفت حمایت می کند

اجلاس اوپک که برای مشورت سران کشورهای عضو این سازمان یک هفته متوقف شده بود امروز با حضور وزرای خارجه کشورهای عضو دوباره تشکیل شد.

مهندس غرضی دیروز پیش از عزیمت به ژنو در فرودگاه مهرآباد گفت: در دور دوم مذاکرات ایران همچنان با قاطعیت از پیشنهاد مربوط به کنترل و نظارت بر میزان تولید و فروش نفت کشورهای عضو اوپک دفاع کرده و برای تثبیت قیمت نفت از مقررات سخت در این زمینه حمایت می کند.

وزیر نفت کشورمان تاکید کرد: در دور دوم مذاکرات باید مقرراتی وضع شود که بتواند از هر گونه تخطی مصوبات از سوی اعضا جلوگیری کند تا در بوجود آمدن شرایطی که طی چند ماه اخیر در اثر افزایش سقف اوپک و شکستن نرخ 29 دلار رخ داده پیش گیری شود.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 6 دی 63، ص 15 و 16

2. اطلاعات، 6 دی 63، ص 2
3. کیهان، 6 دی 63، ص 1 و 26
4. کیهان، 6 آذر 63، ص 25

انتهای متن/1

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول