اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تشکیل شورای عالی کنترل اوپک

در نشست اوپک، شورای عالی کنترل تولید و قیمت اوپک مرکب از وزرای نفت اندونزی، ونزوئلا، نیجریه، امارات متحده عربی و عربستان سعودی تشکیل شد.

تشکیل شورای عالی کنترل اوپک

رخدادهای 9 دی 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: در مقدم ترین صفوف ارتش باید عناصر انقلابی قرار بگیرد.

 

  • آیت الله موسوی اردبیلی: اخیرا شنیده شده برخی محاکم به نفع مالکین رای صادر کرده اند که ما با این مساله برخورد می کنیم.

 

  • ناطق نوری توطئه جدید آمریکا اشاعه فساد و منکرات در جامعه اسلامی است.

 

  • اوپک شورای عالی کنترل تولید و قیمت نفت تشکیل داد.

 

برگزاری سمینار فرماندهان ارتش با حضور رئیس جمهور

سمینار فرماندهان یگان های رزمی، فرهنگی، آموزشی و لجستیکی و معاونت های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیروز با حضور آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان در محل دانشکده فرماندهی ستاد افتتاح شد.

آیت الله خامنه ای در این سمینار که فرماندهان عالی رتبه ارتش و نماینده امام نیز حضور داشتند گفت: بزرگترین عنصری که ارتش ما امروز از آن برخوردار می باشد این است که از آرمان ها و اصول و اعتقادات ملت دفاع می کند و از ایمان سرچشمه گرفته است. امتیاز بزرگ دیگر این است که ارتش ما به هیچ وجه جدای از مردم نیست. امتیاز دیگر ارتش ما این است که زیر بار نفوذ هیچ قدرت خارجی نیست.

رئیس شورای عالی دفاع با اشاره به لزوم آمادگی های رزمی و انقلابی ارتش افزود: همت ارتش باید این باشد که در مقدم ترین صفوف عناصر انقلاب قرار داشته باشند و شما باید با این هدف تلاش کنید و هیچ گاه به کم قانع نشوید.

رئیس جمهور با اشاره به موضوع جهاد خودکفایی در ارتش اظهار داشت: باید با مساله جهاد خودکفایی در ارتش به طور فعال و هدف دار برخورد کنید و آن را جدی بگیرید و از شوق و  انگیزه ای که در این زمینه وجود دارد حداکثر استفاده را بکنید زیرا نمی توان ارتش را در این موقعیت حساس وابسته نگه داشت.(1)

 

آیت الله موسوی اردبیلی: محاکم در مورد مساله زمین باید طبق بخشنامه عمل کنند

آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور دیروز در یک مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد. رئیس دیوان عالی کشور در این مصاحبه به عملکرد ستاد پیگیری فرمان امام اشاره کرد و گفت: در سایه این فرمان امروز دیگر شاهد آن مسائل نیستیم و 95 درصد مسائل مورد اشاره در فرمان امام دیگر مشاهده نمی شود.

وی در زمینه قانون اراضی و واگذاری زمین توسط هیئت های هفت نفره و عدم رسیدگی دادگاه ها به مساله زمین نیز گفت: اخیرا شنیده شده که بعضی از محاکم به نفع مالکین رای صادر کرده اند که ما با این مساله برخورد می کنیم و جلوی این کار را خواهیم گرفت. محاکم باید طبق بخشنامه عمل کنند و امیدواریم مجلس شورای اسلامی هرچه زودتر به این مساله رسیدگی نماید.(2)

 

ناطق نوری: شهربانی در زمینه اشاعه فساد باید هوشیارانه عمل کند

حجت الاسلام ناطق نوری وزیر کشور دیروز از مرکز آموزش شهربانی استان سیستان و  بلوچستان در زاهدان بازدید کرد.

در این بازدید که استاندار، معاونین استان و مولوی عبدالحمید امام جمعه موقت اهل سنت زاهدان نیز حضور داشتند وزیر کشور گفت: آمریکای سیلی خورده و ایادی اش هم اکنون دست به توطئه جدیدی از جمله اشاعه فساد و منکرات در جامعه اسلامی ما زده اند که شهربانی با توجه به وظیفه ای که در این رابطه دارند باید هوشیارانه و با کمک امت حزب الله با این توطئه جدید استکبار جهانی نیز مقابله کنند.

وی افزود: شما باید همچنان از دستاوردهای انقلاب اسلامی حفاظت کنید و در واقع امنیت مردم در شهرها بر عهده شماست و شما باید از اموال و نوامیس مردم حفاظت و پشتیبانی بکنید.(3)

 

تشکیل شورای عالی کنترل تولید و قیمت در اوپک

در حالی که کلیه محافل نفتی جهان در انتظار نتایج هفتاد و دومین اجلاس اوپک نشسته و پایان موفقیت آمیز این اجلاس را تولدی جدید برای سازمان اوپک می دانند دومین روز مذاکرات دور دوم این کنفرانس دیشب پس از جلسه طولانی در ساعت 21 به وقت محلی خاتمه یافت.

ناظران آگاه نتایج این جلسه را مثبت و موفقیت آمیز تلقی نموده اند. بر اساس این گزارش در این نشست مقرر شد کمیته وزارتی نظارت بر بازار به دلیل اهمیت ویژه آن به کار خود ادامه دهد و کشورهای ایران، امارات، الجزایر، لیبی و اکوادور به عنوان اعضای جدید جهت پیگیری کار این کمیته انتخاب شدند. همچنین در این نشست شورای عالی کنترل تولید و قیمت اوپک مرکب از وزرای نفت اندونزی، ونزوئلا، نیجریه، امارات متحده عربی و عربستان سعودی انتخاب شدند.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 9 دی 63، ص 12 و 23
2. کیهان، 9 دی 63، ص  3
3. اطلاعات، 9 دی 63، ص 3
4. اطلاعات، 9 دی 63، ص 4

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول