اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تعبیر وزیر امور خارجه کره نسبت به رابطه دو کشور

وزیر امور خارجه کره ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: رابطه دو کشور رابطه قلب به قلب است و ما مطمئن هستیم این رابطه صمیمی در هر شرایطی باقی خواهد ماند و تحکیم پیدا خواهد کرد

تعبیر وزیر امور خارجه کره نسبت به رابطه دو کشور

رخدادهای 4 دی 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: تشکیل سازمان پلیس قضائی در خدمت حرکت اسلامی است.

 

  • آیت الله موسوی اردبیلی: جز دادگاه و دادسرای انتظامی قضات هیچ مقامی نمی تواند مستقیما به تخلفات قضات رسیدگی کند.

 

  • آیت الله جنتی برنامه های مراسم دهه فجر را اعلام کرد.

 

  • اولین دور مذاکرات وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره آغاز شد.

 

  • رژیم بعثی عراق 190 افسر و درجه دار عراقی را در منطقه میمک تیرباران کرد.

 

آیت الله خامنه ای: پلیس قضائی با متانت با مردم برخورد کند

آقای هاشمی معاون دادستان کل کشور و سرپرست سازمان پلیس قضائی به اتفاق مدیران کل و معاونین این سازمان دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفت و گو کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار پس از استماع گزارشی از فعالیت های سازمان پلیس قضائی اظهار داشت: پلیس قضایی با شرح وظایف حساس و مهمی که دارد برای مردم شناخته شده نیست و جا دارد برای مردم معرفی شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: سعی کنید ضمن دارا بودن قاطعیت و ضابطه گرایی با متانت با مردم آنچنان برخوردی داشته باشید که نشان دهنده دین، تقوا، احتیاط و نهایت اهتمام و احترام شما نسبت به جان و مال و آبروی مردم باشد. زیرا مردم اگر احساس کنند شما به جان، آبرو، آسایش، وقت و اموال آنها احترام می گذارید حتی در صورت اجرای حکم از شما خشنود خواهند شد.

رئیس جمهور در مورد شناسایی دقیق شرح و وظایف این سازمان اظهار داشت: سازمان پلیس قضائی باید وظایف خود را دقیق شناسایی کند و حدود و مرز آن را با سایر نیروهای انتظامی مشخص نماید.(1)

 

آیت الله موسوی اردبیلی: دادگاه انتظامی قضات حق رسیدگی به تخلفات قضات را دارد

آیت الله موسوی اردبیلی رئیس شورای عالی قضائی در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به فرمایشات اخیر امام امت در مورد استقلال قوه قضائیه که فرمودند «قوه قضائیه قوه مستقل است و هیچ کس حتی مجتهد، دیگر حق ندارد آن را نقض و یا در آن دخالت نماید.» گفت: برای رسیدگی به تخلفات قضائی یک دادسرا و محکمه خاصی در تشکیلات دادگستری جمهوری اسلامی به نام دادسرا و دادگاه انتظامی قضات هست. این محکمه و دادسرا قانون مدون خاصی دارد و جز این محکمه و دادسرا هیچ مقامی حتی شورای عالی قضائی نمی تواند مستقیما به تخلفات قضات رسیدگی کند.

وی افزود: اصولا اگر کسانی که پایه قضائی دارند تخلفی مرتکب شوند (غیر از جرایم عمومی) پرونده اینها به دادسرای انتظامی قضات فرستاده می شود اما اگر تخلف جرم عمومی باشد ابتدا در دادسرای انتظامی حکم استخدامیش لغو و سپس پرونده جهت بررسی به کیفری دو ارجاع می شود.(2)

 

آیت الله جنتی: 34 کتاب جدید در دهه فجر منتشر می شود

آیت الله احمد جنتی عضو فقهای شورای نگهبان و دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دیروز در یک مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی محورهای مراسم امسال دهه فجر را اعلام کرد.

آیت الله جنتی گفت: امسال هم مانند سال های گذشته 10 محور برای هر روز در نظر گرفته شده که روز دهم به نام انقلاب اسلامی و نهادهای انقلابی نامگذاری شده است. به گفته وی 34 کتاب جدید به زبان های مختلف هر کدام با تیراژ 10 هزار نسخه در ایام دهه فجر توزیع می شود و نمایشگاهی نیر از دستاوردهای انقلاب اسلامی در محل نمایشگاه های بین المللی برگزار خواهد شد.(3)

 

ورود وزیر امور خارجه کره به ایران

در پاسخ به دعوت دکتر ولایتی وزیر امور خارجه کشورمان کیم یانگ نام معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک خلق کره دیروز در راس هیئتی از مقامات این کشور وارد تهران شد و از سوی دکتر ولایتی و جمعی از مقامات وزارت امورخارجه مورد استقبال قرار گرفت.

بر اساس این گزارش عصر دیروز اولین دور مذاکرات دو طرف برگزار شد. وی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: رابطه دو کشور رابطه قلب به قلب است و ما مطمئن هستیم این رابطه صمیمی در هر شرایطی باقی خواهد ماند و تحکیم پیدا خواهد کرد.(4)

 

اعدام 180 افسر عراقی

به گزارش واحد مرکزی خبر در پی شکست مفتضحانه نیروهای شکست خورده عراق و تحمل تلفات سنگین در عملیات غرور آفرین میمک به دستور صدام تکریتی 180 نفر از افسران، درجه داران ارتش عراق به دلیل بی لیاقتی در مقابل سربازان در منطقه میمک تیرباران شدند.

هفته نامه عرب زبان الجهاد در این باره نوشت: در پی شکست نیروهای صدامی در میمک صدام اخیرا در جمع افسران و درجه داران این منطقه حاضر شد و پس از ایراد سخنانی تهدید آمیز برای آنان تعداد 180 تن از درجه داران و افسران را به علت عدم توانایی و رویارویی در مقابل لشکریان اسلام تیرباران کرد.(5)

منابع:

1. اطلاعات، 4 دی 63، ص 3
2. اطلاعات، 4 دی 63، ص 3
3. کیهان، 4 دی 63، ص 1 و 3
4. جمهوری اسلامی، 4 دی 63، ص 2 و 12
5. جمهوری اسلامی، 4 دی 63، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول