اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

حمله به نفت کش هندی در خلیج فارس

یک نفت کش عظیم هندی دیروز در خلیج فارس هدف حمله هواپیماهای ناشناس قرار گرفت و عرشه آن شدیدا آسیب دید.

حمله به نفت کش هندی در خلیج فارس

رخدادهای 5 دی 63

چکیده:

  • انفجار بمب در میدان شوش 4 شهید و 50 مجروح بر جای گذاشت.

 

  • آیت الله خامنه ای: یک حرکت جدی و جامع الاطراف برای ریشه کن کردن بی سوادی لازم است.

 

  • صدام مزدور جنگی استخدام می کند.

 

  • هواپیماهای ناشناس نفت کش 275 هزار تنی حامل نفت عربستان در خلیج فارس را به آتش کشیدند.

 

جنایت جدید منافقین در میدان شوش

ساعت 19 و 15 دقیقه دیشب در حالی که گروهی از مردم مستضعف جنوب تهران پس از ساعت ها کار روزانه عازم منازل خود بودند در خیابان 17 شهریور در صد متری میدان  شوش در ایستگاه اتوبوس با یک انفجار قوی رو به رو شدند که بر اثر این انفجار 4 نفر شهید و بیش از 50 نفر مجروح شدند. بمب در یک تاکسی کار گذاشته شده بود و شدت انفجار به حدی بود که تاکسی به کلی منهدم شد. بر اساس آمار اولیه 42 مغازه در اطراف محل انفجار آسیب کلی و جزئی دیده اند و 12 خانه نیز در طبقه دوم مغازه ها خسارات کلی و جزئی دیده اند. مجروحین حادثه بلافاصله توسط مردم و آمبولانس های اورژانس به بیمارستان های مختلف تهران منتقل شدند .در میان شهدای این جنایت وحشیانه عوامل آمریکا یک کودک یک سال و نیمه نیز دیده می شود. خبرگزاری فرانسه گزارش داد یک فرد ناشناس که خود را وابسته به گروهک تروریستی منافقین معرفی کرد شب گذشته در یک تماس تلفنی مسئولیت این انفجار تروریستی را بر عهده گرفت. بر اساس این گزارش مردم مسلمان منطقه بعد از وقوع این انفجار تروریستی با حضور در محل انفجار با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر منافق  نسبت به این گونه اعمال وحشیانه ضد انقلابیون ابراز انزجار کردند.(1)

 

دیدار قرائتی با آیت الله خامنه ای

 در آستانه سالگرد تشکیل نهضت سوادآموزی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی نماینده امام و سرپرست نهضت سواد آموزی به اتفاق اعضای شورای مرکزی نهضت با آیت الله خامنه ای دیدار کردند.

در این دیدار گزارشی از عملکرد نهضت سوادآموزی و آمار و فعالیت های این نهاد انقلابی به اطلاع ریاست جمهوری رسید. آیت الله خامنه ای در این دیدار با تاکید بر اهمیت نقش فوق العاده مهم سواد آموزی در کشور گفت: ما اگر بخواهیم این انقلاب را ماندگار کنیم و آسیب ها را از آن دور کنیم باید مردم را با سواد کنیم.

رئیس جمهور افزود: من لازم می دانم که نهضت سواد آموزی با دعوت از کلیه صاحب نظران امر سوادآموزی به تشکیل سمیناری جهت یافتن راه حل های سریع در ریشه کن کردن مساله بی سوادی اقدام نماید.(2)

 

استخدام مزدور جنگی در عراق

 گزارش های رسیده از عراق حاکیست علی رغم مجازات شدید در مورد فراریان از جنگ در عراق موج فرار سربازان از جبهه ها هر روز ابعاد وسیع تری به خود می گیرد. بنا بر این گزارش رژیم بغداد اخیرا برای جبران کمبود نیروی انسانی در جبهه ها به کلیه اتباع مصری، اردنی، تونسی، سودانی و مراکشی مقیم عراق ابلاغ کرده است در صورتی که به جبهه ها عزیمت کنند روزانه علاوه بر حقوق و دستمزد خود برابر آن را به عنوان حق جنگی دریافت خواهند کرد در همین رابطه رژیم عراق به سفارتخانه های متبوع خود در سایر کشورها ابلاغ کرد که برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز جبهه ها اقدام به استخدام مزدور کنند و به این مزدوران مزایایی از قبیل هزینه جنگی، بیمه عمر و پوشاک تعلق می گیرد.(3)

 

حمله به نفت کش هندی در خلیج فارس

یک نفت کش عظیم هندی دیروز در خلیج فارس هدف حمله هواپیماهای ناشناس قرار گرفت و عرشه آن شدیدا آسیب دید.

خبرگزاری ها گزارش دادند در جریان حمله به این نفت کش که به گفته رویترز حامل بیش از 200 هزار تن نفت خام عربستان بود یک تن از خدمه کشتی نیز مجروح شد بر اساس گزارشات نفت کش در 160 کیلومتری شرق بحرین مورد حمله قرار گرفت و به شدت آسیب دید ولی نفت کش تحت شرایط اضطراری به حرکت خود ادامه داد 4 یدک کش امدادی پس از هدف قرار گرفتن کشتی به کمک آن شتافتند. بر اساس این گزارش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این زمینه گفت حمله عراق به هدف های دریائی در خلیج فارس بر اثر عدم همکاری ایران با تلاش های که به منظور پایان جنگ به عمل آمده است می باشد.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 5 دی 63، ص 2
2. جمهوری اسلامی، 5 دی 63، ص 12
3. اطلاعات، 5 دی 63، ص 3
4. کیهان، 5 دی 63، ص 1 و 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول