اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تثبیت قیمت پایه نفت خام اوپک

اوپک در نشست پایانی خود بر مصمم بودن خود برای اعمال تصمیمات خود در زمینه تولید و قیمت ها به عنوان وسیله ای برای دفاع از نظام قیمت ها بر مبنای قیمت نفت خام پایه 29 دلار در هر بشکه نفت عربستان را اعلام داشت.

تثبیت قیمت پایه نفت خام اوپک

رخدادهای 10 دی 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: تا زمانی که بهداشت در روند صعودی بهبود قرار نگیرد مشکلات درمان همچنان وجود خواهد داشت.

 

  • ده ها هزار نیروی تازه نفس رزمی، تخصصی و خدماتی از 70 شهر عازم جبهه های نبرد شدند.

 

  • عراق در سه حمله پیاپی هوائی روستاهای دشت آزادگان را به خاک و خون کشید.

 

  • قیمت پایه نفت خام اوپک تثبیت شد.

 

دیدار مسئولین وزارت بهداری با آیت الله خامنه ای

دکتر مرندی وزیر بهداری به اتفاق معاونین این وزارتخانه دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند. در این دیدار گزارشی از فعالیت ها و عملکرد وزارت بهداری در بخش های مختلف بهداشت، درمان و پیراپزشکی و نیز مشکلات این وزارتخانه به اطلاع رئیس جمهور رسید.

آیت الله خامنه ای در این دیدار با اشاره به طبیعی بودن پاره ای از مشکلات با توجه به شرایط بعد از انقلاب اسلامی و مساله جنگ تحمیلی اظهار داشت: تلاش مسئولان وزارت بهداری و بار سنگینی که در رابطه با مساله جنگ بر دوش دارند تلاش مبارکی است. شما باید با جدیت هرچه بیشتر مساله بهداشت و درمان کشور را در جهت کمک به این مردم شریف با همکاری جامعه پزشکی کشور به سامان برسانید.

رئیس جمهور با تاکید به جدی گرفتن مساله بهداشت عمومی و لزوم آموزش های ضروری به مردم افزود: تا زمانی که بهداشت در روند صعودی بهبود قرار نگیرد مشکلات درمان همچنان وجود خواهد داشت. رئیس جمهور در پایان سخنان خود بر اهمیت ترویج طب عمومی در کشور تاکید کرد.(1)

 

عزیمت هزاران نیروی تازه نفس به جبهه ها

در ادامه عزیمت نیروهای رزمی، فنی و خدماتی به جبهه های نبرد حق علیه باطل طی روزهای اخیر همچون ایام گذشته سیل عظیم نیروهای مردمی روانه میادین نبرد اسلام علیه کفر شدند تا رزمندگان جان بر کف و کفرستیز اسلام آخرین ضربات مهلک را بر پیکر صدام و حامیان او و استکباری جهانی وارد آورند.

بر اساس این گزارش ده ها هزار نیروی تازه نفس از شهرهای کرج، داراب نورآباد ممسنی، کاشمر، شبستر، چالوس، نیشابور، گنبدکاووس، گچساران، شیراز، قزوین، شاهرود، سمنان، زنجان، قائن، مراغه، اردکان، جزیره هرمز، تربت حیدریه، بهاباد و...  عازم جبهه های جنگ شدند. مردم در مراسم بدرقه نیروهای تازه نفس بر ادامه جنگ تا پیروزی نهائی تاکید کردند نیروهای اعزامی متشکل از اعضای بسیج و طرح لبیک یا خمینی هستند.(2)

 

شهادت 18 تن در حملات هوایی عراق

شمار شهدای حملات پیاپی هوائی عراق به منطقه بستان و روستاهای دشت آزادگان که طی روز گذشته انجام شد به 18 تن رسید. این حملات در حالی صورت گرفته که رژیم بعثی صهیونیستی عراق متعهد به خودداری از حمله به مناطق مسکونی شده است.

بر اساس این گزارش نخستین حمله به منطقه بستان ساعت 11 و 45 دقیقه صبح دیروز بوسیله چند فروند هواپیما و با پرتاب راکت و بمب های خوشه ای صورت گرفت که طی آن 7 نفر شهید و بیش از 50 نفر مجروح شدند. حمله هوایی عراق در ساعت 13 و 30 دقیقه در دشت آزادگان مجددا از سر گرفته شد و به این ترتیب شمار شهدا به 14 تن بالغ شد و 90 مجروح این حمله وحشیانه به بیمارستان شهید چمران سوسنگرد انتقال یافتند. در ساعت 16 و 20 دقیقه دیروز سومین حمله هوایی رژیم بعثی عراق به منطقه دشت آزادگان و بستان انجام شد. آخرین آمار شهدا و مجروحین حملات عراق تا صبح امروز 18 شهید و 110 مجروح از سوی خبرنگاران گزارش شده است.(3)

 

پایان نشست اضطراری اوپک

سرانجام هفتاد و دومین اجلاس اوپک به دنبال جلسه ای پنج ساعته پشت درهای بسته دیشب با صدور قطعنامه ای به کار خود پایان داد. اوپک در نشست پایانی خود بر مصمم بودن خود برای اعمال تصمیمات خود در زمینه تولید و قیمت ها به عنوان وسیله ای برای دفاع از نظام قیمت ها بر مبنای قیمت نفت خام پایه 29 دلار در هر بشکه نفت عربستان را اعلام داشت. همچنین کنفرانس مقرر داشت که برای اطمینان از اجرای تصمیمات اوپک یک روش کنترلی داخلی در مورد تولید صادرات و قیمت های فروش نفت کشورهای عضو به وجود آید. برای همین منظور اوپک تصمیم گرفت که یک شورای اجرایی وزیران به ریاست زکی یمانی وزیر نفت عربستان و با شرکت وزرای نفت اندونزی  نیجریه، امارات و ونزوئلا ایجاد کند.

با عضویت وزیر نفت کشورمان در کمیته نظارت بر بازار انتظار می رود نظرات جمهوری اسلامی ایران از این پس دقیقا در این کمیته مورد توجه و رسیدگی قرار بگیرد و تصمیمات متخذه هماهنگ با این نظرات باشد.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 10 دی 63، ص 3
2. جمهوری اسلامی، 10 دی 63، ص 9
3. کیهان، 10 دی 63، ص 22
4. اطلاعات، 10 دی 63، ص 4

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول