اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

بیانیه وزارت نفت درباره اجلاس اخیر اوپک

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در رابطه با اجلاس اخیر اوپک بیانیه مهمی را منتشر کرد. در این بیانیه ضمن ارائه گزارش مسائل مطرح شده در این اجلاس نظرات و پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام شده است.

بیانیه وزارت نفت درباره اجلاس اخیر اوپک

رخدادهای 3 دی 63

چکیده:

  • امام خمینی: قوه قضائیه مستقل است و احدی حق دخالت در آن را ندارد.

 

  • در صورتی که حکمی از سوی قضات صادر شد هیچ کس حتی مجتهد دیگر حق دخالت ندارد.

 

  • تضعیف قوه ی قضائیه صلاح نیست و باید قوه ی قضائیه را تقویت نمود.

 

  • وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران درباره طرح جدید اوپک برای کنترل تولید و قیمت نفت بیانیه صادر کرد.

 

  • ایران در چند منطقه از تانزانیا درمانگاه می سازد.

 

  • 200 تفنگدار دریایی آمریکا به بغداد اعزام شدند.

 

دیدار مسئولین قضائی کشور با امام خمینی

آقایان موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور، صانعی دادستان کل کشور و مقتدائی، بجنوردی و میر محمدی اعضای شورای عالی قضائی صبح دیروز به حضور امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران رسیدند.

در این دیدار ابتدا کلیه اعضای شورای عالی قضائی گزارشی از عملکرد و مشکلات این شورا را به استحضار رهبر انقلاب رساندند. رهبر کبیر انقلاب اسلامی در این دیدار طی بیاناتی فرمودند: مطلبی که من باید به عموم مردم و بخصوص آنهایی که در کارهای کشور و مملکت دست دارند تذکر دهم، این است که قوه قضائیه قوه مستقلی است و معنای استقلالش این است که در صورتی که حکمی از قضات صادر شد، هیچ کس حتی مجتهد، دیگر حق ندارد آن را نقض و یا در آن دخالت نماید.

امام در ادامه افزودند: احدی حق دخالت در امر قضا را ندارد و دخالت کردن، خلاف شرع و جلوگیری از حکم قضات هم برخلاف شرع است. من به مردم عرض می کنم که افراد این شورا را از سال قبل می شناسم و برای این مقام صلاحیت دارند و اگر دستور و حکمی از آنها صادر شد، هیچ فردی حق تضعیف قوه قضائیه و جوسازی، نه در روزنامه ها و نه در نطق و نه در بین مردم را ندارد. تضعیف قوه ی قضائیه صلاح نیست و باید قوه ی قضائیه را تقویت نمود. من باز عرض می کنم که استقلال قضایی معنایش این است که اگر قاضی حکمی کرد، احیاناً رسیدگی به آن حکم مرجع دارد و غیر از آن، هیچ کس حق دخالت ندارد. من امیدوارم که آقایان در قوه ی قضائیه موفق باشند که به طور شایسته و با قدرت عمل کنند و امیدوارم ملت، مجلس و دولت هم پشتیبان آنان باشند که خدای نخواسته صدمه ای به آن وارد نشود.(1)

 

بیانیه وزارت نفت درباره اجلاس اخیر اوپک

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در رابطه با اجلاس اخیر اوپک بیانیه مهمی را منتشر کرد. در این بیانیه ضمن ارائه گزارش مسائل مطرح شده در این اجلاس نظرات و پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام شده است. در این بیانیه تاکید شده است جمهوری اسلامی ایران در راه دستیابی به آرمان های اصیل انقلابی خود که نشات گرفته از مبارزات ملت مسلمان ایران است آمادگی خود را در  جهت هر گونه همکاری در امر تحکیم هر چه بیشتر سازمان اوپک و همچنین مقابله با تمامی توطئه های جهانی اعلام نموده و با درس مقاومتی که در این چند سال اخیر در کوران جنگ تحمیلی و مشکلات گوناگون فرا گرفته حاضر است باز هم بیش از پیش ایستادگی کند.(2)

 

ساخت درمانگاه در تانزانیا

دکتر وحید دستجردی سرپرست هلال احمر که در کشور آفریقایی تانزانیا به سر می برد دیروز با رئیس و مسئولین صلیب سرخ این کشور دیدار کرد. هیئت ایرانی همچنین دیروز در دومین دور مذاکرات خود با قائم مقام وزیر بهداری تانزانیا زمینه های همکاری بیشتر و ارائه کمک های بهداشتی درمانی ایران به این کشور را بررسی کرد. در پایان این مذاکرات توافق شد ایران در نقاطی از این کشور درمانگاه هلال احمر بسازد.(3)

 

اعزام  200 تفنگدار آمریکایی به عراق

نشریه الجهاد ارگان مجاهدین عراقی در آخرین شماره خود نوشت: منابع مطبوعاتی آگاه می گویند موافقت نامه ای بین رژیم بغداد و آمریکا به امضا رسیده است که به موجب آن یک واحد  200 نفری از نیروهای تفنگداران دریایی آمریکا به منظور حفاظت از سفارت و دیگر تاسیسات آمریکایی در بغداد به عراق اعزام شده اند. این موافقت نامه در خلال مذاکرات از سرگیری روابط دیپلماتیک بین آمریکا و عراق امضا شده است. به طور رسمی گفته می شود این نیروها برای حفاظت از مراکزی آمریکایی به عراق اعزام شده اند اما تعداد زیاد آنها نشان می دهد که احتمالا مقاصد دیگری دارند. بر اساس این گزارش آمریکا و رژیم بعثی عراق اخیرا بعد از سال ها روابط پنهانی روابط دیپلماتیک رسمی خود را از سر گرفتند.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 3 دی 63، ص 12
2. کیهان، 3 دی 63، ص 1 و 2
3. جمهوری اسلامی، 3 دی 63، ص 12
4. اطلاعات، 3 دی 63، ص 20

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول