اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

پایان بی نتیجه مذاکرات وزرای نفت اوپک

مذاکرات 2 روزه وزرای نفت عضو اوپک بدون نتیجه پایان یافت و ادامه آن به پنج شنبه آینده موکول شد در فاصله یک هفته ای که به اجلاس بعدی زمان مانده وزرای نفت اوپک مهلت دارند طرح جدیدی مبنی بر نحوه کنترل و نظارت بر تولید و نرخ فروش را به رهبران کشورهای خویش تسلیم کنند و نظر آنها را در این خصوص جویا شوند.

پایان بی نتیجه مذاکرات وزرای نفت اوپک

رخدادهای 1 دی 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: هرکس که معتقد به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است از ماست ولو در بعضی از سلیقه ها با ما اختلاف داشته باشد.

 

  • هاشمی: مامورین باید جلوی فساد اخلاقی را بگیرند.

 

  • موسوی: تنها نقطه اتکا ما در سیاستهایمان بر ضد ابرقدرتها اراده مردم است.

 

  • اجلاس اوپک برای نظر خواهی از سران کشورهای عضو موقتا تعطیل شد.

 

آیت الله خامنه ای: امروز سیاست ضد انقلاب ایجاد تفرقه در کشور است

ائمه جمعه و اعضای دفاتر حزب جمهوری اسلامی استان آذربایجان شرقی با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و دبیر کل حزب جمهوری اسلامی دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: امروز سیاست ضد انقلاب در کشور این است که دل های مردم نسبت به هم چرکین شود و مردم نسبت به هم بدبین شده و از مساله اصلی دور نگه داشته شوند و دشمن های مصنوعی و فرعی بیافرینند. ما باید با تمام قوا با این ایده ضد انقلابی که ایجاد اختلاف و تفرقه بین مردم است مقابله و مبارزه کنیم.

رئیس جمهور افزود: ما معیارهایی در اسلام داریم هر کس مسلمان است و متعهد به انقلاب و معتقد به خط فقاهت و ولایت فقیه است چنین آدمی از ماست از هر قشری که باشد ولو در بعضی از سلیقه ها با ما اختلاف نظر داشته باشد. حتی کسانی که با این مشخصات حزب جمهوری اسلامی را قبول ندارند از نظر ما پذیرفته است.

آیت الله خامنه ای تاکید کرد: هدف های حزب جمهوری اسلامی هدف های انقلاب است و هرکس این هدف ها را داشته باشد عضو حزب است.(1)

 

دیدار فرماندهان کمیته های انقلاب با هاشمی

فرمانده کل کمیته های انقلاب اسلامی و فرماندهان نواحی مرکزی کمیته انقلاب اسلامی با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

در این ملاقات رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفت: چند نهاد در اول انقلاب به خاطر شرایط ضروری تشکیل شد که اگر هر کدام از آنها نبودند ما نمی توانستیم انقلاب را اداره کنیم یکی کمیته انقلاب اسلامی در کنار نیروهای انتظامی و دیگری سپاه در کنار نیروهای نظامی و دادگاه های انقلاب اسلامی در کنار دادگستری بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که هیچ کس نباید فکر کند که کمیته و جهاد و سپاه برای یک مقطع خاصی بودند و با تاکید بر این که این نهادها باید باقی بمانند گفت: کمیته ها انصافا در وظایفی که بر عهده داشتند بسیار خوب عمل کردند. آیت الله هاشمی در مورد مساله فساد نیز گفت: اصولا ما انقلاب کردیم که مردم را از تباهی و  فساد برهانیم. کسانی که به پارتی ها می روند و به رقص و خلاف عفت می پردازند اگر کوچکترین علاقه ای به جمهوری اسلامی داشته باشند این کار را نمی کنند. اما با این حال ما با اینها هم به صورت مریض برخورد می کنیم و سعی در مداوای آنها داریم. البته مامورین مسئول باید جلوی فساد را بگیرند.(2)

 

موسوی: سیاست ما در منطقه و جهان مخالف منافع ابرقدرتهاست

مسئولین ژاندارمری جمهوری اسلامی با مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر کشورمان دیدار کردند.

آقای موسوی در این دیدار با اشاره به کمک های بی دریغ استکبار جهانی به رژیم بعثی عراق خاطر نشان کرد: ما توانسته ایم بدون کمک گرفتن از دیگران در عین ادامه پیروزمندانه جنگ بدهی های خارجی خود را نیز پرداخت کنیم و قدم های بزرگی در راه استقلال برداریم.

نخست وزیر افزود: ما به حاکمیت ملت ها بر منافع خویش معتقدیم و سیاست های ما در منطقه و جهان مخالف منافع و مطامع ابرقدرت هاست. تنها نقطه اتکاء ما در اجرای این سیاست ها اراده مردم است. کشورهای خارجی تنها در 5 ماه گذشته 5 میلیارد دلار اعتبار در اختیار رژیم عراق گذاشته اند در حالی که توانسته ایم بدون کمک گرفتن از دیگران در عین ادامه پیروزمندانه جنگ بدهی های خارجی خود را نیز پرداخت کنیم.(3)

 

پایان بی نتیجه مذاکرات وزرای نفت اوپک

مذاکرات 2 روزه وزرای نفت عضو اوپک بدون نتیجه پایان یافت و ادامه آن به پنج شنبه آینده موکول شد در فاصله یک هفته ای که به اجلاس بعدی زمان مانده وزرای نفت اوپک مهلت دارند طرح جدیدی مبنی بر نحوه کنترل و نظارت بر تولید و نرخ فروش را به رهبران کشورهای خویش تسلیم کنند و نظر آنها را در این خصوص جویا شوند.

رئیس سازمان اوپک در نشست اخیر اعتراف کرد که کشورهای عضو اوپک در سهم خود تقلب کرده اند. گروهی از اعضا نیز خواستار مجازات کشورهای خاطی شده اند. بر اساس این گزارش اعضا در خصوص مجموع تولید 16 میلیون بشکه در روز به توافق رسیده اند.(4)

منابع:

اطلاعات، 1 دی 63، ص 18
جمهوری اسلامی، 1 دی 63، ص 11
اطلاعات، 1 دی 63، ص 2
کیهان، 1 دی 63، ص 21

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول