اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

اخراج 51 ایرانی از کویت

در ادامه اقدامات خصمانه دولت کویت مبنی بر اخراج ایرانیان از این کشور طی چند روز گذشته 51 نفر دیگر از مسلمانان ایرانی ساکن کویت از آن کشور اخراج و توسط چند فروند موتور لنج از طریق مرزهای آبی خلیج فارس وارد بنادر بوشهر، هیندیجان و گناوه شدند.

اخراج 51 ایرانی از کویت

رخدادهای 7 دی 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: سنگینی لایحه مالیات نباید بر دوش مستضعفین باشد.

 

  • آیت الله جنتی: مسئولین جلوی رشوه خواری را بگیرند.

 

  • وابستگان نظامی سفارتخانه های خارجی از اردوگاه اسرای عراقی در گرگان بازدید کردند.

 

  • 51 نفر دیگر از ایرانیان مقیم کویت از این کشور اخراج شدند.

 

آیت الله خامنه ای: از کسانی که تمکن مالی بیشتری دارند باید بیشتر مالیات گرفت

نماز دشمن شکن و وحدت آفرین جمعه این هفته تهران در آستانه ولادت با سعادت امام حسن عسگری(ع) و ایام میلاد مسعود عیسی بن مریم(ع) با شرکت یک پارچه مردم به امامت آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف برگزار شد.

آیت الله خامنه ای در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به بررسی لایحه مالیات در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه مالیات باید این خصوصیات را داشته باشد که عمومی باشد. از همه مردم مالیات گرفته شود سنگینی آن بر دوش مستضعفین نباشد و نباید از همه مردم به یک اندازه مالیات بگیرند از کسانی که تمکن مالی بیشتری دارند باید بیشتر مالیات گرفت.

امام جمعه تهران افزود: یکی از وظایف دولت اسلامی این است که مالیات وضع کند و از مردم کمک بخواهد امروز دنیای استکبار می خواهد ما از مایه بخوریم یعنی فقط نفت بفروشیم و آن را خرج کنیم در حالی که این درست نیست.

رئیس جمهور تاکید کرد: وظایف حکومت اسلامی منحصرا در مقابل جامعه خود نبوده و دولت اسلامی در مقابل همه دنیا و به خصوص همه مسلمین جهان مسئولیت های سنگینی دارد. ما مصمم هستیم به فضل الهی و به کمک خدای متعال و همت مردممان این راه مبارزه و مقاومت را با قدرت در همه میدان ها ادامه دهیم و این مصداق تقوای الهی است.

رئیس جمهور افزود: من از دستگاه های اجرایی و قانونگذاری می خواهم که کوشش کنند که این لایحه مالیات به بهترین وجهی وضع گردد.(1)

 

آیت الله جنتی: روحانیت نباید به فکر رونق بخشیدن به زندگی خود باشد

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر مقدس قم به امامت آیت الله جنتی امام جمعه موقت قم در مسجد اعظم این شهر اقامه شد.

آیت الله جنتی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم گفت: سلسله انبیاء که روحانیت وارث آنها می باشد از مستضعفین بودند یعنی از مردم فقیر و زاهد و اگر احیانا هم وضعشان خوب بود زاهدانه زندگی می کردند و اسباب موفقیتشان هم همین بود نسبت به خانه و اندوخته و وسائل زندگی هیچ کدام عشق و علاقه ای نشان نمی دادند در مقام رفاه، دیگران را بر خود ترجیح می دادند. روحانیت نیز نباید علاقمند به دنیا و به فکر رونق بخشیدن به زندگی باشد.

آیت الله جنتی افزود: اگر مسئولین و دولتمردان خصوصا کسانی که تهیه و توزیع دستشان است به وظایفشان عمل نکنند جرم های بزرگی انجام می دهند و من نمی دانم آیا خدا از تقصیرشان می گذرد یا نه.

امام جمعه موقت قم تاکید کرد: مسئولین باید جلوی رشوه خواری را بگیرند و من بارها تذکر داده ام افرادی را برای این کار بفرستند همانطور که دزدیابی باید کرد رشوه خوار را هم باید پیدا کرد.(2)

 

بازدید 13 وابسته نظامی خارجی از اردوگاه اسرا در گرگان

همزمان با برگزاری جشن های سال نوی مسیحی در اردوگاه اسرای عراقی در گرگان 13 تن از وابستگان نظامی سفارتخانه های خارجی از این اردوگاه بازدید کردند. در این بازدید سرهنگ سامانی فرمانده اردوگاه ورود وابستگان نظامی به اردوگاه را خیر مقدم گفت و گزارشی از وضعیت اردوگاه را به اطلاع آنان رساند. بر اساس این گزارش رسانه های خبری اهمیت زیادی برای این بازدید قائل هستند چرا که متحدان رژیم صهیونیستی عراق طی چند ماه گذشته تلاش گسترده ای را آغاز کرده بودند تا چهره زشتی از رفتار مسئولین اردوگاه گرگان با اسرا را به تصویر بکشند اما بازدید کارشناسان برجسته نظامی کشورهای مختلف جهان از اردوگاه تبلیغات بی اساس آنان را در هم ریخت.(3)

 

اخراج 51 ایرانی از کویت

در ادامه اقدامات خصمانه دولت کویت مبنی بر اخراج ایرانیان از این کشور طی چند روز گذشته 51 نفر دیگر از مسلمانان ایرانی ساکن کویت از آن کشور اخراج و توسط چند فروند موتور لنج از طریق مرزهای آبی خلیج فارس وارد بنادر بوشهر، هیندیجان و گناوه شدند. بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر در میان این 51 نفر تعدادی از آنان دارای جواز اقامت قانونی در کویت بوده اند لازم به توضیح است که 7 تن از ایرانیان اخراج شده پس از دستگیری حدود 50 روز در زندان های کویت شکنجه شده اند.(4)

منابع:

1. کیهان، 8 دی 63، ص22
2. جمهوری اسلامی، 8 دی 63، ص 4
3. اطلاعات، 8 دی 63، ص 22
4. اطلاعات، 8 دی 63، ص 22

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول