اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

شکست مذاکرات لبنان

علی رغم تهدیدهای رژیم صهوینستی براساس گزارش ها مذاکرات لبنان و رژیم صهیونیستی در مورد نقش ارتش لبنان در جنوب این کشور به بن بست رسیده است.

شکست مذاکرات لبنان

رخدادهای 11 آذر 63

چکیده:

  • رئیس جمهور بر گسترش و افزایش کارایی سازمان های فنی و حرفه ای تاکید کرد.

 

  • هاشمی: رهنمودهای بنیادی آیت الله منتظری درباره کشاورزی، توزیع و مسائل مهم کشور برای مجلس بسیار راهگشا است.

 

  • معادن عظیم اورانیوم بالاترین استاندارد جهانی در کویر بافق کشف شد.

 

  • مذاکرات لبنان و رژیم صهیونیستی به بن بست رسید.

 

دیدار قائم مقام وزیر کار با رئیس جمهور

قائم مقام وزیر کار و امور اجتماعی دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد. در این دیدار قائم مقام وزیر کار و امور اجتماعی گزارشی را از وضعیت وزارت کار و نیز طبقه بندی مشاغل کارگران به اطلاع رئیس جمهور رساند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار بر گسترش و کارامد نمودن سازمان های فنی و حرفه ای تاکید کرد. همچنین دیروز آقای ولایتی وزیر امور خارجه کشورمان پس از بازگشت از سفر به هند با آیت الله خامنه ای دیدار کرد و گزارشی از مسائل کمیسیون دائمی همکاری های مشترک ایران و هند و مسائل مطرح شده در این کمیسیون را در زمینه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی و اظهار علاقه مقامات هندی بر گسترش روابط با ایران را به استحضار رئیس جمهور رساند. در این دیدار آیت الله خامنه ای نیز گسترش روابط دو کشور را مورد تاکید قرار داد.(1)

 

هاشمی: راهنمایی های آیت الله منتظری برای مجلس راهگشا است

مجلس شورای اسلامی امروز به ریاست آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس تشکیل جلسه علنی داد.

آقای هاشمی در نشست امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اخیر 100 تن از نمایندگان مجلس با آیت الله منتظری و رهنمودهای ایشان به نمایندگان گفت: ما از ایشان انتظار داریم که علاوه بر این راهنمایی هایی که در مسائل سیاسی، اخلاقی و اجرایی می فرمایند از اطلاعات و علوم وسیع خود که از معارف اسلامی دارند در راهنمایی بنیادی برای مسائل بنیادی کشور دریغ نفرمایند که ما سخت نیازمند به آن هستیم.

رئیس مجلس افزود: حتی در انجام وظایفی که خودشان اشاره فرمودند در مسائلی مثل اراضی کشاورزی، توزیع و چیزهایی از این قبیل که مسائل مهم کشور است راهنمایی های بنیادی آیت الله منتظری که از همه شرایط اظهار نظر برخوردار هستند بسیار می تواند راهگشا باشد.(2)

 

کشف معدن بزرگ اورانیوم در بافق

بوسیله کارشناسان متعهد سازمان انرژی اتمی کشورمان کار اکتشاف و ارزیابی معادن عظیم اورانیوم در منطقه ساغند بافق به طول 300 کیلومتر و با عیاری معادل چندین کلیوگرم در یک تن که بالاترین رقم استاندارد جهانی است انجام شد.

مهندس سامانی مسئول عملیات اکتشاف مواد رادیواکتیو در منطقه کویر ایران در گفت وگو با واحد مرکزی خبر در این باره گفت: در آزمایش ها و حفاری های اولیه پی به وجود یکی از بهترین مناطق زمین شناسی با شرایط جالب اورانیوم زایی و تشکیل معادن عظیم تکمیل کننده اورانیوم بردیم و موفق به کشف عناصر اورانیوم، تریوم، منگنز، انادیوم، فسفات مس و عناصر نادر خاکی شدیم که نظیر این معدن به این شکل در خاورمیانه وجود نداشته است و در سطح جهانی نیز جزو کشورهایی هستیم که ذخایر بسیار غنی اورانیوم دارا هستیم.

به گفته وی امید می رود با استخراج این معادن کشورمان علاوه بر قرار گرفتن در ردیف کشورهای معدنی و صنعتی دنیا در مسائل استراتژیک نیز جزو یکی از قدرت های بزرگ قرار بگیرد.(3)

 

شکست مذاکرات لبنان و اسرائیل

مقام های رسمی در بیروت روز شنبه تاکید کردند رژیم صهیونیستی در تلاش برای خرابکاری در تلاش های صلح است. اسرائیل که با مقاومت همه جانبه مسلمانان در جنوب لبنان قادر به ادامه اشغال مستقیم این منطقه نیست اکنون خواستار اشغال غیر مستقیم منطقه با استفاده از گروه آنتوان لحد موسوم به ارتش جنوب لبنان و نیروهای سازمان ملل است. مطابق درخواست رژیم صهیونیستی نواحی مرزی جنوب لبنان در شمال فلسطین اشغالی بایستی به گروه آنتوان لحد سپرده شود و نیروهای سازمان ملل نیز در پشت محدوده تحت کنترل آنان یک کمبربند حفاظتی تشکیل دهند و ورود ارتش لبنان به این منطقه که یک سوم کل خاک این کشور را تشکیل می دهد ممنوع خواهد بود.

در نشست های چند گانه مذاکرات ناقوره رژیم صهیونیستی هرگونه مخالفت دولت لبنان با این درخواست را تلاش برای بن بست کشاندن گفت و گوها عنوان کرده و تهدید کرده است که در صورت شکست مذاکرات اقدام به  تصمیم گیری یک جانبه خواهد کرد. هفته گذشته نیز رژیم صهوینستی اعلام کرد در صورت بی نتیجه بودن مذاکرات ممکن است دست به عملیات نظامی بزند. علی رغم تهدیدهای رژیم صهوینستی بر اساس گزارش ها مذاکرات لبنان و رژیم صهیونیستی در مورد نقش ارتش لبنان در جنوب این کشور به بن بست رسیده است.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 11 آذر 63، ص 2
2. کیهان، 11 آذر 63، ص 2
3. کیهان، 11 آذر 63، ص 3
4. اطلاعات، 11 آذر 63، ص 20

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول