اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

انتشار اسناد همدستی صلیب سرخ با اسرای جنایتکار عراقی

بیش از 50 تن از خبرنگاران داخلی و خارجه و وابسته های فرهنگی سفارت خانه های خارجی به سخنان سرپرست ستاد تبلیغات جنگ مبنی بر دخالت صلیب سرخ در حادثه اردوگاه گرگان گوش فرا دادند.

انتشار اسناد همدستی صلیب سرخ با اسرای جنایتکار عراقی

رخدادهای 5 آذر 63

چکیده:

  • رئیس جمهور از سفر به استان های یزد، کرمان و خراسان به تهران بازگشت.

 

  • آیت الله خامنه ای بار دیگر خواستار رفع نارسایی، سوء استفاده و سرگردانی در ادارات شد.

 

  • موسوی: نقش بسیج در حراست از انقلاب اسلامی بزرگترین ضربه به منافع آمریکاست.

 

  • جزئیات درگیری اسرا در اردوگاه گرگان و اسناد دخالت صلیب سرخ در این حادثه فاش شد.

 

  • وزیر خارجه رژیم عراق وارد واشنگتن شد.

 

انتقاد رئیس جمهور از افزایش بی رویه نیروی انسانی در ادارات

آیت الله خامنه ای دیروز در مرحله نهایی سفر خود به استان خراسان در جمع مسئولین اداری استان بار دیگر با اشاره به تورم در دستگاه اداری کشور گفت: ما بایستی یک تکان سخت به نظام اداری کشور وارد کنیم و در این مورد به هیئت دولت، مجلس و سازمان امور استخدامی کشور توصیه های لازم شده است و مقدمات بوجود آمدن این تحول نیز فراهم آمده است.

رئیس جمهور با اشاره به افزایش بی رویه نیروی انسانی در دستگاه اداری کشور گفت: این قابل قبول نیست که حجم دستگاه اداری روز به روز افزایش یابد و کارها از نظر کمی و کیفی رشد نکند.

آیت الله خامنه ای تاکید کرد: بی اعتنایی به آرمان های مردم در ادارات قابل قبول نیست  لذا باید سرتاپای ادارات عاری از دروغ، تمسخر مردم و رشوه باشد تا ادارات الگوی انقلاب شوند و مردم طعم شیرین عدالت را بچشند و دستگاه اداری ما را بپذیرند. بر اساس این گزارش رئیس جمهور دیروز پس از سفر 6 روزه به استان های یزد، کرمان و خراسان به تهران بازگشت.(1)

 

تاکید موسوی بر نقش بسیج در حراست از انقلاب اسلامی

سمینار سراسری فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج مستضعفین دیروز با سخنرانی مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر کشورمان پیگیری شد.

آقای موسوی در این سمینار با اشاره به نقش بسیج در حراست از انقلاب اسلامی  به عنوان بزگترین ضربه به منافع آمریکا در جهان گفت: امروز بسیج ما برای خاک علیه محور بعثی عراق نمی جنگد امروز بسیج ما علیه محور بزرگ شیطان بزرگ در جهان می جنگد و بسیجیان ما وقتی مزدوران رژیم صدام را نشانه می روند در حقیقت شیطان بزرگ و  اسرائیل را نشانه می گیرند و مسئله کاملا جنبه جهانی دارد و این دلیل تبلیغات وسیع و خشم آمریکا علیه این نیروی پرقدرت مردمی است.

نخست وزیر با بیان این که بسیج نیرویی است که از بطن مردم جوشیده و در ادامه جنگ تا پیروزی نهایی نقش تعیین کننده ای دارد گفت: ما در کشوری زندگی می کنیم و از ارزش های انقلابی حراست می کنیم که منافع ابرقدرت های شرق و غرب را به خطر انداخته است و اینگونه نیست که اگر ما کاری به کشورهای دیگر نداشته باشیم آنها نیز کاری با ما ندارند.(2)

 

انتشار اسناد همدستی صلیب سرخ با اسرای جنایتکار عراقی

بیش از 50 تن از خبرنگاران داخلی و خارجی و وابسته های فرهنگی سفارت خانه های خارجی دیروز در محل ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی حضور یافتند و به سخنان سرپرست ستاد تبلیغات جنگ مبنی بر دخالت صلیب سرخ در حادثه اردوگاه گرگان گوش فرا دادند.

 دکتر خرازی طی این نشست مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی با ارائه اسنادی مستند و مستحکم چگونگی دخالت نمایندگان صلیب سرخ را تشریح کرد و در همین جلسه وی گفت و گوی تلویزیونی 6 اسیر عراقی را در اختیار خبرنگاران گذاشت که طی آن اسرای عامل شوروش چگونگی حادثه را در اردوگاه تشریح کرده اند. سرپرست ستاد تبلیغات جنگ در این مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی با ارائه اسنادی تاکید کرد اسرای جنایکتار بعثی که حادثه اردوگاه گرگان را ایجاد کردند با مامورین صلیب سرخ در ایران روابط خوبی برخوردار بوده اند.(3)

 

 سفر وزیر خارجه صدام به آمریکا

میخائیل یوحنا عزیز وزیر خارجه رژیم صهیونیستی عراق برای گفت و گو با مقامات هیئت حاکم آمریکا در زمینه از سرگیری روابط بغداد-واشنگتن دیروز وارد واشنگتن شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری دولتی عراق یوحنا عزیز به هنگام ورود مورد استقبال مورفی معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه و مقاماتی از وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت.  وزیر خارجه رژیم بعثی پیش از ورود به آمریکا  طی یک توقف 24 ساعته در پاریس با وزیر خارجه فرانسه ملاقلات و پیرامون روابط دو جانبه گفت و گو کرد. یوحنا عزیز فردا قرار است با رونالد ریگان رئیس جمهور آمریکا ملاقات کند. بر اساس گزارش ها قرار است برقراری مجدد روابط دیپلماتیک بین عراق و آمریکا در این سفر رسما اعلام شود.(4)

منابع:

1. کیهان، 5 آذر 63، ص 2
2. اطلاعات، 5 آذر 63، ص 2
3. کیهان، 5 آذر 63، ص 22
4. اطلاعات، 5 آذر 63، ص 20

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول