اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

انتخاب رئیس جدید شورای ملی فلسطین

در نشست امان پایتخت اردن هفدهمین اجلاس شورای ملی فلسطین با برکناری خالد الفهوم، شیخ عبدالحمید السائح را به عنوان رئیس جدید این شورا انتخاب کرد.

انتخاب رئیس جدید شورای ملی فلسطین

رخدادهای 2 آذر 63

چکیده:

  • امامی کاشانی: ادارات و ارگان های ما در برابر مردم مسئول هستند و باید حق آنها را ادا کنند.

 

  • آیت الله صانعی: آشکار شدن رابطه آمریکا با عراق نتیجه پیروزی های ما در بعد سیاسی جنگ است.

 

  • صلیب سرخ تائید کرد گروهی از اسرای عراقی در درگیری بین خود در ایران کشته شده اند.

 

  • رئیس جدید شورای ملی فلسطین انتخاب شد.

 

امامی کاشانی: در جمهوری اسلامی همه باید در مسئولیت خویش احساس وظیفه بکنند

در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا و هفته بسیج نماز وحدت بخش جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف اقامه شد.

حجت الاسلام امامی کاشانی در خطبه های این هفته تهران به موضوع حق الناس اشاره کرد و گفت: امروز تمامی ادارات و ارگان های ما در برابر مردم مسئول هستند و حق مردم بر گردن آنهاست و می بایست ادا شود. در جامعه امروز نباید روابط جای ضوابط باشد چرا که قوانین اسلامی و معیارهای الهی در جامعه حاکم شده است.

عضو فقهای شورای نگهبان بر ضرورت رسیدگی به حقوق مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید اینطور باشد که کسی به اداره ای مراجعه کند اما ببیند کسی در آنجا برای پاسخگویی حضور ندارد. در جمهوری اسلامی همه باید در مسئولیت خویش احساس وظیفه بکنند.

 

آیت الله صانعی: جمهوری اسلامی بر علیه آمریکا به پا خواسته است

در آستانه هفته بسیج مستضعفین نماز عبادی سیاسی و وحدت بخش جمعه شهر خون و قیام قم همچون هفته های گذشته با حضور پرشور مردم به امامت آیت الله صانعی امام جمعه موقت قم در مدرسه امام صادق (ع) و خیابان های اطراف اقامه شد.

آیت الله صانعی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم گفت: یکی از وظایف سنگین و  بزرگی که اسلام بر دوش همه مسلمانان گذاشته امر به معروف و نهی از منکر است. همه دیدیم امام امت این فرزند رسول الله بر اساس این اصل الهی و اسلامی بر علیه ظلم و طغیان گری و برای اجرای عدالت در جامعه قیام کرد و فرهنگ منحط شاهنشاهی حاکم بر جامعه را به فرهنگی الهی اسلامی مبدل ساخت. این تغییر بنیادی حتی جوانان کشورهای اسلامی را نیز سخت تحت تاثیر قرار داده است.

دادستان کل کشور با اشاره به برملا شدن روابط دیپلماتیک و سیاسی رژیم حاکم بر عراق و آمریکا نیز گفت: کار رژیم پوسیده صدام به جایی رسیده که امروز رسما و علنا به برقراری رابطه با آن کشور اعتراف می کند و این در حالی است که جمهوری اسلامی بر علیه آمریکا به پا خواسته است و با اشغال لانه جاسوسی شیطان بزرگ چهره واقعی آن را بر جهانیان نشان داده است و ما آشکار شدن رابطه آمریکا با عراق را نتیجه پیروزی هایی می دانیم که در بعد سیاسی جنگ به دست آورده ایم.(2)

 

صلیب سرخ نقش خود را در تحریک اسرای عراقی انکار کرد

کمیته بین المللی صلیب سرخ تلویحا تائید کرد که تعدادی از اسرای عراقی مستقر در یکی از اردوگاه های ایران در درگیری که بین آنان روی داده کشته شده اند اما این کمیته به نقش تحریک کننده مامورین این کمیته در این درگیری ها اشاره نکرد. صلیب سرخ در بیانیه خود که در این باره منتشر کرده ضمن تائید این درگیری اما ضمن وارد آوردن اتهامات شدید علیه جمهوری اسلامی مدعی شده است که جان تمامی 50 هزار اسیر عراقی مقیم ایران در خطر است. در این بیانیه آمده است که ایران بعد از واقعه اردوگاه گرگان که در حضور مامورین صلیب سرخ صورت گرفت کنترل بیشتری را بر فعالیت های صلیب سرخ در اردوگاه های اعمال می کند.(3)

 

انتخاب رئیس جدید شورای ملی فلسطین

در نشست امان پایتخت اردن هفدهمین اجلاس شورای ملی فلسطین با برکناری خالد الفهوم، شیخ عبدالحمید السائح را به عنوان رئیس جدید این شورا انتخاب کرد.

خالد الفهوم در دمشق در واکنش به این مساله اجلاس شورای ملی فلسطین را یک نمایش خواند که در آن تمامی مقررات سازمان ساف زیر پا گذاشته شده است. رئیس شورای ملی فلسطین تاکید کرد: در حال حاضر 170 تن از اعضا این شورا در گردهمایی امان شرکت نداشتند ولی برگزار کنندگان تعداد شرکت کنندگان را 257 تن یعنی 7 تن بیشتر از حد نصاب اعلام کردند. از سوی دیگر صلاح خلف از اعضای کمیته مرکزی الفتح گفت: شورای ملی فلسطین با پیشنهاد حسین شاه اردن در زمینه صلح با اسرائیل موافقت کرده است.(4)

منابع:

1. کیهان، 3 آذر 63، ص 18
2. اطلاعات، 3 آذر 63، ص 3
3. کیهان، 3 آذر 63، ص 2
4. اطلاعات، 3 آذر 63، ص 20

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول