اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تهدید ساده لوحانه ترین حربه علیه جمهوری اسلامی است

رئیس جمهور: تهدید ساده لوحانه ترین حربه ای است که دشمن علیه جمهوری اسلامی به کار می گیرد. هر چه ستیزه گرایی آمریکا و دیگر قدرت های بزرگ نسبت به ما زیادتر می شود ما چنین احساس می کنیم که قدرت ما زیادتر شده است.

تهدید ساده لوحانه ترین حربه علیه جمهوری اسلامی است

رخدادهای 3 آذر 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: دخالت مردم تضمین کننده استمرار انقلاب اسلامی است. 

 

  • وزارت خارجه دلایل درخواست ایران برای اولویت سفر هیئت سازمان ملل به عراق را تشریح کرد.

 

  • اسناد مربوط به درگیری در اردوگاه اسرای عراقی در گرگان فردا منتشر می شود.

 

  • کنفرانس بررسی چگونگی حکومت آینده عراق با پیام آیت الله مشکینی گشایش یافت.

 

آیت الله خامنه ای: تهدید ساده لوحانه ترین حربه علیه جمهوری اسلامی است

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان که به استان های مرکزی کشور سفر کرده است  در اجتماع مردم زرند کرمان با اشاره به مشکلات ناشی از توطئه های استکبار جهانی از جمله جنگ تحمیلی رژیم عراق علیه ایران گفت: ما برای حفظ نوامیس خود و جلوگیری از نفوذ مجدد آمریکا باید در برابر توطئه ها مقاومت کنیم. ما نمی توانیم در برابر متجاوز سکوت کنیم اما با کشورهای دیگر جهان مخصوصا کشورای جهان سوم الگوی دوست خواهیم بود. رئیس جمهور در شورای اداری استان نیز تاکید کرد: دخالت مردم تضمین کننده استمرار انقلاب اسلامی است و سخت ترین کارها با مشارکت مردم مرتفع می شود و مدیران ما باید هنر برخورد با مردم را فرا بگیرند. رئیس جمهور در اجتماع باشکوه مردم کرمان نیز گفت: تهدید ساده لوحانه ترین حربه ای است که دشمن علیه جمهوری اسلامی به کار می گیرد و ما نه فقط در برابر تهدیدها و عربده جویی قدرت های بزرگ از میدان ستیزه جویی به عقب نمی رویم بلکه هر چه ستیزه گرایی آمریکا و دیگر قدرت های بزرگ نسبت به ما زیادتر می شود ما چنین احساس می کنیم که قدرت ما زیادتر شده است که آنها از ما می ترسند. رئیس شورای عالی دفاع خطاب به مردم تاکید کرد: ما با اتکا به حمایت های شما مردم در برابر دشمنان خارجی با قدرت ایستاده ایم.(1)

 

تشریح دلایل ایران برای اولویت سفر هیئت سازمان ملل به عراق

محمد جعفر محلاتی مدیر کل امور بین المللی وزارت امور خارجه طی گفت و گویی دلایل درخواست ایران برای اولویت سفر هیئت سازمان ملل به عراق را تشریح کرد. وی گفت: اکنون حدود 2 سال از اقدام جمهوری اسلامی ایران در ارائه یک لیست 10 هزار نفری از اسرا و مفقودین خود به کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد و درخواست رسیدگی پیرامون وضعیت نامشخص آنان در عراق می گذرد اما سازمان ملل تا کنون هیچ اقدامی در این زمینه به عمل نیاورده است و به همین دلیل ما نمی توانیم اجازه دهیم که هیئت سازمان ملل ابتدا به ایران و سپس به عراق سفر کند.

محلاتی افزود: اکنون که رژیم عراق نسبت به مساله اسرا یک خبر تبلیغاتی را بهانه قرارداده و سازمان ملل ظاهرا در پی رسیدگی است طبیعی است که ما ضمن اعلام فوری استقبال ایران این را حق خودمان دانسته ایم که بنا به شکایت 2 سال قبل این هیئت ابتدا به عراق برود و از وضعیت اسرا و مفقودین ایرانی گزارش بدهد.(2)

 

اطلاعیه ستاد تبلیغات جنگ در مورد درگیری اردوگاه گرگان

 ستاد تبلیغات جنگ با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: اسناد مربوط به درگیری در اردوگاه گرگان که در جریان آن سه تن از اسرای عراقی توسط چند تن دیگر از اسرا به قتل رسیدند و سرانجام با دخالت نیروهای انتظامی غائله پایان یافت فردا در محل ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران در اختیار رایزنان مطبوعاتی سفارت خانه های خارجی و رسانه های گروهی داخلی و خارجی قرار می گیرد. بر اساس این اطلاعیه در برنامه مزبور کمال خرازی سرپرست ستاد تبلیغات جنگ شورای عالی دفاع طی مصاحبه ای به سئوالات مطروحه پاسخ خواهد گفت.(3)

 

آغاز به کار کنفرانس معارضین عراقی در تهران

به دعوت مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق کنفرانس بررسی چگونگی حکومت آینده عراق امروز با پیام آیت الله مشکینی و با حضور مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر و جمعی از شخصیت های مملکتی و اعضای مجلس اعلای انقلاب اسلامی و عده ای از میهمانان در هتل استقلال گشایش یافت.

در بخشی از پیام آیت الله مشکینی آمده است: مسلمین عراق خاصه علما، دانشمندان و متخصصین آن کشور باید بدانند که این کشور مال آنهاست زمین و آب و نفت و نفوس و قوانین آن باید اسلامی و نشات یافته از قرآن و اجرا شده به دست فقها و متخصصین رشته های مذهبی باشد اگر کسی فکر کند صدام بویی از اسلام برده و یا تا به حال قدمی به نفع اسلام یا به ضرر صهیونیسم برداشته است بسیار ساده اندیشی است.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 3 آذر 63، ص 16 و 18
2. کیهان، 3 آذر 63، ص 2
3. اطلاعات، 3 آذر 63، ص 2
4. کیهان، 3 آذر 63، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول