اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هراس اعضای شورای همکاری خلیج فارس

خبرگزاری آمریکایی یونایتدپرس در گزارشی از پنجمین اجلاس سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در کویت اعتراف کرد 6 کشور عضو شورای همکاری از بیم پیروزی ایران در جنگ با عراق هزینه تلاش جنگی عراق را پرداخت کرده اند.

هراس اعضای شورای همکاری خلیج فارس

رخدادهای 10 آذر 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: دست هایی در صدد است تا از خارج سپاه اختلاف را در سپاه تزریق کرده و انسجام آن را تضعیف کند.

 

  • آیت الله منتظری خطاب به نمایندگان مجلس: خط بازی ها را دور بریزید و یکدیگر را برای خدا و خدمت به انقلاب تحمل کنید.

 

  • باید نمایندگان محترم به آبروی اسلام و انقلاب اهمیت داده و سوژه ای به دست دشمن ندهند.

 

  • یونایتدپرس: 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس از ترس پیروزی ایران در جنگ هزینه های جنگی عراق را پرداخت کرده اند.

 

هشدار آیت الله خامنه ای به خطر تضعیف سپاه

دومین روز سمینار مشترک نمایندگان حضرت امام در سپاه پاسداران و فرماندهان استان ها، مناطق، لشکرها و تیپ های مستقل سپاه با حضور آیت الله خامنه ای رئیس شورای عالی دفاع تشکیل شد.

در این سمینار که حجت الاسلام محلاتی نماینده امام در سپاه، محسن رضایی فرمانده سپاه و شمعخانی قائم مقام فرمانده سپاه نیز حضور داشتند آیت الله خامنه ای طی سخنانی گفت: امروز سپاه با یکی از حساس ترین و خطیرترین دوران عمر خود را می گذراند و این به دو دلیل است سپاه از یک سو بار سنگین و بی سابقه جنگ را بر دوش دارد و از طرف دیگر مانند همیشه در معرض توطئه و تخریب از سوی دشمن است.

رئیس جمهور افزود: دشمن به خوبی فهمیده است که نقش سپاه در روند انقلاب تعیین کننده است لذا در صدد است این وزنه ارزشمند را از میان بردارد و این شما هستید که با تصمیمات قاطع و محکم خود نباید فرصت هیچگونه فعالیت را به معاندین و مخالفین بدهید.

رئیس شورای عالی دفاع افزود: به خوبی احساس می شود که دست هایی درصدند تا از خارج سپاه اختلاف را در سپاه تزریق کرده و انسجام نیروهای مومن و فداکار را ضعیف کند. سپاه به عنوان بزرگترین و  برجسته ترین نهاد انقلابی در بین مردم معرفی شده است و لذا باید از هر گونه عملی که به عظمت و حشمت آن خدشه ای وارد سازد پرهیز کند. سپاه یک نیروی دارای تفکر و اندیشه سیاسی است اما این مساله با وابستگی به باندها و جریان های سیاسی باید تمیز داده شود به هیچ وجه در تشکیلات سپاه اثر نگذارد.(1)

 

دیدار نمایندگان مجلس با آیت الله منتظری

حدود 100 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آیت الله منتظری دیدار و گفت و گو کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت: آقایان توجه داشته باشند که پشتوانه اصلی انقلاب و سرمایه بزرگ ما مردم هستند و بنابراین تامین خواسته های آنان و رسیدگی به مشکلات مختلف آنان باید در درجه اول اهمیت باشد. اگر ما نتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم خدای ناکرده سرمایه اصلی انقلاب را از دست خواهیم داد و انقلاب شکست خواهد خورد.

آیت الله منتظری در مورد حفظ اخلاق اسلامی و مراعات شئون و حدود نمایندگی در مجلس اظهار داشت: آنچه برای ما هدف و اصل است حفظ ارزش های الهی و اسلامی است بنابراین متانت و مراعات اخلاق و ادب اسلامی در برخورد نمایندگان با یکدیگر و با مسئولان کشور باید کاملا مراعات شود و باید نمایندگان محترم به آبروی اسلام و انقلاب اهمیت دهند و سوژه ای به دست دشمن ندهند.

ایشان افزودند: این که امام یک موقعی فرمودند دولت نباید تضعیف شود مقصودشان این نبود که مجلس به طور کلی در مسائل کشور و انقلاب ساکت و صامت بوده و اصلا انتقادی از کسی نشود هرگز مقصود حضرت امام این نیست این تحریف کلام امام ایشان است. مقصود این است که نباید مسئولین اجرایی کشور در مجلس با خط بازی ها توهین و تحقیر شوند. آیت الله منتظری خطاب به نمایندگان تاکید کردند: این خط بازی ها را دور بریزید و یکدیگر را برای خدا و خدمت به انقلاب تحمل کنید من مطمئن هستم اگر این خط کشی ها را ادامه بدهید همگی سقوط خواهید کرد.(2)

 

بذل و بخشش 50 میلیارد دلاری اعراب به صدام

خبرگزاری آمریکایی یونایتدپرس در گزارشی از پنجمین اجلاس سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در کویت اعتراف کرد 6 کشور عضو شورای همکاری از بیم پیروزی ایران در جنگ با عراق هزینه تلاش جنگی عراق را پرداخت کرده اند. پیش از این نیز گزارش های موثق منتشر شده از سوی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نشان می دهد که این کشورها تا کنون بیش از 50 میلیارد دلار به رژیم بعثی عراق بخشیده اند.

از سوی دیگر بازتابهای برقراری روابط علنی آمریکا و عراق هنوز در بین رسانه های بین المللی ادامه دارد و روزنامه ژاپن تایمز در شماره امروز خود در این زمینه نوشت: با علنی شدن روابط آمریکا و عراق دو ابرقدرت که تاکنون ادعا می کردند در جنگ عراق و ایران بی طرف هستند دیگر نمی توانند حمایت خود را از عراق پنهان کنند. رادیو لندن نیز در گزارشی در این باره گفت: هدف بغداد از تجدید روابط با آمریکا این است که می خواهد ایران را به پای میز محاکمه بکشاند و امیدوار است که آمریکا غیر مستقیم بر ایران فشار آورد.(3)

منابع:

1. کیهان، 10 آذر 63، ص 3
2. اطلاعات، 10 آذر 63، ص 3
3. اطلاعات، 10 آذر 63، ص 20

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول