اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

باید در برابر دوستان متوقع شجاعت داشت

آیت الله خامنه ای، رئیس جمهور با اشاره به ویژگی های حاکم اسلامی به شکل دیگری از شجاعت اشاره کرد و آن را شجاعت در برابر دوستان متوقع توصیف کرد.

باید در برابر دوستان متوقع شجاعت داشت

رخدادهای 9 آذر 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: یکی از شجاعت های لازم برای حاکم اسلامی شجاعت در برابر دوستان متوقع است.

 

  • با راهپیمایی به سوی میعادگاه های نماز جمعه نیروهای بسیج آمادگی خود را برای مقابله با توطئه های ضد انقلاب اعلام کردند.

 

  • محسن رضایی: مردم، مسئولین و رزمندگان با تمام قدرت مصمم به ادامه جنگ هستند.

 

  • انگلیس با اعطای یک اعتبار 300 میلیون لیره ای دیگر به عراق موافقت کرد.

 

آیت الله خامنه ای: مسئولین نباید در مقابل فشارها تسلیم شوند

در آستانه شهادت یازدهمین اختر آسمان امامت و ولایت امام حسن عسگری (ع) و شهادت عالم مبارز شهید مدرس نماز پر صلابت و باشکوه جمعه این هفته تهران به امامت آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف برگزار شد.

آیت الله خامنه ای در خطبه های این هفته تهران با اشاره به ویژگی های حاکم اسلامی به شکل دیگری از شجاعت اشاره کرد و آن را  شجاعت در برابر دوستان متوقع توصیف کرد و گفت: در جامعه اسلامی یکی از بزرگترین بلاها این است که زمامداران دچار رودربایستی بشوند. یک زمامدار باید بر اساس تکلیف شرعی عمل نماید در مقابل هر کس که می خواهد باشد.

رئیس جمهور افزود: این قسمت از شجاعت اکتسابی است مردم در جامعه اسلامی به زمامداران حسن ظن دارند چرا که از آنها خیانت ندیده اند. ممکن است اشتباهاتی وجود داشته باشد اما مردم آنقدر احساسی نیستند که بر روی اشتباهات کوچک واکنش نشان دهند.

امام جمعه تهران افزود: در کنار این طبقه کسانی هم هستند که برای تحمیل نظرات خود به مسئولین متوسل شایعات و جوسازی می شوند که من به مسئولین می گویم که در صورت بروز چنین وقایعی سعی کنند منصفانه برخورد کنند اما اگر زمانی دیدند که جو موجود موافق با مصالح انقلاب نیست نباید در مقابل جو فشار تسلیم شوند.(1)

 

راهپیمایی بسیجیان در سراسر کشور

در آخرین روز از هفته بسیج و گرامی داشت سالروز بسیج مستضعفین خواهران و برادران بسیجی در دسته های مختلف و با نظم و شکوه خاصی از اولین ساعات بامداد در حالی که پلاکارد های چون مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی را در دست داشتند مسیرهای از پیش تعیین شده را طی کردند و به منظور شرکت در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه در دانشگاه تهران حضور یافتند.

برادارن و خواهران شرکت کننده در این راهپیمایی با دادن شعارهای کوبنده عزم راسخ خویش را به نمایش گذاشته و یک بار دیگر آمادگی خود را برای مقابله با دسایس استکبار جهانی اعلام کردند. این راهپیمایی همزمان با تهران در سراسر کشور برگزار شد.(2)

 

محسن رضایی: مردم و مسئولان مصمم به ادامه جنگ هستند

در آخرین روز از هفته بسیج و علی رغم ریزش باران شدید نیروهای بسیج مستضعین در 5 لشکر رزمی مسلح با تجهیزات کامل نظامی در خیابان های شهر همدان رژه رفتند.

در این مراسم محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی ضمن تشکر و قدردانی از حضور نیروهای بسیج در این مانور گفت: مردم در صحنه حضور مستمر دارند و جنگ را با تمامی قدرت ادامه می دهند و مسئولین و رزمندگان نیز با تمام قدرت مصمم بر ادامه جنگ هستند.

وی با اشاره به علنی شدن روابط بین عراق و آمریکا نیز گفت: امروز هیچ اتمام حجتی باقی نمانده و تمام خطوط مشخص شده است. نبرد ما نبردی سنگین با ابعاد سیاسی نظامی است و انشاالله به کمک خداوند متعال هر چه زودتر به پیروزی کامل خواهیم رسید.(3)

 

  اعطای وام جدید انگلیس به صدام

ریچارلوس وزیر مشاور در امور خارجه دولت انگلیس که هفته گذشته به عراق سفر کرده بود میزان وام های انگلیس به عراق در سال های 1983 و 1984 (سال گذشته و سال جاری میلادی) به 550 میلیون لیره استرلینگ رسیده است. بر اساس گزارش خبرگزاری ها از بغداد وی در مصاحبه با روزنامه الجمهوریه ضمن ستایش از عراق در جنگ تحمیلی جاری، ایران را به ممانعت از تلاش های صلح متهم کرد. وی افزود: در دیدار خود از بغداد تمایل صادقانه رهبران عراق را برای پایان دادن به جنگ احساس کرده است. ریچارد لوس در این باره که دولت انگلیس به عنوان یکی از طراحان جنگ تحمیلی و حامی عراق چگونه قادر به میانجیگری بیطرفانه است مطلبی عنوان نکرد.

از سوی دیگر بر اساس این گزارش به دنبال سفر اخیر وزیر تجارت انگلیس به عراق دولت انگلیس با اعطای یک اعتبار دیگر به مبلغ 300 میلیون لیره استرلینگ به رژیم صهیونیستی عراق موافقت کرد. به نوشته روزنامه الوطن العربی این اعتبار به بدهی های قبلی عراق به انگلیس که به 275 نیلیون لیره استرلینگ بالغ می شود افزوده خواهد شد.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 10 آذر 63، ص 3
2. اطلاعات، 10 آذر 63، ص 3
3. کیهان، 10 آذر 63، ص 3
4. اطلاعات، 10 آذر 63، ص 20

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول