اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هشدار دانشجویان نسبت به بازگشت لیبرالیسم

دانشجویان دانشگاه های تهران نسبت به خطر بازگشت لیبرالیسم و ابتذال فرهنگی به دانشگاه ها هشدار دادند.

هشدار دانشجویان نسبت به بازگشت لیبرالیسم

رخدادهای 8 آذر 63

چکیده:

  • موسوی: فشار آمریکا بر ما بی اثر است و جز تشدید نفرت ملت ما نسبت به ابرقدرت آمریکا نفع دیگری برای او ندارد.

 

  • رژیم عراق با آزمایش مواد شیمیایی و سمی بر روی تعدادی از مجاهدین عراقی و اسرای ایرانی آنان را به شهادت رساند.

 

  • دانشجویان دانشگاه های تهران نسبت به خطر بازگشت لیبرالیسم و ابتذال فرهنگی به دانشگاه ها هشدار دادند.

 

  • طارق عزیز: در ملاقات با ریگان شیوه های تحت فشار قرار دادن ایران را بررسی کردیم.

 

واکنش موسوی به از سرگیری روابط آمریکا و عراق

آقای موسوی نخست وزیر در پایان جلسه دیروز هیئت دولت در مورد افتتاح سفارت آمریکا در عراق گفت: این اقدام آشکار شدن یک رابطه عمیق قلبی است ولی آثاری هم ممکن است داشته باشد و آمریکا با این کار تلاش می کند پیوند مصر و عراق و بقیه نیروهای مرتجع منطقه را مستحکم نماید و این پیوند در حقیقت برای حفظ اسرائیل در مقابل گسترش اسلام در منطقه است.

آقای موسوی افزود: فشار آمریکا بر ما بی اثر است و این ارتباط جز آن که نفرت ملت ما را نسبت به ابرقدرت آمریکا تشدید کند نفع دیگری برای او نخواهد داشت. به نظر ما حرکات اخیر سیاسی بین المللی و منطقه ای با فعالیت تازه در جبهه ها و آمادگی ارتش اسلام رابطه مستقیم دارد و در حقیقت به منظور روحیه دادن به ارتش در حال زوال بعثی است.(1)

 

آزمایش مواد شیمیایی بر روی اسرای ایرانی

روزنامه عمل اسلامی در شماره اخیر خود از قول منابع ویژه خبری خود فاش کرد جنایتکاران بعثی صهیونیستی عراق اخیرا اقدام به آزمایش مواد سمی و شیمیایی روی گروهی از زندانیان عراقی و اسیران ایرانی کرده اند. بر اساس این گزارش این کارخانه که در راه فرعی بین دو شهر سامرا و فلوجه واقع می باشد به طور مستقیم تحت نظارت کارشناسان نیروگاه اتمی عراق اداره می شود و مواد سمی تولید شده در این کارخانجات روی گروهی از مجاهدان عراقی زندانی در زندان ابوغریب و همچنین تعدادی از اسیان ایرانی در بند رژیم عراق آزمایش شده که منجر به شهادت این برادران ایرانی و عراقی شده است. بر اساس گزارش این روزنامه جنایتکاران بعثی بعد از به شهادت رساندن این مجاهدان که به بیش از 100 تن رقم زده می شوند اجساد آنها را شبانه در یک گوردسته جمعی دفن کردند. این گور دسته جمعی در نزدیکی زندان ابوغریب و دانشکده کشاورزی بغداد واقع است. العمل اسلامی همچنین نوشت: چندی پیش نیز یکی از مسلمانان عراقی که در سپاه ویژه حفاظت از کارخانه تولید مواد شیمیایی در عراق خدمت می کرد پس از فرار از جهنم رژیم بعث و پناهنده شدن به ایران بخشی از اسرار ویژه نحوه ساخت بمب های شیمیایی توسط رژیم صدام را افشا کرد.(2)

 

حمایت قاطع دانشجویان از ستاد انقلاب فرهنگی

دانشجویان و دانشگاهیان مسلمان دانشگاه تهران روز گذشته با اجتماع در مسجد این دانشگاه ضمن هشدار به خطر بازگشت لیبرالیسم و ابتذال فرهنگی خواستار قاطعیت و فعالیت بیشتر دانشجویان و دانشگاهیان در حفظ دستاوردهای انقلاب فرهنگی شدند. در این اجتماع قطعنامه ای نیز در پنج بند توسط یکی از دانشجویان قرائت شد.

در بخشی از این قطعنامه آمده است: پیشبرد انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها باید زیر نظر مستقیم ولایت فقیه باشد لذا حمایت قاطع خود را از ستاد انقلاب فرهنگی اعلام نموده و زمزمه های غیر قانونی شمردن این نهاد را محکوم می کنیم. در این قطعنامه همچنین ضمن هشدار به رجعت دانشگاه به وضع مبتذل گذشته غرب زدگی و شرق گرایی در مورد واگذاری پست های کلیدی دانشگاه به عناصر غیر انقلابی و  فرصت طلب با مسئولین اتمام حجت شده است.(3)

 

طارق عزیز: دیدار با ریگان سازنده بود!!

طی ضیافتی که در ساختمان سفارت جدید رژیم بغداد در واشنگتن ترتیب یافت جورج شولتز وزیر خارجه آمریکا با سفیر شوروی در آمریکا دیدار کرد. طارق عزیز وزیر خارجه عراق نیز در جریان این ضیافت گفت دیدار با ریگان رئیس جمهور آمریکا یک دیدار دوستانه و سازنده بود و طی آن راه های وارد آوردن فشارهای بیشتر به ایران را مورد بررسی قرار دادیم. گفتنی است طارق عزیز در سفر اخیر خود به آمریکا با ریگان دیدار کرد و بعد از این دیدار دو  طرف برقراری مجدد روابط رسمی بین خود را اعلام کردند. این مساله بازتاب های گسترده ای در رسانه های بین المللی داشت و این بازتاب ها هنوز نیز ادامه دارد. مطبوعات فرانسه دیروز نوشتند تجدید روابط آمریکا و عراق نشان دهنده این است که واشنگتن به دنبال دیپلماسی فعالانه تری در منطقه خاورمیانه است.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 8 آذر 63، ص 3
2. اطلاعات، 8 آذر 63، ص 3
3. کیهان، 8 آذر 63، ص 2
4. کیهان، 8 آذر 63، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول