اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

کاهش پرسنل دیپلماتیک آمریکا در بیروت

آلن رامبرگ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور سرگرم بررسی کاهش تعداد پرسنل دیپلماتیک خود در بیروت به دلایل امنیتی در پایتخت لبنان است.

کاهش پرسنل دیپلماتیک آمریکا در بیروت

رخدادهای 28 مهر 63

چکیده:

  • مجلس شورای اسلامی  به وزیر جدید آموزش و پرورش رای اعتماد داد.

 

  • ارتفاعات استراتژیک چند پاسگاه و راه های مرزی در منطقه میمک آزاد شد.

 

  • 3 فروند از جنگنده های مهاجم عراق سرنگون شدند.

 

  • 30 قاچاقچی خود را تسلیم مقامات قضایی کردند.

 

  • آمریکا پرسنل دیپلماتیک خود را در لبنان کاهش می دهد.

 

رای اعتماد مجلس به وزیر آموزش و پرورش

مجلس شورای اسلامی در چهل و دومین جلسه علنی خود به آقای «سید کاظم اکرمی» وزیر آموزش و پرورش رای اعتماد داد.

در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام شیخ محمد یزدی نایب رئیس مجلس تشکیل شد آقای مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر به معرفی کاندیداهای تصدی وزارتخانه های آموزش و پرورش و دفاع پرداخت. پس از سخنان نخست وزیر و وزرای معرفی شده، نمایندگان موافق و مخالف به بحث پرداختند. در نهایت نیز رای گیری علنی با ورقه به عمل آمد و نتیجه آراء از سوی آقای یزدی به این شرح اعلام شد آقای اکرمی با 122 رای موافق، 3 رای بی نام، 26 رای ممتنع، 39 رای مخالف، 4 رای مخالف بی نام (عدد حاضر 207 نفر بودند که 13 نفر رای ندادند) به عنوان وزیر آموزش و پرورش اعتماد نمایندگان را به خود جلب کرد. و سرهنگ اعتمادی با 76 رای موافق، 3 رای موافق بی نام، 40 رای ممتنع، 66 رای مخالف و 2 رای مخالف بی نام نتوانست اعتماد نمایندگان را برای وزارت دفاع جلب کند.(1)

 

اسارت ده ها افسر و درجه دار بعثی در عملیات میمک

عملیات رزمندگان اسلام چهارشنبه گذشته در منطقه میمک به منظور تسلط بر ارتفاعات مرزی و منطقه و پایان بخشیدن به عملیات ایذایی دشمن و خاموش کردن آتش توپخانه عراق بر روستاهای مرزی این مناطق آغاز شد.

در این عملیات تیپ 4 پیاده کوهستانی از لشکر 2 تیپ 12 زرهی مستقل، یک گردان تانک، یک گروه کماندو، یک گردان توپخانه و یک آتشبار ضدتانک تا این لحظه منهدم شدند و صدها تن از قوای دشمن به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند. همچنین در این عملیات بیش از 100 تن از آنان از جمله ده ها افسر و درجه دار به اسارت نیروهای اسلام درآمدند. در جریان این عملیات بیش از 50 کیلومتر از سرزمین های میهن اسلامی از لوث وجود بعثی ها پاکسازی شد و همچنین ارتفاعات اسراتژیک چند پاسگاه و راه های مرزی در منطقه میمک آزاد شد. 550 تن از نیروی های دشمن در پاتک های دیروز برای بازپس گرفتن مناطق آزاد شده به هلاکت رسیدند. همچنین بر اساس گزارش ها با آتش موثر پدافند و عملیات جنگنده های نیروی هوایی 3 فروند از جنگنده های مهاجم عراق سرنگون شدند.(2)

 

تسلیم 30 قاچاقچی به مقامات قضایی

حجت الاسلام مقتدایی عضو و سخنگوی شورای عالی قضایی از تسلیم 30 قاچاقچی و شرور سابقه دار به مقامات قضایی خبر داد.

وی گفت: این افراد ضمن تحویل تعداد زیادی اسلحه و مقادیر هنگفتی از مواد مخدر از دادسرای انقلاب اسلامی امان نامه دریافت داشته اند و جالب این که این عده با اشتیاق خود را تسلیم نموده و برای هر گونه فعالیت و ایثارگری در جهت جلوگیری از ورود مواد مخدر و معرفی قاچاقچیان حرفه ای اعلام آمادگی کردند.

مقتدایی به اجلاس مشترک اعضای شورای عالی قضایی و اساتید حوزه و دانشگاه به منظور بحث درباره تعیین موضوعات مورد بحث در سمینار بین المللی قضایی نیز اشاره کرد و گفت: این موضوعات در چهار مورد شامل سیستم قضایی اسلام، حقوق اسلام، حقوق بشر و تطبیق آن با اسلام و نیز مواثیق بین المللی در اسلام تعیین گردید.(3)

 

کاهش پرسنل دیپلماتیک آمریکا در بیروت

آلن رامبرگ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور سرگرم بررسی کاهش تعداد پرسنل دیپلماتیک خود در بیروت به دلایل امنیتی در پایتخت لبنان است. رامبرگ خاطر نشان ساخت که وزارت خارجه آمریکا هرگونه تدابیری را که بتواند برای تقویت امنیت سفارت به کار رود مورد بررسی قرار می دهد.

واشنگتن پست اخیرا اعلام کرده بود که دولت آمریکا اطلاعاتی را دریافت کرده است که بر اساس آن حملات جدیدی علیه منافع واشنگتن در بیروت در دست تهیه است. بر اساس این گزارش انتظار می رود پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمله دیگری علیه تاسیسات آمریکا در بیروت انجام گیرد. سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا همچنین نگران حملات هوایی انقلابیون مسلمان لبنانی به تاسیسات و سفارت آمریکا در بیروت می باشند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 28 مهر 63، ص 6 و 7
2. اطلاعات، 28 مهر 63، ص 2
3. جمهوری اسلامی، 28 مهر 63، ص 12
4. کیهان، 28 مهر 63، ص 1 و 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول