اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

برتری ایران نسبت به دشمن

آیت الله خامنه ای: جمهوری اسلامی در قلمرو سیاست اقتصاد و جنگ در دریا و خشکی بر دشمن متجاوز و مزدور خود که از همه امکانات قدرت های استکباری استفاده می کند برتری دارد.

برتری ایران نسبت به دشمن

رخدادهای 25 اردیبهشت 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: ایران در زمینه سیاست، اقتصاد و جنگ بر دشمن متجاوز برتری دارد.

 

  • مدیر کل انتخابات کشور: آخرین فرصت فعالیت های تبلیغاتی کاندیداها امشب به پایان می رسد.

 

  • سرهنگ صیاد شیرازی: دیگر هیچ سلاحی حتی شیمیایی بر ما کارگر نیست.

 

  • صدام خواستار توجه بیشتر آمریکا به اوضاع عراق شد.

 

  • شوروی 20 هزار نیروی تازه نفس در افغانستان پیاده کرد.

 

دیدار رئیس جمهور با خانواده های شهدا

خانواده های شهدای گردان غدیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: به فضل الهی وضعیت ما امروز از روزی که خرمشهر از اشغال بیگانگان آزاد شد مستحکمتر و قویتر است و جمهوری اسلامی در قلمرو سیاست اقتصاد و جنگ در دریا و خشکی بر دشمن متجاوز و مزدور خود که از همه امکانات قدرت های استکباری استفاده می کند برتری دارد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود اولین شرط دفاع از آرمان های الهی را بی اعتنایی به دنیا دانست و گفت: رزمندگان و شهیدان عالیقدر ما در حساس ترین لحظات به یاری اسلام شتافته اند و با تزریق خون خود به پیکر اسلام خدمت عظیمی انجام داده اند.(1)

 

ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی از امشب

مصطفی تهرانی مدیر کل انتخابات کشور در گفت و گویی در رابطه با فعالیت تبلیغاتی کاندیداها و برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: امروز آخرین روز فعالیت تبلیغاتی کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است و از فردا هیچ یک از کاندیداها در حوزه های انتخاباتی سراسر کشور مجاز به فعالیت انتخاباتی نیستند. تهرانی تاکید کرد: کلیه رای دهندگان مرحله دوم منحصرا در حوزه انتخابیه ای که در مرحله اول انتخابات رای داده اند شرکت خواهند کرد. به گفته وی  انتخابات در حوزه های انتخابیه آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان، قصر شیرین تا ایجاد شرایط عادی و استقرار مجدد مهاجرین به مرکزیت حوزه های مذکور به وسیله فرمانداران و  بخشداران در سراسر کشور انجام خواهد شد.(2)

 

برگزاری مراسم یادبود شهید کلاهدوز

مراسم یادبود شهید مجتبی کلاهدوز فرمانده سپاه پاسداران منطقه 9 و پاسدار همراهش صمد بازرگان با شکوه تمام در مسجد جامع عتیق شیراز برگزار شد.

سرهنگ صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش در این مراسم گفت: دشمن برای ادامه جنگ هر کاری که می خواهد بکند چون دیگر سلاح شیمیایی هم بر ما کارگر نیست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: چهره کنونی میدان های نبرد کاملا با گذشته متفاوت است. حتی با گذشته های نزدیک. اولین تفاوت در این است که که  بعد از عملیات خیبر و پیروزی عظیمی که رزمندگان در جزایر مجنون به دست آوردند دشمن با تمام امکانات خود موفق به بازگرداندن آن نشد. وقتی می بینیم که رزمندگان چگونه این جزایر را حفظ کرده اند به وجد می آییم.(3)

 

درخواست کمک صدام از آمریکا

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد صدام در مصاحبه ای که هفته گذشته با مطبوعات آمریکا انجام داد عاجزانه هیئت حاکمه آمریکا را  به خاطر عدم توجه کافی به رژیم عراق مورد انتقاد قرار داد و خواستار توجه بیشتر واشنگتن به اوضاع عراق شد.

وی در این مصاحبه همچنین از روابط حسنه بغداد و مسکو سخن گفت و به سایر دوستانش در منطقه توصیه کرد تا خود را بیشتر به ابرقدرت ها نزدیک کنند. وی همچنین از استکبار شرق و غرب برای پایان دادن به جنگی که خود آغازگر آن بوده استمداد نمود و افزود: این جنگ هنگامی پایان خواهد یافت که ابرقدرت ها بخواهند به مناقشه پایان دهند.(4)

 

اعزام 20 هزار نیروی جدید به افغانستان

گزارشات رسیده از افغانستان حاکیست شوروی اخیرا جهت مقابله با عملیات رو به گسترش مجاهدین افغانی بیش از 20 هزار تن نیروی تازه نفس وارد افغانستان کرده است. بر اساس این گزارشات نیروهای تازه نفس شوروی با استفاده از هواپیماهای نظامی در ایالت های هرات و کابل به صورت چترباز پیاده شده اند. در همین حال منابع مطلع گفتند اشغالگران روسی اخیرا یک اسکادران از هلیکوپترهای خود را جهت شرکت در عملیات بر علیه مجاهدین افغانی در دره پنجشیر وارد کابل کرده اند. مجاهدین افغانی با مقاومت دلیرانه خود در مواضع مختلف دره پنج شیر نیروهای مداخله گر روسی و مزدوران دولت کابل را در مخمصه هلاکت باری افکنده اند.(5)

منابع:

1. کیهان، 25 اردیبهشت 63، ص 3
2. اطلاعات، 25 اردیبهشت 63، ص 2
3. اطلاعات، 25 اردیبهشت 63، ص 9
4. کیهان، 25 اردیبهشت 63، ص 32
5. جمهوری اسلامی، 25 اردیبهشت 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول