اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

به قضات در مورد انتخابات هشدار داده شده است

حجت الاسلام مقتدایی سخنگوی شورای عالی قضایی: به همه قضات و مراجع قضایی هشدار داده شده است که نسبت به امر انتخابات مراقبت شدید داشته باشند.

به  قضات در مورد انتخابات هشدار داده شده است

رخدادهای 15 اردیبهشت 63

چکیده:

  • آیت الله منتظری: احساس می شود توطئه ای در جریان است که افراد به اسم انتخابات به جان هم بیفتند.

 

  • ایران و هند بر گسترش مناسبات بازرگانی میان دو کشور تاکید کردند.

 

  • مقتدایی: به همه قضات و مراجع قضایی کشور هشدارمی دهیم که نسبت به امر انتخابات هوشیار باشند.

 

  • لیبراسیون: ایرانی ها سرانجام در جنگ پیروز می شوند.

 

  •  عربستان سعودی بهترین حامی صدام در میان اعراب در جنگ با ایران است.

 

آیت الله منتظری: از آزادی انتخابات و تبلیغات نباید سوء استفاده شود

گروهی از مسئولین گزینش و نمایندگان انجمن های اسلامی دانشگاه ها به همراه گروهی از مسئولین امور تربیت معلم سراسر کشور با آیت الله منتظری دیدار کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار درباره مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: همانگونه که رهبر انقلاب اخیرا اشاره کردند احساس می شود توطئه ای در حال جریان است که افراد به اسم انتخابات به جان هم بیفتند و با شایعه پراکنی و تهمت زدن به یکدیگر و پرونده سازی افرادی که می توانند در جاهای دیگر خدمت کنند از هستی ساقط شوند و دیگر نتوانند در انقلاب نقشی داشته باشند و لذا مشاهده می شود یک دفعه در یک شهر یا منطقه ای یک شایعه برای یک کاندیدا که صلاحیتش تائید شده است درست می شود و فورا مسئله روز یک شهر می شود.

آیت الله منتظری افزود: قطعا دست مرموزی پشت این جریان است که می خواهد اولا جو انتخابات را متشنج و آلوده کند و ثانیا افراد و نیروهایی را برای همیشه از صحنه خارج کند. تبلیغات انتخاباتی نباید تحریک آمیز و زننده و خارج از شکل متعارف باشد درست است که تبلیغات و انتخابات باید کاملا آزاد باشد ولی ما نباید از این آزادی سوء استفاده کنیم و انتخابات را آلوده نماییم و برای تعریف از کاندیداهای معینی دیگران را خراب کنیم.(1)

 

امضای یادداشت تفاهم تجاری بین ایران و هند

در پی مذاکرات هیئت بازرگانی جمهوری اسلامی ایران و مقامات هندی طرفین ضمن امضای یادداشت تفاهمی بر لزوم گسترش روابط بازرگانی بین دو کشور تاکید کردند. این یادداشت تفاهم را از سوی ایران آقای حسن عابدی جعفری وزیر بازرگانی و از طرف هند آقای پاتیل سینک وزیر تجارت هند امضا کردند.

بر اساس این یادداشت تفاهم موانع مبادلات تجاری بین دو کشور برداشته خواهد شد. جعفری وزیر بازرگانی ایران همچنین آمادگی کشورمان را در مورد همکاری با هند در مورد  نفت خام و فرآورده های پتروشیمی اعلام کرد به گفته وی حجم مبادلات تجاری بین دو کشور از 100 میلیون دلار در 6 سال گذشته به 1.6 میلیارد دلار در سال گذشته میلادی رسیده است.(2)

 

مقتدایی: به  قضات در مورد انتخابات هشدار داده شده است

شورایعالی قضایی به ریاست آیت الله موسوی اردبیلی و با حضور دیگر اعضا تشکیل جلسه داد.

بعد از پایان نشست شورای عالی قضایی حجت الاسلام مقتدایی سخنگوی شورا در جمع خبرنگاران گفت: به همه قضات و مراجع قضایی هشدار داده شده است که نسبت به امر انتخابات مراقبت شدید داشته باشند و توجه کنند اگر در منطقه ای ملاحظه نمودند که ایادی تفرقه افکن می خواهند فعالیتی کنند و خللی در امر انتخابات ورود نمایند چنانچه ابهامی در صلاحیت آنها باشد موضوع را تحت بررسی و تحقیق قرار داده و خارج از نوبت بدان رسیدگی کنند.(3)

 

لیبراسیون: انقلاب ایران برای دولت های خلیج فارس آموزش دهنده واقعیت ها بود

روزنامه لیبراسیون چاپ پاریس در شماره جدید خود گزارش خبرنگار خود را در مورد کشورهای خلیج فارس به چاپ رسانده و در قسمتی از آن از قول یکی از مدیران شرکت پتروشیمی سابیک که با سرمایه مشترک آمریکا و عربستان اداره می شود نوشته است ایرانیان سرانجام در جنگ پیروز خواهند شد.

در قسمت دیگری از این گزارش به تاثیر انقلاب اسلامی بر مردم کشورهای خلیج فارس و گرایش روز افزون جوانانی که از کشورهای خلیج فارس برای ادامه تحصیل به آمریکا و فرانسه می روند به اسلام آمده است انقلاب ایران برای دولت های خلیج فارس آموزش دهنده واقعیت ها بود.

لیبراسیون در ادامه با اشاره به وحشت دولت های حاشیه خلیج فارس از دخالت احتمالی قدرت های بزرگ می افزاید کلیه رهبران منطقه از امکان دخالت نظامی خارجی آمریکا و متحدان غربی در منطقه به شدت هراس دارند. لیبراسیون همچنین به دخالت و نقش عربستان سعودی در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز اشاره کرده و نوشته است: پادشاهی عربستان سعودی بهترین حامی صدام حسین در میان اعراب در جنگ با ایران است. لیبراسیون به نقش فرانسه نیز اشاره کرده و نوشته است: فرانسه نمی تواند صدام را به پیروزی برساند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 15 اردیبهشت 63، ص 3
2. اطلاعات، 15 اردیبهشت 63، ص 4
3. جمهوری اسلامی، 15 اردیبهشت 63، ص 12
4. کیهان، 15 اردیبهشت 63، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول