اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

سابقه سه دهه کشتار مسلمانان نیجریه

یورش پلیس نیجریه به مسلمانان طرفدار حاج محمد ماتینی در شهر یولا صدها کشته و مجروح برجای گذاشته است. درگیری های یولا بیش از 1000 کشته بر جای گذاشته است. تا کنون 500 جسد در گورهای دسته جمعی دفن شده اند.

سابقه سه دهه  کشتار مسلمانان نیجریه

رخدادهای15 اسفند 62

چکیده:

  • امام خمینی:  در انتخابات همه افراد ملت یکسان هستند هیچ کس بر دیگری مقدم نیست.

 

  • هاشمی: عراقی ها در روزهای آینده بر رای گرفتن جزایر مجنون خود را به آب و آتش خواهند زد.

 

  • نخست وزیر با ارسال نامه ای قانون انتخابات را به وزارت کشور ابلاغ کرد

 

  • زد و خورد های خونین پلیس نیجریه و مسلمانان 1000 کشته به جای گذاشت.

 

  • انقلابیون مسلمان لبنانی 12 سرباز اسرائیلی را به هلاکت رساندند.

 

امام خمینی: با شدت جلوی اخلال گران زمان انتخابات را بگیرید

 حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری وزیر کشور به اتفاق استانداران سراسر کشور دیروز با امام امت دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند: هیچ کس در انتخابات بر دیگری مقدم نیست، همه افراد ملت یک جور هستند در انتخابات، یعنی همان آدمی که یک کار کوچکی انجام می دهد با آن کسی که در رأس همه امور هست در باب انتخابات هیچ با هم فرقی ندارند، این یک رأی دارد، آن هم یک رأی دارد. این یک جور باید با او عمل بشود، با آن هم یک جور عمل بشود. بلااشکال در زمان انتخابات یک دسته اخلالگر هم پیدا می شوند که می خواهند خدشه دار بکنند و می خواهند هیاهو بکنند، این کارها را بکنند، این را با شدت جلویش را بگیرند که اخلال نکنند.

امام افزودند: بعضی اشخاصی که به نظر انسان می آید مغرض هم نیستند، به نظر انسان می آید که متدین هم هستند اینها صحبت می کنند از اینکه اصلاح چرا نمی شود، بیایید اصلاح بکنید، جوان ها تا کی کشته بشوند. این ها هم دیدشان ناقص است. این ها توجه به این ندارند که ما در این وقتی که هستیم، با این وضعی که هستیم اگر چنانچه پیشنهاد صلح را قبول بکنیم و ما بنشینیم پشت میزی که صدام یک طرفش نشسته، آقای رئیس جمهور ما هم یک طرفش نشسته، دنیا به ما چه می گوید؟ اسلام به ما چه می گوید؟ عراق به ما چه می گوید؟ ایران به ما چه می گوید؟

امام تاکید کردند: این بار عزت اسلام نمی سازد، با شرف انسان نمی سازد. این نمی شود که یک همچو مطلبی بگوئیم. آقایان اشتباه می کنند، خیال می کنند که خوب، حالا ما جوان دادیم، من هم می دانم که بسیار ما خسارت دیدیم، بسیار ما جوان دیدیم، لکن صلح کردن با یک کسی که بعدش خنجر را از پشت محکم تر خواهد زد، این یک صلح شرافتمندانه است؟ یک صلح عقلایی است؟ این برخلاف دید اسلام نیست که ما برای خاکمان همه جوانان را بدهیم هیچ اشکالی هم نداشته باشد، برای دینمان اگر یک جوان بدهیم اشکال دارد؟ ما الان برای دینمان داریم جنگ می کنیم، برای خاک جنگ نمی کنیم، ما هر روزی که جنگ تمام شد، با روی گشاده، آغوش باز همه ملت عراق را به آغوش می گیریم و جنگ دیگر نداریم با آنها. جنگ ما جنگی است بین اسلام و کفر، نه جنگی است مابین یک کشور و یک کشور، مابین اسلام و کفر است. امروز اگر ما عقب نشینی کنیم اسلام را شکست دادیم.(1)

 

هاشمی نتایج عملیات خیبر را تشریح کرد

آیت الله هاشمی رفسنجانی نماینده امام در شورای عالی دفاع روز گذشته طی یک مصاحبه بخشی از نتایج عملیات اخیر رزمندگان اسلام در جنوب کشور را تشریح کرد. هاشمی تاکید کرد: به دلایل نظامی اکنون نمی توان نتایج بزرگ این عملیات را بازگو کرد و رسانه های استکباری از این خلاء تبلیغاتی سوء استفاده می کنند.

هاشمی گفت: عملیات اخیر را باید جزء موفق ترین عملیات های  دو سه ساله گذشته به حساب آوریم و به نظر من این قسمت که تا حالا اجرا شده و شاید بتوانیم آنرا یک مرحله به حساب بیاوریم و می تواند در حد عملیات فتح المبین ارزیابی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جزایر مجنون که به تصرف رزمندگان اسلام درآمده است آنقدر از لحاظ اقتصادی مهم هستند که بعضی از مقامات عرب این روزها گفته اند که ایران خساراتی را که ادعا کرده است یکی دو سال پیش 150 میلیارد دلار و اگر فرض کنیم 100 میلیارد دلار هم در این مدت بعدی اضافه شده باشد الان به دست آورده است.(2)

نماینده امام در شورایعالی دفاع افزود: ضربه ای که به حامیان صدام وارد شده آنچنان شدید است که تمام توان تبلیغاتی شان را برای حفظ او به کار گرفته اند. عراقی ها نیز در روزهای آینده برای پس گرفتن این جزیره خودشان را به آب و آتش خواهند زد.(2)

 

نخست وزیر قانون انتخابات را ابلاغ کرد

مهندس میر حسین موسوی با ارسال نامه ای به وزارت کشور قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است: قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که در جلسه سه شنبه 9 اسفند ماه 1362 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 10/12/62 به تائید شورای نگهبان رسید برای اجرا به پیوست ابلاغ می گردید.(3)

یورش وحشیانه پلیس نیجریه به مسلمانان این کشور

گزارش های رسیده از نیجریه حاکیست یورش پلیس این کشور به مسلمانان طرفدار حاج محمد ماتینی در شهر یولا صدها کشته و مجروح برجای گذاشته است بر اساس همین گزارش در حالی که هنوز پلیس قادر به کنترل اوضاع نیست عده ای از ساکنان شهر برای فرار از خشونت ها به اردوگاه هایی در خارج از شهر پناه برده اند درگیری های یولا بر اساس گزارش روزنامه های دولتی نیجریه بیش از 1000 کشته بر جای گذاشته است. تا کنون 500 جسد در گورهای دسته جمعی دفن شده اند.(4)

 

هلاکت 12 سرباز اسرائیلی توسط انقلابیون مسلمان

صبح دیروز در جریان سه حمله انقلابیون مسلمان لبنانی علیه نیروهای ارتش اشغالگر صهیونیستی در بخش بندر صیدا واقع در مرکز جنوب لبنان 12 سرباز صهیونیستی به هلاکت رسیدند. بر اساس گزاش خبرگزاری فرانسه از صیدا شاهدین اظهار داشتند که اجساد مزدوران صهیونیست یک ساعت پس از وقع حمله همچنان بر زمین افتاده بود. در این حمله 3 خودروی نیروهای اشغالگر با استفاده از راکت و مواد منفجره کاملا منهدم شد. پس از این حملات نیروهای اشغالگر صهیونیستی راه ورود به بندر صیدا را بسته و ده ها تن از اهالی شهر را دستگیر کردند.

منابع:

1. اطلاعات، 15 اسفند 62، ص 2
2. اطلاعات، 15 اسفند 62، ص 3
3. کیهان، 15 اسفند 62، ص 2
4. کیهان، 15 اسفند 62، ص 26  
5. جمهوری اسلامی، 15 اسفند 62، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول