اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

آمریکا بلوف می‌زند

هاشمی: آمریکا بلوف می زند من فکر نمی کنم ملت آمریکا به ریگان اجازه دخالت نظامی در خلیج فارس را بدهد اما اگر به ایران بیاید وضع به گونه ای دیگر خواهد بود و چنان بلایی سر آمریکا خواهد آمد که در تاریخ دنیا به عنوان یک حادثه عظیم باقی خواهد ماند .

آمریکا بلوف می‌زند

رخدادهای 8 اسفند 62

چکیده:

  • هاشمی: از دخالت آمریکا نگرانی نداریم خود را برای رویارویی با آمریکا آماده کرده ایم.

 

  • مواضع دفاعی دشمن بعثی در منطقه العزیز استان العماره عراق منهدم شد.

 

  • ارتش صهیونیستی صدام در بمباران مجدد اسلام آباد و کوهدشت صدها نفر را به خاک و خون کشید.

 

  • آخرین گروه تفنگداران آمریکایی به دنبال شکست ماموریت نیروهای چند ملیتی در لبنان از این کشور خارج شدند.

 

  • امین جمیل خواستار دخالت نظامی اسرائیل در کلیه مناطق لبنان شد.

 

هاشمی: آمریکا بلوف می زند

آیت الله هاشمی رفسنجانی سخنگو و نماینده امام در شورای عالی دفاع بعد از ظهر دیروز در پایان جلسه این شورا در جمع خبرنگاران درباره اوضاع جنگ و دخالت های آمریکا در منطقه توضیحاتی را داد.

آقای هاشمی گفت: در عملیات اخیر حدود 7 هزار نیروی عراقی از پا درآمده و حدود هزار اسیر تخلیه شده اند. دو سپاه مهم و فعال عراق نیز که امید صدام به شمار می رفتند در محاصره قرار گرفته و ارتباطشان قطع شده است.

هاشمی درباره وضعیت خلیج فارس و دخالت های آمریکا در منطقه خلیج فارس نیز گفت: ما نگهبان اصلی خلیج فارس هستیم و اگر ما نبودیم کسی نمی توانست امنیت خلیج فارس را تامین کند اگر ما روزی نتوانیم از خلیج فارس استفاده کنیم دیگران هم اجازه نخواهیم داد استفاده کنند. آمریکا بلوف می زند من فکر نمی کنم ملت آمریکا به ریگان اجازه دخالت نظامی در خلیج فارس را بدهد اما اگر به ایران بیاید وضع به گونه ای دیگر خواهد بود و چنان بلایی سر آمریکا خواهد آمد که در تاریخ دنیا به عنوان یک حادثه عظیم باقی خواهد ماند ما از این مسئله هیچ نگرانی نداریم و خود را برای رویارویی با آمریکا آماده کرده ایم.(1)

 

انهدام مواضع دفاعی دشمن در العماره عراق

قرارگاه مرکزی خاتم النبیاء با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد با تهاجم سریع و گسترده رزمندگان انقلاب اسلامی در ادامه عملیات خیبر مواضع دفاعی دشمن در منطقه العزیر در استان العماره عراق منهدم شد در این عملیات موفق صدها تن از نیروهای عراقی به هلاکت رسیدند و بیش از 350 تن از نیروهای دشمن به اسارت رزمندگاه اسلام در آمدند. در این عملیات همچنین 12 دستگاه تانک و نفربر سالم به همراه تعداد زیادی لودر، بولدوز، خودرو و سلاح های نیمه سنگین و سبک و مهمات به دست رزمندگان اسلام افتاد. همچنین در عملیات پریشب نیز  بیش از 80 درصد از یک گردان تیپ 56 زرهی لشکر 5 و یک گردان از تیپ 30 زرهی لشکر 16 دشمن منهدم و متلاشی شد.(2)

 

شهادت ده ها نفر در حملات موشکی عراق به اسلام آباد و کوهدشت

ارتش صهیونیستی صدام در بمباران مجدد اسلام آباد و کوهدشت صدها نفر را به خاک و خون کشید. بر اساس این گزارش دو فروند جنگنده متجاوز عراقی دیروز سه نقطه از شهر قهرمان پرور کوهدشت را مورد حمله وحشیانه خود قرار دادند و 87 نفر را شهید و مجروح کردند در حمله دیروز جنگنده های بعثی به اسلام آباد نیز بر اساس گزارش ها 60 نفر شهید و حدود 250 نفر زخمی شده اند.(3)

 

حملات توپخانه ای آمریکا به بیروت

کشتی های ناوگان ششم آمریکا دیروز برای دومین بار در 24 ساعت گذشته مناطق تحت کنترل دروزی ها و سوریه را در ارتفاعات شرق بیروت با توپخانه مورد حمله قرار دادند در جریان این حملات بیش از 47 گلوله توپ به سوی ارتفاعات شرق بیروت شلیک شد.

گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز از بیروت حاکیست به دنبال شکست ماموریت 17 ماهه نیروهای به اصطلاح چند ملیتی حافظ صلح در لبنان آخرین گروه تفنگداران آمریکایی از این کشور دیروز فرار کردند. بر اساس این گزارش انقلابیون لبنانی نیز شش دقیقه پس از خروج آخرین گروه تفنگداران آمریکایی از بیروت پرچم خود را بر فراز پایگاه آنان در ساحل بیروت به اهتزاز درآوردند. اسوشیتدپرس نیز از بیروت گزارش داد آمریکا تقریبا تمام تفنگداران دریایی خود را از بیروت خارج کرده است. نیروهای رزمی آمریکا به وسیله هلیکوپتر به کشتی های آمریکا مستقر در سواحل بیروت منتقل شده اند دیروز همچنین اعلام شد دولت آمریکا اتخاذ تصمیم در مورد افزایش کمک نظامی به دولت جمیل به مبلغ 200 الی 300 میلیون دلار را به تعویق انداخته است. همزمان با خروج نظامیان آمریکایی از بیروت روزنامه معاریو چاپ فلسطین اشغالی نیز گزارش داد امین جمیل رئیس رژیم لبنان از رژیم صهیونیستی درخواست کرده است که برای جلوگیری از سقوط حتمی وی در لبنان مداخله نظامی بکند.(4)

منابع:

1. کیهان، 8 اسفند 62، ص 2و3
2. اطلاعات، 8 اسفند 62، ص 2
3. کیهان، 8 اسفند 62، ص 2
4. اطلاعات، 8 اسفند 62، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول