اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

مخالفت شیعیان با فدرالی کردن لبنان

مجلس اعلامی شیعیان لبنان با طرح فدرالی کردن لبنان و تبدیل آن به قلمرو حکومت دولت های کوچک مخالفت کرد و خواهان مقاومت علیه طرح دشمن صهیونیستی برای از هم پاشیدگی لبنان و تبدیل آن به دولت های کوچک فرقه ای شده است.

مخالفت شیعیان با فدرالی کردن لبنان

رخدادهای 23  دی 62

چکیده :

  • هاشمی: با اتکا ء به رهبری امام و جوانان حزب الله در هر جای دنیا از حرکت اسلامی حمایت می کنیم.

 

  • آیت الله مشکینی در نماز جمعه قم از رئیس جمهور به خاطر عدم شرکت در کنفرانس مراکش تشکر کرد.

 

  • مجلس اعلای شیعیان لبنان با طرح فدرالی کردن لبنان مخالفت کرد.

 

هاشمی: از دستاوردهای بزرگ انقلاب ریختن ابهت استکبار بود

نماز عبادی سیاسی و دشمن شکن جمعه این هفته تهران همچون هفته های گذشته با حضور خواهران و برادران خداجوی میهنمان با شکوه فراوان به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

آقای هاشمی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران گفت: یکی از چیزهایی که امروز از دستاورد های مهم این انقلاب است این است که ابهت استکبار جهانی ریخته است آمریکا آن روزها یک غول عظیم وحشتناکی به چشم می آمد شوروی هم همچنین آدم می ترسید با اینها مواجه شود حالا مردم این ها را در لبنان به تنگنا انداخته اند. دیگر آمریکا آن ابهت زمان استکباری گذشته را ندارد که یک کشتی جنگی بیاورد و ساحل یک کشور را با چند تا توپ بزند و مردم از ترسشان فرار کرده و به کوه ها پناه ببرند. یک عده مسلمان متعهد از خود گذشته ی مجاهد در لبنان همه نیروهای استکباری را به زانو در آورده اند.

امام جمعه موقت تهران درباره جنگ نیز گفت: صدام سخت جانی می کند و طی این سخت جانیش هم خودش را و هم حامیانش را و هم اربانانش را همه را داردیکی یکی رسوا می کند اگر صدام یک سال قبل ساقط شده بود خیلی ها رسوا نمی شدند اما وقتی صدای توپ های ما از پشت کاخ های صدام شنیده شود دیگر از هیچ کس کاری ساخته نخواهد بود.(1)

 

آیت الله مشکینی: سفرا و کارداران باید سعی کنند ترجمان اسلام و انقلاب اسلامی باشند

نماز وحدت آفرین و دشمن شکن عبادی سیاسی جمعه این هفته قم شهر جهاد و اجتهاد همچون هفته های گذشته در دبیرستان امام صادق (ع) این شهر به امامت آیت الله مشکینی برگزار شد.

آیت الله مشکینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به اجلاس آتی سران کشورهای اسلامی که قرار است در مراکش برگزار شود گفت: ما از این مطلب که رئیس جمهور محترم ما سران مملکت ما دعوت این کنفرانس را نپذیرفتند تقدیر و تشکر می کنیم ای رئیس جمهور عزیز ما ملت حرکت های شما را می فهمد و از شما تقدیر و تشکر می کند. ایران امروز زنده و هوشیار است.

همچنین آیت الله مشکینی در دیدار با سفرا و نمایندگان سیاسی جمهوری اسلامی در کشورهای عربی و آفریقایی نیز گفت: شما آقایان مسئولیت بسیار مهمی بر عهده دارید و سعی کنید قبل از آن که یک سفیر و یا کاردار ایران باشید یک مسلمان متعهد و معتقد به توحید در تمام شئون زندگی باشید. سفرا و کارداران باید سعی کنند ترجمان اسلام و انقلاب اسلامی باشند.(2)

 

مخالفت شیعیان با فدرالی کردن لبنان

مجلس اعلامی شیعیان لبنان با طرح فدرالی کردن لبنان و تبدیل آن به قلمرو حکومت دولت های کوچک مخالفت کرد.

براساس این گزارش روز گذشته بیانیه ای که از سوی دفتر تبلیغات( مقاومت یکپارچه مردمی) منتشر شد که در آن خواهان مقاومت علیه طرح دشمن صهیونیستی برای از هم پاشیدگی لبنان و تبدیل آن به دولت های کوچک فرقه ای شده است.

تشکیل این دفتر دو ماه پیش از سوی نایب رئیس مجلس عالی شیعه برای رویارویی با صهیونیست ها و تجاوزات آنها در منطقه جنوب اعلام شد.

در این بیانیه همچنین آمده است اوضاع نابسامان در جبهه های نبرد در لبنان بهبه تحقق یافتن طرح خائنانه رژیم تل آویو کمک می کند و برای جلوگیری از این امر خواهان اجرای طرح امنیتی در محورهای نبرد شده است.

از سوی دیگر واحد مرکزی خبر از لبنان گزارش داد نبردهای شدیدی که از صبح دیروز در محورهای جبل و جنوب بیروت بین ارتش فالانژ و دروزی ها آغاز شده با شدت هر چه تمام ادامه دارد و تاکنون تمام تلاش های سیاسی برای برقراری آتش بس و پایان دادن به این ناآرامی ها به جائی نرسیده است.(3)

منابع :

1. اطلاعات، 24 دی 62 ، ص 18و19
2. جمهوری اسلامی ،24 دی 62 ، ص  4
3. جمهوری اسلامی ، 24 دی 62 ، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول