اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

انفجار مرکز فرهنگی فرانسه در لبنان

مرکز فرهنگی فرانسه در طرابلس لبنان بر اثر انفجار بمب منفجر شد و به کلی از بین رفت. حملات روز افزون مردم مسلمان لبنان باعث شده است که دولت های فرانسه ،انگلیس و ایتالیا هر یک در صدد یافتن راهی جهت خروج از باتلاق لبنان باشند.

انفجار مرکز فرهنگی فرانسه در لبنان

رخدادهای12 دی 62

چکیده :

  • آیت الله خامنه ای : دولت و وزارت کشور باید در انتخابات در مقابل همه گروه ها و تشکیلات بی طرف باشند.

 

  • خلبانان شجاع اسلام پایگاه موشکی «راس الشیبه»  عراق را منهدم کردند.

 

  • پرونده وکالت 52 تن از وکلای سابق دادگستری لغو شد.

 

  • گشت انصارالله برای مبارزه با احتکار و گران فروشی آغاز به کار کرد.

 

  • مرکز فرهنگی فرانسه در طرابلس لبنان منفجر شد.

 

آیت الله خامنه ای : آزادی انتخابات یک شعار توخالی نیست

سمینار 4 روزه فرمانداران و بخش داران سراسر کشور دیروز با حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان و حجت الاسلام ناطق نوری وزیر کشور در محل اردوگاه شهید باهنر تهران گشایش یافت.

آیت الله خامنه ای در سخنرانی خود در این سمینار درباره انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: این انتخابات باید هرچه باشکوه تر برگزار شود ما بایستی موجبات پشیمانی و بیزاری مردم را فراهم نکنیم تا مردم بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

رئیس جمهور افزود : نکته دیگر آزادی انتخابات است که  این یک شعار تو خالی نیست این یک کار جدی است باید به همه اجازه داده شود که اگر می خواهند خودشان را و یا کسی را کاندید کنند همه آنهایی که می خواهند تبلیغ بکنند بگذارید تبلیغ بکنند دولت و وزارت کشور باید در مقام عمل در مقابل همه گروه ها و تشکیلات بی طرف باشند بگذارید همه امکانات انتخابت در اختیارشان قرار بگیرد کارشکنی و مانع تراشی مطلقا نباید انجام بگیرد.

مهندس میر حسین موسوی نیز در این سمینار گفت : ما یقینا گرایش هایی داریم و شکی نیست که اگر به نظر ما فلانی در مجلس باشد بهتر است و این یک احساس صمیمی است و ما آنرا نقض نمی کنیم ولی خدای نکرده کسی یک دفعه وسوسه نشود خودش را قیم انقلاب و مردم بداند. (1)

 

پایگاه موشکی راس الشیبه عراق منهدم شد

ستاد مشترک ارتش جمهوری اسللامی ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد : در ساعت 27/13دیروز سکوی پرتاب موشک دشمن متجاوز در منطقه راس البشیه واقع در جنوب غربی اسکله فاو توسط تیز پروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منهدم شد. بر اساس این گزارش پس از انجام این عملیات موفقیت آمیز کلیه جنگنده های خودی به سلامت به پایگاه های خودی باز گشتند.(2)

 

پرونده وکالت 52 وکیل باطل شد

دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست آیت الله محمدی گیلانی به منظور رسیدگی به به درخواست دادستان انقلاب اسلامی مرکز راجع به لغو جواز وکالت عده ای از وکلای دادگستری تشکیل و مبادرت به اتخاذ تصمیم نمود.

در قسمتی از حکم دادگاه انقلاب اسلامی در این زمینه آمده است: نظر به وابستگی این 52 نفر به رژیم فاسد گذشته در جهت تحکیم مبانی حکومت ظلم و وابستگی به فراماسون ها ساواک ، اجانب و نیز افساد در جامعه و نظر به تکلیف شرعی دادگاه انقلاب اسلامی در باب طرد عوامل ناصالح و وابسته به طاغوت از تشکیلات قضایی اسلام و سازمان ها و نهادهای جمهوری اسلامی و به منظور صیانت انقلاب اسلامی و حفظ تداوم عدالت اجتماعی دادگاه مستند به ادله ی موجود در پرونده جواز وکالت این افراد را لغو و اشتغال آنان را در نهادهای جمهوری اسلامی ممنوع اعلام داشت.(3)

 

گشت انصرالله برای مبارزه با گرانفروشی آغاز به کار کرد

دادستانی انقلاب ویژه امور صنفی با انتشار اطلاعیه ای از کلیه عاملین و فروشندگان جزء خواست تا از این پس کالاهای خود را با صدور فاکتور و نصب اتیکت روی آنها بفروشند.بر اساس این اطلاعیه کلیه فروشندگان اعم از جزء و کل مکلفند روی اجناس اتیکت و برچسب نصب کنند.

غلامرضا کلهر دادستان ویژه امور صنفی درباره طرح های جدیدی دادستانی برای کنترل کانال توزیع کالا نیز  گفت :در جلسه ای که اخیرا با حضور نخست وزیر ،وزیر بازگانی و اینجانب تشکیل شد مقرر گردید برای کنترل توزیع کالا ستادی موسوم به گشت انصارالله تشکیل شود گشت مذکور خط تولید کالا تا توزیع را بر عهده دارد.(4)

 

انفجار مرکز فرهنگی فرانسه در لبنان

مرکز فرهنگی فرانسه در طرابلس لبنان بر اثر انفجار بمب منفجر  شد و به کلی از بین رفت. رادیو فالانژها که برای اولین بار این خبر را منتشر کرد گفت ساختمان این مرکز به کلی از بین رفته است. از تعداد تلفات این انفجار هیچ خبری تا کنون مخابره نشده است سخنگوی پلیس  لبنان در این رابطه گفت : ممکن است این انفجار در ارتباط با موج حملات اخیر به نیروها و مراکز فرانسوی در لبنان باشد.روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز با انتشار گزارشی نوشت: حملات روز افزون مردم مسلمان لبنان باعث شده است که دولت های فرانسه ،انگلیس و ایتالیا هر یک در صدد یافتن راهی جهت خروج از باتلاق لبنان باشند.(5)

منابع :

1. اطلاعات، 12 دی 62 ، ص 3
2. جمهوری اسلامی ،12 دی 62 ، ص 2
3. اطلاعات، ،12 دی 62 ، ص 2
4. جمهوری اسلامی ،12 دی 62 ، ص 9
5. جمهوری اسلامی ، 12 دی 62 ، ص 3


انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول