اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هشدار به متصدیان انتخابات

امام خمینی: باید شماها بدون توجه به اینکه دستور کسی داده، دستور کسی حق ندارد راجع به انتخابات بدهد، (انتخابات را برگزار کنید).

هشدار به متصدیان انتخابات

رخدادهای 14 دی 62

چکیده :

  • امام خمینی: مجرد اینکه این آدم خوبی است ،اول وقت نمازش را می خواند و نماز شب می خواند این برای مجلس کفایت نمی کند.

 

  • آیت الله منتظری بر ضرورت فراگیری زبان های خارجی برای طلاب علوم دینی تاکید کردند.

 

  • یک جنگنده دیگر رژیم بعثی عراق از نوع سوخو 22 سرنگون شد.

 

  • آمریکا آمادگی خود را برای واگذاری یک ناوگان این کشور به رژیم بعث اعلام کرد.

 

امام خمینی: همه کسانی که در رأس بروند اگر پیشنهاد بکنند که فلان آدم را شما وکیل کنید لکن شما به نظرتان درست نباشد جایز نیست

فرمانداران و بخشداران سراسر کشور همچنین اعضای شوراهای اسلامی روستائیان سراسر کشور وابسته به جهاد سازندگی دیروز با امام خمینی در حسینیه جماران ملاقات کردند.

امام خمینی در این دیدار گفت :الان ما در مشکل حفظ نظام جمهوری اسلامی هستیم یعنی آن مرحله اول که پیروزی ابتدائی بود گذشت و پیروز شدید بحمدالله، لکن بقای این پیروزی و بقای این دستاوردهائی که شما به دست تان آمد امروز مشکل تر از خود آن پیروزی است که به دست تان آمد، نگهداریش مشکل است. باید همه کوشش کنید که این چیزی که به دست آوردید نگه دارید. این ارزان به دست شما نیامده است، بسیار سنگین به دست شما آمده است. مجلس یک چیزی است که در رأس همه اموری که در کشور است واقع است. یعنی مجلس خوب همه چیز را خوب می کند و مجلس بد همه چیز را بد می کند.

امام ادامه دادند: به شما آقایانی که در آتیه متصدی اجرای انتخابات هستید توجه می دهم که اگر یک انحرافی در یکی از شما پیدا بشود و این بعد موجب این بشود که در این جمهوری یک لطمه ای وارد باشد به گردن شماست. به اسلام لطمه ای وارد بشود به گردن شماست و اگر در اینجا هم کشف بشود معذور نیستید و مورد تعقیب وارد می شوید. باید شماها بدون توجه به اینکه دستور کسی داده، دستور کسی حق ندارد راجع به انتخابات بدهد، دستور در اجرا، در خوبی اجرا بله، وزیر کشور دستور می دهد که اجرا خوب بشود، اجرا اسلامی باشد. اما یک بالائی بخواهد به شما دستور بدهد که کیک باید وکیل بشود، کیک می خواهد وکیل بشود این امر نیست در اسلام، در ایران هم نیست. اینکه من عرض می کنم برای این است که بعدها کسانی که در ایران بعدها و نسل های بعد می آیند بدانند که باید اینطور باشند والا امروز ما کسی را نداریم که دستور بدهد، پیشنهاد می کند و مردم مختارند. فرض بکنید که اگر همه کسانی که در رأس بروند پیشنهاد بکنند که فلان آدم را شما وکیل کنید لکن شما به نظرتان درست نباشد جایز نیست بر شما تبعیت کنید. باید خودتان تشخیص بدهید که آدم صحیحی است تا اینکه بتوانید رأی بدهید.

امام افزودند: مجرد اینکه این آدم خوبی است خیلی، اول وقت نمازش را می خواند و نماز شب می خواند این برای مجلس کفایت نمی کند. مجلس اشخاص سیاسی لازم دارد، اشخاص اقتصاددان لازم دارد، اشخاص سیاست مدار لازم دارد، اشخاص مطلع بر اوضاع جهان لازم دارد. باید تعهد به اسلام باشد و موافقت با جمهوری اسلامی باشد.(1)


تاکید آیت الله منتظری بر یادگیری زبان های خارجی در حوزه

حجت الاسلام عبایی سرپرست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به همراه مسئولین و اساتید واحد آموزش زبان انگلیسی این دفتر با آیت الله منتظری دیدار کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت :جای تاسف است که امروز سایر ادیان با آنکه محتوایی ندارند با زبان های زنده دنیا تبلیغ می کنند ولی اسلام با آن محتوایی که دارد هنوز بسیاری از ملت ها از حقایق و معارف اصیل آن بی اطلاع هستند

آیت الله منتظری تاکید کرد: این کاری که دفترتبلیغات حوزه علمیه قم از مدت ها پیش شروع کرده بسیار کار لازم و خوبی است و باید ده ها سال پیش شروع می شد و انتظار می رود تمام زبان های زنده دنیا در این دفتر آموزش داده شود تا ان شاالله بتوان از آنها برای اعزام به خارج استفاده کرد.(2)

 

یک جنگنده دیگر عراقی سرنگون شد

ستاد مشترک ارتش با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد یک فروند دیگر از جنگنده های متجاوز عراق از نوع سوخو 22 در منطقه جنوب هدف آتش یگان های پدافند هوائی نیروی دریائی قرار گرفت و سرنگون شد.

 به این ترتیب تعداد جنگنده های سرنگون شده عراق طی دو روز گذشته به سه فروند رسید. فرماندهی ارتش رژیم عراق در بیانیه نظامی 1329 خود تنها به سرنگونی 2 فروند از این جنگنده ها اعتراف کرد.(3)

 

اعلام حمایت آمریکا از عراق در جنگ تحمیلی

سخنگوی وزارت امور خارجه هیئت حاکمه آمریکا آمادگی این کشور را برای واگذاری یک ناوگان خود به رژیم صدام اعلام کرد. وی واگذاری ناوگان مذکور را منوط به بسته شدن تنگه هر مز دانست.

رادیو سوئد در این زمینه گزارش داد سخنگوی وزارت خارجه آمریکا موضع واشنگتن مبنی بر حمایت از عراق در جنگ با ایران را رسما اعلام کرد و گفت شکست عراق در جنگ با ایران به سود منافع آمریکا در خاورمیانه نخواهد بود و در صورت بسته شدن تنگه هرمز  آمریکا آمادگی خود را برای واگذاری ناوگان نظامی خود در اقیانوس هند به عراق اعلام کرده است. بر اساس این گزارش اعلام حمایت آمریکا از رژیم عراق تنها برای جلوگیری از شکست این کشور در جنگ صورت گرفته است.(4)

منابع :

1. خراسان ، 14 دی 62 ،ص8
2. جمهوری اسلامی ، 14 دی 62 ، ص 12
3. جمهوری اسلامی ،14 دی 62 ، ص 2
4. جمهوری اسلامی ، 14 دی 62 ، ص 3


انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول