اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

دنیا بداند ما دشمن آمریکا هستیم

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور: ما احتیاجی به عملیات تروریستی نداریم طبق تعالیم اسلام مرد و مردانه عمل می کنیم. همه دنیا بداند ما دشمن آمریکا هستیم اما ما احتیاجی به عملیات تروریستی نداریم و رو در رو می جنگیم و مبارزه می کنیم.

دنیا بداند ما دشمن آمریکا هستیم

رخدادهای 15 دی 62

چکیده :

  • آیت الله خامنه ای: همه دنیا بداند ما دشمن آمریکا هستیم اما ما احتیاجی به کار تروریستی نداریم ما رویا رو می جنگیم و مبارزه می کنیم.

 

  • رزمندگان اسلام 10 انبار مهمات دشمن را منهدم کردند.

 

  • دادستان انقلاب اسلامی امور صنفی: با کسانی که بنیه اقتصادی کشور را تضعیف کنند به عنوان مفسد فی الارض رفتار خواهد شد.

 

  • کارگران کارخانجات تهران علیه اقدامات غیر انسانی دولت کویت در اخراج کارگران ایرانی تظاهرات کردند.

 

  • 500تن از محرومان جنوب لبنان در بمباران شهر بعلبک از سوی رژیم صهیونیستی شهید و مجروح شدند.

 

آیت الله خامنه ای: ما احتیاجی به کار تروریستی نداریم

اعضای امور تربیتی شهرستان های کرج و ورامین و نیز دانشجویان مرکز تربیت معلم دخترانه شهید باهنر با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

رئیس جمهور در این دیدار با بیان این مطلب که امروز تمام دست های مخرب و توطئه گر در یک جهت در سطح دنیا برای قلع و قمع کردن ریشه انقلاب اسلامی ایران در کار است گفت: قدرت انقلاب اسلامی از اینجا معلوم می شود که تمام تجهیزات جهانی و فشارهای سیاسی و تبلیغاتی و تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی صرف و خرج می شود اما این انقلاب روز به روز نیرومندتر می شود.

آیت الله خامنه ای با اشاره به این که ما اعلام کرده ایم تروریست نیستیم خطاب به قدرت های استکباری گفت: تروریست شما هستید که در هر جای جهان به هر کیفیتی که بتوانید حاضرید هر کسی را که در سر راه منافعتان است قتل عام کنید ما احتیاجی به عملیات تروریستی نداریم طبق تعالیم اسلام مرد و مردانه عمل می کنیم همه دنیا بداند ما دشمن آمریکا هستیم اما  ما احتیاجی به عملیات تروریستی نداریم و رو در رو می جنگیم و مبارزه می کنیم.(1)

 

رزمندگان اسلام 10 انبار مهمات دشمن را منهدم کردند

ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد در منطقه عملیاتی مریوان نیروهای اسلام روی پایگاه ها و دیدبانی ها دشمن اجرای آتش کردند که در نتیجه این حملات 10 پست دیده بانی، 30 سنگر اجتماعی، سه انبار مهمات و 2 انبار سوختی تدارکاتی دشمن منهدم و شماری از نفرات مزدور عراقی نیز کشته و زخمی شدند.

در مناطق عملیاتی پیرانشهر، سردشت، حاج عمران نیز مبادله آتش ادامه داشت که در اثر آتش نیروهای اسلام 2 انبار نفتی و 3 انبار تدارکاتی دشمن نابود شد.(2)

 

هشدار دادستان انقلاب به مفسدین اقتصادی

 غلامرضا کلهر دادستان دادگاه انقلاب اسلامی امور صنفی تهران در گفت و گویی تاکید کرد: کسانی که صرفا به خاطر سودجویی گران فروشی می کنند طبق قانون نظام صنفی و  سایر قوانین دیگر تا سه سال حبس و مجازات می شوند. بقیه کسانی که به عنوان تضعیف بنیه اقتصادی مملکت، فعالیت می کنند به عنوان مفسد فی الارض به دادگاه معرفی و تقاضای مجازات برای آنها می شود. وی گفت: شرکت های تعاونی بایستی سریعا کلیه نرخ های کالاهای خود را بر اساس نرخ های اعلام شده از طرف هیئت دولت تعدیل کنند.(3)

 

تظاهرات هزاران کارگر تهرانی علیه کویت

عصر دیروز هزاران تن از کارگران مسلمان و متعهد کارخانجات تهران و حومه و همچنین اعضای انجمن ها و شوراهای اسلامی کارخانجات تهران (خانه کارگر ) با برپایی تظاهراتی گسترده اعمال خشونت آمیز مقامات کویتی در مورد کارگران ایرانی مقیم آن کشور را محکوم کردند.

راهپیمایان با پیمودن مسیر های خیابان های ابوریحان، انقلاب ولیعصر و بلوار کشاورز مقابل سفارت کویت اجتماع کرده و علیه رفتا غیر انسانی دولت کویت با کارگرانی ایرانی مقیم آن کشور اعتراض کردند. در پایان این تظاهرات قطعنامه ای 6 ماده ای از سوی کارگران انتشار یافت که در آن جنایت های دولت های استکباری محکوم و از همه محرمان عالم حمایت شده است.(4)

 

500 شهید و مجروح در حملات هوایی اسرائیل به بعلبک لبنان

 بمب افکن های رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزات به لبنان صبح دیروز به وقت تهران مواضع انقلابیون مسلمان را در منطقه بعلبک در شرق این کشور بمباران کردند.

بر اساس این گزارش 16 فروند از جنگنده های اسرائیل  در این بمباران شرکت داشته اند. این حمله یک ساعت به طول انجامید و به فاصله یک روز از حمله قبلی انجام شد. خبرنگاران حاضر در منطقه آمار تلفات این بمباران وحشیانه را 100 شهید و 400 مجروح ذکر کردند.بلافاصله بعد از این حملات وحشیانه عده کثیری از اهالی منطقه برای نجات جان محرومین شتافتند ولی جنگنده های رژیم صهیونیستی بعد از چند دقیقه دوباره بازگشتند و همان مناطق را دوباره بمباران کردند که این جنایت نیز تعداد قربانیان را چند برابر کرد.(5)

منابع :

جمهوری اسلامی، 15 دی 62، ص 16
جمهوری اسلامی 15 دی 62 ، ص 2
اطلاعات، 15 دی 62 ، ص 4
اطلاعات،15 دی 62 ، ص 4
اطلاعات، 15 دی 62 ، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول