اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هاشمی در مورد کشتن سربازان آمریکایی چه گفت؟

هاشمی: اگر در لبنان یک سرباز آمریکایی کشته شده و به جهنم برود برای ما از نابود شدن 200 فالانژ با ارزش تر است. چرا که دشمن اصلی ناچار شده است چهره کریه خود را نشان دهد.

هاشمی در مورد کشتن سربازان آمریکایی چه گفت؟

رخدادهای 21 دی 62

چکیده :

  • امام خمینی: قضات دادگاه ها دقت نمایند احکام صادره بر وفق ضوابط شرعی و مقررات قانونی باشد.

 

  • هاشمی: اگر در لبنان یک سرباز آمریکایی کشته شود برای ما از نابودی 200 فالانژ باارزش تر است.

 

  • موسوی: ارزش ها انقلاب جهانی است و فکر صدور انقلاب از همین جا ریشه گرفته است.

 

  •  کلیات طرح بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسد.

 

  • انقلابیون لبنانی پایگاه مهم صهیونیست ها در نبطه را مورد حمله خود قرار دادند.

 

امام خمینی : قضات کشور باجدیت به کار خود ادامه دهند

صبح دیروز حجت الاسلام سید جعفر کریمی رئیس دادگاه عالی قضات به حضور امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی رسید وگزارشی از عملکرد یک ساله این دادگاه را تقدیم امام کرد.

امام امت در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم ادامه کار این دادگاه فرمودند: قضات محترم دادگاه های کشور باید با جدیت به کار خودشان ادامه دهند و دقت نمایند برخوردها و احکام صادره بر وفق ضوابط شرعی و مقررات قانونی باشد. و در حفظ حقوق شرعی و قانونی مراجعین کمال احتیاط مراعات شود.(1)

 

 دیدار هاشمی با روحانیون عقیدتی سیاسی ارتش

روحانیون اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوائی و معاونین نظامی آنها عصر دیروز با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

آقای هاشمی در این دیدار گفت: اگر در لبنان یک سرباز آمریکایی کشته شده و به جهنم برود برای ما از نابود شدن 200 فالانژ با ارزش تر است. چرا که دشمن اصلی ناچار شده است  چهره کریه خود را نشان دهد.

وی افزود: همین طور یک گلوله که از سوی مردم لبنان به یک سرباز فرانسوی اثابت می کند بهتر از یک بمب هیدروژنی است که توسط کشورهای به ظاهر اسلامی عامل دست آنها انداخته می شود. آقای هاشمی تاکید کرد: اگر استکبار در لبنان و جاهای دیگر تنبیه نشده و مجبور بشوند که در خلیج فارس و جاهای دیگر و جاهای دیگر وارد بشوند آن روز روز خوبی برای ما خواهد بود.(2)

 

تاکید موسوی بر لزوم صدور انقلاب اسلامی

سمینار سفرا و کارداران و نمایندگان سیاسی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای عربی و آفریقایی صبح دیروز در وزارت خارجه گشایش یافت.

مهندس میر حسین موسوی در این همایش با اشاره به ریشه های  فکر صدور انقلاب در انقلاب اسلامی گفت: در اولین شعارهای انقلاب اسلامی می بینیم که به یک جامعه جهانی، به یک زبان جهانی و به یک آینده مورد قبول بشریت نظر داشته است در واقع ارزش های انقلاب اسلامی قومی و محلی نیست بلکه جهانی است و این خود یک نیروی محرک در داخل کشور برای همه حرکت های سیاسی بوده و فکر صدور انقلاب نیز از همین جا ریشه گرفته است.(3)

 

کلیات طرح بخش تعاونی اقتصاد به تصویب مجلس رسید

مجلس شورای اسلامی دیروز به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی جلسه علنی داشت در این جلسه کلیات طرح بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسد.

در این جلسه گزارش کمیسیون خاص برای طرح قانونی بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در خصوص طرح قانونی بخش اقتصاد جمهوری اسلامی در شور اول مطرح شد در این جلسه آقایان خلخالی، موحدی ساوجی، فاضل هرندی، الویری و هاشمی رفسنجانی در موافقت با کلیات این طرح نظرات خود را بیان کردند و پس از توضیحات نماینده دولت و مخبر کمیسیون کلیات آن به تصویب رسید.

آقای هاشمی در موافقت با این طرح گفت: من وقتی که دیدم بعضی از آقایان به عنوان مخالف اسم نوشته‌اند تعجب کردم که واقعاً در اصل تعاونی‌ها چه می‌توانیم بگوئیم با این صراحتی که در قانون اساسی هست که هیچ شکی نمی‌توانیم بکنیم که این تعاونی‌ها در قانون اساسی وجود دارد و مجلس هم به عنوان ارگان قانون گذاری موظف است که برای این یک قانون بنویسید. قانونی هم باید بنویسد که با اسلام سازگار باشد در حدود قانون اساسی هم باشد تا این مقدارش قابل بحث نیست.

وی افزود :شکی نیست که هم اسلام و هم قانون اساسی ما مخالفند با آن درآمدهای هنگفتی که تبدیل بشوند در این کشور افرادی بصورت مثلاً هژبر یزدانی، القانیان و فلانی که ما خاطره‌های تلخی از این جریان اقتصادی کثیف دوران شاه داشتیم که یکی از عوامل اینکه انقلاب سرعت گرفت، همین بود که این طور چیزها مردم را خفه می‌کرد. یکی از وسایلی که این کار را می‌تواند بکند، همین است و اتفاقاً این به نفع بازار و به نفع بخش خصوصی است. بنابراین تلاش ها را آقایان متمرکز بفرمائید در اینکه این قانون را بصورتی بنویسیم که هم قانون اساسی اجرا بشود و هم عدالت توزیع باشد.(4)

 

حمله انقلابیون لبنانی به نبطه

خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داد دیروز در جریان یک عملیات قهرمانانه رزمندگان مسلمان لبنانی علیه نیروهای اشغالگر فلسطین در جنبوب لبنان چندین نیروی اشغالگر کشته و زخمی شدند این عملیات علیه یکی از پایگاه های مهم ارتش جنایتکار صهیونیستی دز شهر اشغال شده نبطه در 60 کیلومتری جنوب بیروت صورت گرفت. به دنبال این حمله که خسارات بسیار سنگین به ساختمان پایگاه اشغالگران وارد ساخت. نظامیان صهیونیست منطقه را به محاصره در آورده و ده ها نفر را برای بازجویی بازداشت کردند. خبر دیگر از لبنان حاکیست انقلابیون سفارت خانه فرانسه و یک محل تحت کنترل نیروهای فرانسوی در این شهر را مورد حمله قرار دادند هنوز ار آمار تلفات این حمله خبری گزارش نشده است.(5)

منابع :

1. کیهان ، 21 دی 62 ، ص 2
2. اطلاعات ، 21 دی 62 ، ص 3
3. جمهوری اسلامی ، 21 دی 62 ، ص 12
4. اطلاعات، 21 دی 62 ، ص 12
5. اطلاعات، 21 دی 62 ، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول