اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

مهمترین رکن اسلام ولایت فقیه است

آیت الله صانعی: در روایات آمده اگر کسی ولایت را نپذیرد و تمام عمرش را نیز عبادت کند ثوابی عایدش نمی شود. پایه های اسلام بنا به فرموده امام باقر (ع) بر پنج اصل بنا شده که مهمترین آنها ولایت فقیه است.

مهمترین رکن اسلام ولایت فقیه است

رخدادهای 15 آذر 62

چکیده :

  • آیت الله صانعی : پایه های اسلام بنا به فرموده امام باقر (ع) بر پنج اصل بنا شده که مهمترین آنها ولایت فقیه است.

 

  • در روایات آمده اگر کسی ولایت را نپذیرد و تمام عمرش را نیز عبادت کند ثوابی عایدش نمی شود.

 

  • موسوی : ایران در مقابل ایادی آمریکا که تلاش می کنند قیمت نفت را پایین بیاورند ساکت نمی نشیند.

 

  • هاشمی : حمله آمریکا فرانسه و اسرائیل به لبنان یک مسئله مهم بین المللی است.

 

  • در انفجار بمب در منطقه مسلمان نشین بیروت 100 غیر نظامی کشته و مجروح شدند.

 

  • عملیات مشترک هوایی آمریکا،اسرائیل و فرانسه بر فراز بیروت با سرنگونی 6 جنگنده شکست خورد.

 

آیت الله صانعی : کسی که بتواند به این نظام خدمت بکند و نکند مسئول است

به مناسبت سالروز شهاد امام رضا (ع) و نیز به مناسب گرامیداشت چهلمین روز شهادت سرداران رحیم آقا نجفی و منوچهر عبدی مراسمی در مسجد آقا ضیاء الدین اراک برگزار شد.

آیت الله صانعی دادستان کل کشور در این مراسم گفت :در روایات آمده اگر کسی ولایت را نپذیرد و تمام عمرش را نیز عبادت کند ثوابی عایدش نمی شود. پایه های اسلام بنا به فرموده امام باقر (ع) بر پنج اصل بنا شده که مهمترین آنها ولایت فقیه است.

آیت الله صانعی همچنین تاکید کرد : کسی که بتواند به این نظام خدمت کند و نکند مسئول است و فردای قیامت مواخذه خواهد شد. امروز مملکت ما در دنیا با عنوان ولایت فقیه مطرح است و امروز تمام قوا به تبعیت از مقام رهبری امور را اجرا می کنند.(1)

نخست وزیر سیاست ایران در اوپک را تشریح کرد

مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر کشورمان در مصاحبه با سیمای جمهوری اسلامی در مورد اجلاس اخیر اوپک گفت : سیاست جمهوری اسلامی ایران در اوپک تلاش برای پایین آوردن سطح تولید و بالا بردن قیمت نفت است.

وی با اشاره به این که امروز ایادی آمریکا برای خوش خدمتی به ارباب خود سعی می کنند تولید را بالا ببرند و قیمت را پایین بیاورند گفت: تلاش آنها در حقیقت جایزه ای است که سران مرتجع به آمریکا می دهند تا از تاج و تختشان محافظت کند. آنها از جیب ملت های خود می دزدند و تقدیم ریگان و سرمایه داران آمریکایی می کنند.

نخست وزیر افزود : آنچه به ما مربوط می شود آنست که ما نمی توانیم ساکت بمانیم و ببینیم یک عده به خاطر حفظ خود هستی مسلمانان را به تاراج می برند.(2)

هاشمی: آمریکا باید منطقه را ترک کند

آیت الله هاشمی رفسنجانی در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله هوایی آمریکا،فرانسه و اسرائیل به لبنان گفت :حادثة حمله هواپیماهای آمریکائی و به روایتی حملة مشترک آمریکائیها و فرانسویها و اسرائیلی‌ها به ارتفاعات مرکزی لبنان مظلوم و نیروهای مبارز و مقاوم سوری می‌تواند یک مسأله بسیار مهمی در سطح بین‌المللی باشد و می‌تواند یک ماجراجوئی خطرناکی به حساب بیاید.

هاشمی افزود : این یک اتحاد اعلام نشده‌ای است که دشمنان اسلام در خاک اسلامی دارند از خودشان نشان می‌دهند ما این خطر را بسیار جدی می‌گیریم و به این گستاخی که از طرف آمریکا، این میهمان ناخوانده در منطقه بروزکرده، نمی‌توانیم بی‌تفاوت بنگریم .

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : ما معتقدیم که که آمریکا و اعوانش آب‌های منطقه را چه در اقیانوس هند و چه در دریای مدیترانه باید ترک کنند و حضور اینها برای این منطقه همیشه احتمال خطر آتش سوزنده‌ای در سراسر منطقه است و تأسف ما این است که مسلمان‌ها، کشورهای به ظاهر اسلامی از این حادثه تلخ نه تنها با این حادثه برخورد مناسبی نکرده‌اند، بلکه با حالت رضایت و به‌عنوان حامی خودشان به آمریکا دارند در این حادثه نگاه می‌کنند.(3)

انفجار بمب قوی در منطقه مسلمان نشین بیروت

در ساعت هشت صبح دیروز به وقت بیروت یک اتومبیل بمب گذاری شده در مدخل یک گاراژ واقع در محله مسلمان نشین «المقاصد» در بخش غربی بیروت منفجر شد که بر اثر آن یک ساختمان پنج طبقه مسکونی منهدم گردید و سه ساختمان دیگر و ده ها اتومبیل در منطقه دستخوش حریق شدند. بر اساس گزارش ها در این انفجار تروریستی تا کنون 20 تن کشته و بیش از 80 تن دیگر نیز مجروح شده اند.(4)

شکست عملیات هوایی آمریکا،،فرانسه و اسرائیل در لبنان

عملیات مشترک هوایی آمریکا،اسرائیل و فرانسه که روز یک شنبه برای بمباران کوهستان های شرق بیروت صورت گرفت با سرنگونی 3 جنگنده آمریکایی ، یک سوپراتاندار فرانسوی و 2 جنگنده اسرائیلی شکست خورد و خلبانان این هواپیما ها کشته ،اسیر یا متواری شده اند.

یک منبع امنیتی در لبنان گفت این هواپیماها توسط موشک های سام هفت سوریه که از  دهکده های کوهستانی اطراف بیروت شلیک شد؛ سرنگون شده اند. بر اساس گزارش ها سوریه از شبکه گسترده ای از موشک های زمین به هوا در این منطقه برخوردار است.

از سوی دیگر عبدالحلیم خدام معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه در پیام های جداگانه ای به دبیر کل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل  خواستار آن شد که برای پایان دادن به سیاست تجاوزکارانه آمریکا در لبنان و خاورمیانه تدابیر مناسب اتخاذ شود. (5)

منابع :

1. اطلاعات، 15 آذر 62 ، ص 3
2.اطلاعات، 15 آذر 62 ، ص 3
3. کیهان، 15 آذر 62 ، ص 2
4. اطلاعات،16 آذر 62 ، ص 16
5. جمهوری اسلامی ، 15 آذر 62 ، ص3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول