اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

بدرقه باشکوه نمایندگان ایران در لبنان

مراسم باشکوهی برای بدرقه و تودیع دیپلمات ها در مقر سفارت کشورمان در منطقه جناح در بخش غربی بیروت با شرکت هزاران تن از مسلمانان و مشتاقان راه خدا برگزار شد.

بدرقه باشکوه نمایندگان ایران در لبنان

 رخدادهای 10 آذر 62

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای : بسیج مستضعفین تشکل همه آحاد ملت برای دفاع از انقلاب است.

 

  • در جلسه علنی امروز مجلس کلیات لایحه انتخابات مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

 

  • رئیس سازمان انرژی اتمی : نیروگاه اتمی بوشهر تا 4 سال دیگر به بهره برداری می رسد.

 

  • 106 کشور به قطعنامه پیشنهادی ایران به کمیته جهانی حقوق بشر رای مثبت دادند.

 

  • مسلمانان لبنانی با شکوه هر چه تمام هیئت نمایندگی ایران را در بیروت بدرقه کردند.

 

آیت الله خامنه ای :هیچ نیرویی مانند بسیج در جهان وجود ندارد

در پنجمین روز از هفته بسیج، منتخبین فرماندهان گروه های مقاومت بسیج مستضعفین سراسر کشور با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت :اگر بسیج مستضعفین یعنی بسیج نیروهای عظیم ملت و سازماندهی و آموزش آنها وجود نداشت یقینا انقلاب در دفاع از ارزش های خود ناقص بود چرا که انقلاب اسلامی مدعی مردمی بودن است.

رئیس شورای عالی دفاع با اشاره به این که در سراسر جهان حتی در کشورهایی که انقلاب شده است. هیچ نیرویی مانند بسیج مستضعفین وجود ندارد و قابل مقایسه با آن نیست رئیس جمهور گفت : بسیج در کشور ما به معنای واقعی نیرویی مردمی و مکتبی است و همه آحاد ملت عضو بسیج هستند و کسانی هم که اسم ننوشته اند بایستی شرکت کنند و آموزش ببینند.

رئیس جمهور افزود : آمریکا و قدرت های جهانی موفق شده اند که با سرسپرده نمودن بعضی از سران منطقه ما را زیر فشار قرار دهند ولی ما از آنها سئوال می کنیم که شما دولت ها را خریدید ولی با ملت ها چه می کنید؟ آیا می توانید انگیزه ملت ها را نیز بخرید؟.(1)

تصویب کلیات انتخابات در مجلس

مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی جلسه علنی داشت. در جلسه امروز مجلس گزارش شور اول کمیسیون شورا و امور داخلی و امور خارجه در خصوص لایحه انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد رسیدگی قرار گرفت که کلیات لایحه فوق به تصویب رسید. این لایحه در هشت فصل و 107 ماده تهیه و تنظیم شده است.(2)

نیروگاه بوشهر تا چهار سال دیگر افتتاح می شود

مهندس رضا امراللهی رئیس سازمان انرژی اتمی  در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت : تا کنون بیش از 80 درصد از عملیات ساختمانی واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر تکمیل شده و این نیروگاه 1200 مگاواتی تا 4 سال دیگر به بهره برداری می رسد.

وی افزود :در رژیم گذشته قرار بود 23 نیروگاه با ظرفیت 20 هزار مگاوات ساخته شود اما درحال حاضر ما بر این عقیده ایم که به هیچ وجه برنامه های اتمی رژیم گذشته مناسب با نیازهای کشور طراحی نشده بود . ظرفیتی به مراتب بیش از نیاز کشور را طراحی کرده بودند که نتیجه ای جز خارج شدن ارز از مملکت نداشته است.(3)

تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل

106 کشور جهان به قطعنامه ارائه شده از سوی ایران به کمیته حقوق بشر سی و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل رای مثبت دادند و 28 کشور از جمله آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی با آن مخالفت کردند.

قطعنامه ارائه شده از سوی ایران خواستار آن شده بود که به خاطر حفظ احترام به حیثیت، شخصیت و حقوق زن آزادی فحشا لغو شود. ایران در این قطعنامه همچنین خواستار آن شده بود که صدور فحشا به جوامع دیگر به طور قانونی مورد پیگرد قرار بگیرد. این قطعنامه بحث و گفت و گوی زیادی را برانگیخت و سرانجام با 106 رای مثبت به تصویب رسید.(4)

بازگشت دیپلمات های ایرانی از لبنان به تعویق افتاد

واحد مرکزی خبر از بیروت گزارش داد بازگشت دیپلمات های سفارت جمهوری اسلامی ایران از بیروت به تهران که قرار بود صبح دیروز پایتخت لبنان را ترک کنند به دلیل گلوله باران فرودگاه بیروت و به تعلیق درآمدن پرواز هواپیماهای مسافربری در این فرودگاه به وقت دیگری موکول شد.

در این رابطه صبح دیروز مراسم باشکوهی برای بدرقه و تودیع این دیپلمات ها در مقر سفارت کشورمان در منطقه جناح در بخش غربی بیروت با شرکت هزاران تن از مسلمانان و مشتاقان راه خدا برگزار شد و پس از آن اعضای سفارت در یک کاروان بزرگ از اتومبیل های مسلمانان لبنانی به سوی فرودگاه بیروت رفتند ولی به علت بسته بودن فرودگاه به مقر سفارت بازگشتند. بر اساس این گزارش هزاران تن از مسلمانان لبنان دیروز در مراسم بدرقه دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران با سردادن شعارهایی تاکید کردند ربتط میان مسلمانان و جمهوری اسلامی ایران  رابطه دیپلماتیک نبوده و یک رابطه روحی عقیدتی و جهادی است.(5)

منابع :

1. اطلاعات، 10 آذر 62 ، ص2 و3
2. اطلاعات،10 آذر 62 ، ص 2
3. کیهان، 10 آذر 62 ، ص 2
4. کیهان، 10 آذر 62 ، ص 3
5. کیهان، 10 آذر 62 ، ص 20

انتهای متن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول