اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هاشمی: انقلاب نباید به سمت مفت خورها منحرف شود

هاشمی رفسنجانی: انقلاب اسلامی را اگر کسی بخواهد از مسیر این مستضعفین بگرداند و به طرف آن گردن کلفت های زورگوی مفت خور و لاشخور منحرف کند بدترین جنایت را مرتکب شده است.

هاشمی: انقلاب نباید به سمت مفت خورها منحرف شود

رخدادهای 11 آذر 62

چکیده :

  • هاشمی : انقلاب اسلامی را اگر کسی بخواهد از مسیر مستضعفین  به طرف آن گردن کلفت های مفتخور و لاشخور منحرف کند بدترین جنایت را مرتکب شده است.

 

  • آیت الله جنتی در نماز جمعه قم : اگر طالب اصلاح هستیم باید افراد مصلح را برای مجلس انتخاب کنیم.

 

  • در پایان هفته بسیج یگان های ارتش 20 میلیونی از مقابل نمازگزاران رژه رفتند.

 

هاشمی : گردن کلفت ها و لاشخورها در مملکت به جان مردم افتاده اند

در آستانه سالروز رحلت جانگداز رسول گرامی اسلامی نماز وحدت آفرین جمعه در تهران با شکوه هرچه تمام در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی امام جمعه موقت تهران  اقامه شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در خطبه های این هفته تهران گفت :گردن کلفت هایی در این مملکت هستند که مثل لاشخور و کفتار به جان مردم افتاده اند و با این مردم این شکلی رفتار می کنند؛ مال اینها را می خورند و گرانفروشی و احتکار می کنند.مردم واقعا فرشته اند و اینها اینجور گرگ و کفتارند اینها قابل مقایسه نیستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود : اگر عدالت اجتماعی این است که حساب اینها را با هم یکی بکنیم این خیلی بی انصافی است.انقلاب اسلامی را اگر کسی بخواهد از مسیر این مستضعفین بگرداند و به طرف آن گردن کلفت های  زورگوی مفت خور و لاشخور منحرف کند بدترین جنایت را مرتکب شده است.

آقای هاشمی درباره قطع ارتباط دولت لبنان با جمهوری اسلامی ایران نیز گفت : ارتباط ما فقط با ملت هاست نه با دولت ها ما با فالانژهای لبنان کاری نداریم ما با آمریکا قطع ارتباط کردیم چند فالانژ که چیزی نیستند. آنچه در بیروت پس از تعطیل سفارت ایران اتفاق افتاد و تحصن و راهپیمایی  که مردم کردند در تاریخ سابقه ندارد و این است معنای صدور انقلاب.

امام جمعه موقت تهران در مورد اجلاس هفته آینده اوپک نیز گفت : ما از کشورهای دوست مثل الجزایر ،لیبی و کسان دیگر می خواهیم که در اجلاس اوپک حداقل برای رساندن قیمت نفت به وضع سابق با ما همکاری کنند ما از وزیر نفت خودمان نیز خواسته ایم که در اجلاس هفته آینده اوپک تلاش کند که قیمت نفت از 29 دلار به 34 دلار یعنی قیمت اولیه اش ترقی کند.(1)

آیت الله جنتی : مردم باید در زمینه انتخابات هوشیار باشند

نماز وحدت آفرین جمعه این هفته قم به امامت آیت الله جنتی امام جمعه موقت شهر مقدس قم اقامه شد.

آیت الله جنتی در نماز جمعه این هفته قم با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت : انتخابات یکی از مسائل مهم کشور ماست که از حالا باید کار کرد دیگران دارند شیطنت های زیادی می کنند که جز با هوشیاری مردم و مسئولین که در رابطه با انتخابات کار می کنند هیچ چیز نمی تواند نقشه های شوم آنها را خنثی کند.

امام جمعه موقت قم افزود :اگر می خواهیم اصلاحی شود باید افراد مصلح و صالح را برای این دوره مجلس انتخاب کنیم یکی از بزرگترین نشانه های عدم صلاحیت این است که برای نمایندگی اصالت قائل می شوند و برای رسیدن به مقام به هر وسیله ای متوسل می شوند.مردم باید هوشیار باشند.(2)

رژه یگان های ارتش 20 میلیونی در سراسر کشور

درآخرین روز از هفته بسیج نیروهای رزمنده ارتش 20 میلیونی در سراسر کشور  در حالی که سلاح های سبک به دوش داشتند با رژه باشکوه خود قدرت رزمی ارتش مردمی را به نمایش گذاشتند.

 در مراسم رژه نیروهای ارتش 20 میلیونی در تهران که از نخستین ساعات بامداد روز جمعه با تجمع در پایگاه های 6 گانه تهران آغاز شد؛ نیروهای بسیج در حالی که سلاح های سبک با خود حمل می کردند به سمت میعادگاه عاشقان الله دانشگاه تهران به حرکت درامدند. در ساعت 10 صبح نیز با شعارهای کوبنده خود و در صفوف فشرده در مقابل دانشگاه تهران لرزه بر اندام دشمنان اسلام انداختند.در پایان این مراسم رژه روندگان در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شرکت کردند آنگاه قطعنامه پایانی هفته بسیج مستضعفین قرائت شد.(3)

منابع :

1. اطلاعات، 12 آذر 62 ، ص14
2. جمهوری اسلامی ، 12 آبان  62 ، ص 4
3. کیهان، 12 آذر 62 ، ص 1

انتهای متن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول