اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

حرکت ولی فقیه همان حرکت ائمه (ع) است

آیت الله صانعی : امروز حرکت ولی فقیه در مقابل قدرتمندان همان حرکتی است که اگر امام حسن هم بود انجام می داد.

حرکت ولی فقیه همان حرکت ائمه (ع) است

رخدادهای 14 آذر 62

چکیده :

  • مراسم سوگواری شهادت پیامبر اکرم(ص) امام حسن مجتبی (ع) با حضور میلیون ها نفر در سراسر کشور برگزار شد.

 

  • آیت الله صانعی : امروز حرکت ولی فقیه در مقابل قدرتمندان همان حرکتی است که اگر امام حسن هم بود انجام می داد.

 

  • ضد حمله دشمن بعثی در ارتفاعات شیخ گزنشین در دم سرکوب شد.

 

  • سه جنگنده آمریکا در حمله به شرق بیروت توسط آتشبار ضد هوایی سوریه سرنگون شدند.

 

  • بر اثر آتش شدید انقلابیون مسلمان 10 تفنگدار آمریکایی در بیروت کشته و زخمی شدند.

 

  • کنفرانس وزرای خارجه کشورهای اسلامی فردا در بنگلادش آغاز به کار می کند.

 

برگزاری مراسم سوگواری شهادت پیامبر اکرم با حضور میلیونی مردم در سراسر کشور

امت خداجوی و مسلمان کشورمان در سالروز رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)  با تشکیل مجالس سوگواری و عزاداری یاد این روز بزرگ را گرامی داشتند.

در تهران نیز مانند دیگر شهرهای کشورمان اسلامیمان مراسم باشکوهی بپا شد و مردم شهید پرور تهران با برپایی دسته جات سینه زنی و نوحه خوانی به سمت میدان امام حسین (ع) راهپیمایی کردند.

در این مراسم آیت الله صانعی دادستان کل کشور به سخنرانی پرداخت و گفت : باید رسول خدا الگوی مسلمین باشد در جایی که ابر قدرت ها در مقابل ما ایستاده اند ما نمی توانیم بگوییم بی تفاوت هستیم و نمی خواهیم از رسول خدا درس بگیریم چرا که این یک نفاق و دورویی است.

دادستان کل کشور افزود : من در روز رحلت حضرت رسول اکرم و سبط عزیزش می گویم امروز حرکت ولی فقیه در مقابل قدرتمندان همان حرکتی است که اگر امام حسن مجتبی (ع) هم بود انجام می داد و شما نیز امروز به آیات خدا در مورد جنگ عمل کرده اید.

آیت الله صانعی در مورد جرایم عمومی در کشور نیز گفت : امروز در کشور ما آلودگی های گذشته وجود ندارد و مردم را به جز در موارد چاقو کشی ، قمار بازی و مستی به کلانتری ها نمی آورند.(1)

ضد حمله سنگین دشمن در منطقه عملیاتی  شب گزین سرکوب شد

ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد ضد حمله دشمن بعثی در مقابل ارتفاعات شب گزین در منطقه عملیاتی غرب کشور  در دم سرکوب شد. بر اساس این گزارش رزمندگان ظفرمند اسلام موفق شدند با کوبیدن مواضع نیروهای پیاده، تانک و توپخانه دشمن در جبهه های غرب 37 تن از مزدوران صدامی را کشته و یا زخمی کنند. 16 دستگاه خودرو یک قبضه تفنگ 106 میلیمتری  به همراه یک ضاغه مهمات نیز به کلی منهدم شد.(2)

حمله جنگنده های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در بیروت

ساعت 9 و 30 دقیقه صبح دیروز به وقت تهران 10 فروند جنگنده آمریکایی متعلق به ناوگان ششم آمریکا به مواضع سلاح های ضد هوایی سوریه در منطقه جبل کنیسه در شرق بیروت حمله ور شدند و بسیاری از روستاهای اطراف از جمله عالیه، صوفر، بحمدون و صحانه را بمباران کردند. نیروهای سوری در مقابل این حمله با آتش ضد هوایی خود سه فروند از جنگنده های مهاجم امریکایی را در منطقه سرنگون کردند که خلبان یکی از جنگنده ها به اسارت نیروهای سوری درآمده است.

خبرگزاری ها در ابتدا گزارش داده بودند که مواضع نیروهای سوری توسط هواپیماهای ناشناس مورد حمله قرار گرفته است ولی با سرنگونی هواپیماهای مهاجم، پنتاگون وزارت جنگ آمریکا اعتراف کرد که این حمله توسط هواپیماهای متعلق به ناوگان ششم آمریکا صورت گرفته است. سخنگوی نظامی دولت سوریه تعداد تلفات سوری ها در این حملات را 2 کشته و هشت مجروح اعلام کرد و گفت : یک خودرو و یک انبار مهمات هم نابود شده است.

همچنین در جریان گلوله باران مواضع تفنگداران امریکایی به دست انقلابیون مسلمان در بیروت 8 تفنگدار به هلاکت رسیده و 2 تن دیگر مجروح شدند.ی. یونایتدپرس گزارش داد تفنگداران آمریکایی که زیر شدیدترین آتش توپخانه تا کنون قرار گرفته بودند از ناوگان ششم آمریکا درخواست کمک کردند.(3)

شروع به کار اجلاس مقدماتی وزرای خارجه کشورهای اسلامی در داکا

اجلاس مقدماتی چهاردهمین کنفرانس وزرای خارجه کشوهای اسلامی روز گذشته کار خود را در داکا پایتخت بنگلادش آغاز کرد.

بنا بر این گزارش در اولین دور این مذاکرات که به منظور تهیه و تدوین دستور کار کنفرانس وزرای خارجه انجام شد طرح لزوم امر به معروف و مبارزه با منکرات در کلیه کشورهای اسلامی از طرف هیئت جمهوری اسلامی ایران مطرح و پس از بحث و گفت و گو به اجلاس وزرای خارجه که فردا در داکا برگزار می شود موکول شد. سال گذشته نیز طرح مشابهی از سوی جمهوری اسلامی ارائه شده بود که به موقع به بحث گذاشته نشد.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 14 آذر 62 ، ص 3
2. جمهوری اسلامی ،  14 آذر 62 ، ص2
3. اطلاعات ، 14 آذر 62 ، ص 16
4. کیهان، 14 آذر 62 ،ص 20

انتهای متن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول