اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

توطئه انحلال سازمان اوپک

مهندس غرضی: ایران به هیچ وجه اجازه نخواهد داد سازمانی مثل اوپک که مانعی است در مقابل مستکبرین از بین برود و منحل شود .

توطئه انحلال سازمان اوپک

رخدادهای 13 آذر 62

چکیده :

  • آیت الله منتظری : خود محوری در ما نباید باشد ما حزب را برای خودمان نمی خواهیم.

 

  • ستاد تبلیغات جنگ  ادعاهای رژیم صدام مبنی بر گلوله باران شهرها و روستاهای عراق توسط ایران را تکذیب کرد.

 

  • وزیر نفت : ایران از قیمت پایه  34 دلار برای هر بشکه در کنفرانس اوپک حمایت می کند.

 

  • انفجار مهیب بمب ساختمان 3 طبقه را در بیروت ویران کرد.

 

دیدار اعضای شورای اجرایی حزب جمهوری اسلامی با آیت الله منتظری

اعضای شورای اجرایی حزب جمهوری اسلامی در قم با آیت الله منتظری دیدار و گفت و گو کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت : من از ابتدا طرفدار یک تشکیلات اسلامی بودم. اما تنها فرق بین حزب شما و احزاب دنیا به این است که دیگران حزب را برای حزب و برای خودشان می خواهند و در حقیقت به قول امروزی ها حزب فقط هدف است نه وسیله مسئله خود محوری در ما نباید باشد ما حزب را برای خودمان نمی خواهیم.

آیت الله منتظری افزود: ما حزب را می خواهیم برای اینکه اسلام را در کشور پیاده کنیم برای این که افراد به درد به خور و معتقد به به انقلاب و ولایت فقیه را بیاوریم بر سر کار می خواهد از حزب خودمان باشد یا نباشد.(1)

تکذیب ادعاهای رژیم عراق از سوی ستاد تبلیغات جنگ ایران

ستاد تبلیغات جنگ با صدور اطلاعیه ای ضمن تکذیب   ادعاهای واهی  رژیم صدام مبنی بر گلوله باران شهرها و روستاهای عراق توسط ایران تاکید گرد : ایران اسلامی با وجود تمام قدرت و امکاناتی که در اختیار دارد حتی یک گلوله به سمت شهرهای عراق پرتاب نکرده و نخواهد کرد.

این اطلاعیه می افزاید: این بی شک یک توطئه جدیدی از سوی این رژیم ضد بشری است که قصد دارد با هدف قرار دادن بخش هایی از شهرهای مرزی عراق و تخریب آنها به دست خود چنانکه در پنجوین اتفاق افتاد از رسوایی عالمگیر خود بکاهد و با صحنه سازی های دروغین جنایات هولناک خود را توجیه نمایند.(2)

وزیر نفت : ایران اجازه نمی دهد اوپک منحل شود

در آستانه تشکیل کنفرانس اوپک در 16 آذرماه جاری مهندس محمد غرضی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران مواضع ایران را در یک کنفرانس مطبوعاتی برای خبرنگاران داخلی و خارجی تشریح کرد.

 مهندس غرضی گفت : ایران به هیچ وجه اجازه نخواهد داد سازمانی مثل اوپک که مانعی است در مقابل مستکبرین از بین برود و منحل شود . بنابراین ما در داخل اوپک با مخالفین اوپک به جنگ ادامه خواهیم داد و نخواهیم گذاشت اوپک ابزار دست کشورهایی شود که تابعیت سیاست آمریکا را فطرتا پذیرفته اند.

وی افزود : جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد نفت ارزان به سوی کشورهایی روانه شود که با ما دشمن هستند . ایران در کنفرانس گذشته لندن قیمت 29 دلار را برای هر بشکه نپذیرفت و در این زمینه بارها اعلام کرده است که قیمت 34 و 36 دلار برای هر بشکه نفت بهای خون شهدای انقلاب اسلامی در سطح منطقه است و کسانی که با این امر مخالفت کنند مستقیما با انقلاب اسلامی برخورد می کنند.

وی افزود : ما سقف تولید 2 میلیون و 400 هزار بشکه در روز را پذیرفتم و به آن پایبند بودیم و شرط اساسی ما این بود که سایر تولیدکنندگان هم از این امر تبعیت کنند ولی با اقدامات عربستان بعید به نظر می رسد ما سقف تولید 2 میلیون و 400 هزار بشکه در روز را قبول کنیم.(3)

انفجار مرگبار در بیروت

انفجار یک بمب قوی ساختمان سه طبقه ای را در بخش غربی بیروت ویران کرد که بر اثر ان حداقل 20 تن کشته و مجروح شدند.

پلیس از مردم خواست به بیمارستان ها بشتابند و به مجروحین خون بدهند گزارش شاهدان عینی حاکیست در حالی که آمبولانس ها به محل انفجار نزدیک می شدند ساکنین ساختمان مسکونی از میان آتش و دود به بیرون می دویدند.

رادیو صدای بیروت نیز گزارش داد تعداد کشته شدگان و مجروحین این انفجار افزایش پیدا خواهد کرد .هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است. لبنان طی هفته های اخیر شاهد درگیری های گسترده بین انقلابیون و دولت لبنان از یک سو و گروه های فلسطینی مخالف و موافق یاسر عرفات از سوی دیگر بوده است.(4)

منابع :

1. کیهان، 14 آذر 62 ، ص 2و3
2. اطلاعات، 14 آذر 62 ، ص
3. کیهان، 14 آذر 62 ، ص 2
4. کیهان، 14 آذر 62 ، ص 2

انتهای متن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول