اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هاشمی: انقلاب با تصرف لانه جاسوسی زد توی دهن آمریکا

هاشمی رفسنجانی: ایران انقلابی این لانه جاسوسی را تصرف کرد و زد توی دهن آمریکا و مقابل آمریکا مردم مشتهایشان را گره کردند. و در خیابان ها شعار مرگ بر آمریکا را به عنوان شعار پایه ای در این کشور رایج کردند .

هاشمی: انقلاب با تصرف لانه جاسوسی زد توی دهن آمریکا

رخدادهای 13 آبان 62

چکیده :

  • آیت الله هاشمی : روزی که تصمیم بگیریم منافع آمریکا را هر جا که باشد نابود خواهیم کرد.

 

  • انتخابات در ایران آزاد آزاد است ما نیاز نداریم به خفقان اگر نیاز داشتیم و انقلاب ایجاب می کرد هیچ ابایی نداشتیم

 

  • شعار مرگ بر آمریکا شعار پایه ای ملت ایران است

 

  • آیت الله مشکینی : قوه قضائیه هر دست مرموزی که احتکار و گرانفروشی می کند را قطع کند.

 

  • جنگ خونین جناح های فلسطینی در طرابلس صدها کشته و مجروح به جای گذاشت.

 

هاشمی : انقلاب با تصرف لانه جاسوسی زد توی دهن آمریکا

نماز وحدت بخش و دشمن شکن این هفته تهران همانند جمعه های گذشته در دانشگاه تهران با شرکت انبوه مردم خداجوی و به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

آیت الله هاشمی رفسنجای در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران گفت : پیروزی انقلاب اسلامی تو دهنی بزرگی به آمریکا زد و  آمریکا را مقابل یک موج عظیم مردمی قرار داد آمریکایی ها در حال برنامه ریزی در لانه جاسوسی خود بودند که این موج عظیم را بخوابانند که این قضیه منجر به عصبانیت و خشم نیروهای آگاه مملکت و انقلاب شد و آنها در یک هجوم بسیار به جا و به موقع لانه جاسوسی را گرفتند استعفای دولت موقت نیز خودش کمک بزرگتری به انقلاب بود.

اقای هاشمی افزود :اصل و روح قضیه حمله آمریکا به طبس برای نجات گروگان ها نیز این بود که ایران انقلابی این لانه جاسوسی را تصرف کرد و زد وتوی دهن آمریکا و مقابل آمریکا مردم مشتهایشان را گره کردند. و   در خیابان ها شعار مرگ بر آمریکا را به عنوان شعار پایه ای در این کشور رایج کردند که این شعار به همه جا رفته و این کارها برای آمریکا خیلی گران تمام شد.

هاشمی افزود : ما هر وقت بخواهیم مستقیما با امریکا بجنگیم اعلام می کنیم و هر جای دنیا هم آمریکایی یا منافع آمریکا را ببینیم می زنیم.

آقای هاشمی درباره ادعای اعضای نهضت آزادی درباره آزاد نبودن انتخابات نیز گفت : انتخابات آزاد آزاد است ما نیاز نداریم به خفقان اگر نیاز داشتیم و انقلاب ایجاب می کرد هیچ ابایی نداشتیم ما برایمان انقلاب اصل است و امام اصل است و اسلام اصل است. اگر این انقلاب یک روزی به خفقان نیاز پیدا کرد خفقان پیش می آوریم اما امروز ایجاد نکرده هنوز(1)

آیت الله مشکینی :  قوه قضائیه دست های محتکران را قطع کند

نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم همزمان با یوم الله  13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی و سالروز تبعید امام امت در مدرسه امام صادق «ع» و به امامت آیت الله مشکینی برگزار شد.

آیت الله مشکینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم گفت : جوانان عزیر ما با تسخیر لانه جاسوسی و با این عمل شجاعانه ثابت کردند که کارتر ها و ریگان ها لات ها و عزی های زمان جز مجسمه ای نیستند و همه دیدیم آنها با همه دست و پا زدنها نتوانستند هیچ غلطی بکنند و ما پیروزی این انقلاب مهم را به همه مستضعفین جهان تبریک می گوییم.

آیت الله مشکینی در ادامه خطبه های نماز جمعه قم با اشاره به مسئله احتکار و گرانی گفت :من از قوه قضائیه می خواهم دست های مرموز را در زمینه احتکار و گرانی پیدا کرده و زود قطع کنند که هیچ چیز انقلاب ما را به اندازه این مسئله تهدید نمی کند.(2)

300 کشته و مجروح در درگیری بین هواداران و مخالفین عرفات

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه از طرابلس در شمال  لبنان گزارش داد جنگ بین هواداران و مخالفان یاسر عرفات طی 2 روز گذشته 130 کشته و 170 مجروح برجای گذاشته است بر اساس این گزارش اگر چه از شدت درگیری ها کاسته شده اما هنوز مبادله آتش توپخانه دو طرف ادامه دارد منابع لبنانی گفتند این حملات از سوی مخالفین جنبش الفتح علیه اردوگاه هایی که هواداران الفتح در آن سنگر گرفته بودند صورت گرفت اما هیچ کدام از مواضع هواداران عرفات به تصرف مخالفان وی نیفتاد.رادیو سوریه نیز  شرکت نیروهای سوری در نبردهای شمال لبنان را تکذیب کرد و گفت اتهام های عرفات در این زمینه با هدف توجیه شکست های وی صورت می گیرد.(3)

پی نوشت ها:

1. کیهان، 14 آبان 62 ، ص 21
2. جمهوری اسلامی، 14 آبان 62 ، ص4
3. کیهان ، 14 آبان ، ص 26

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول