اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هاشمی: آمریکا حمله نمی کند چون از ایران می ترسد

هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس: اگر آمریکا به ایران حمله نمی کند به خاطر این است که می ترسد اگر آمریکا به ایران بیاید در باتلاقی گرفتار می شود که نمی تواند از آن خارج شود.

هاشمی: آمریکا حمله نمی کند چون از ایران می ترسد

رخدادهای 11 آبان 62

چکیده :

  • آیت الله خامنه ای :امروز در دنیا قدرتی وجود ندارد که بتواند جمهوری اسلامی ایران را به زانو درآورد.

 

  • آیت الله هاشمی : نهضت آزادی می داند که در انتخابات رای ندارد به همین دلیل به حیله دست زده است.

 

  • اگر آمریکا به ایران بیاید در باتلاقی گرفتار می شود که نمی تواند از آن خارج شود

 

  • وزیر کشور از جزئیات دسیسه ها و توطئه های اخیر نهضت آزادی پرده برداشت.

 

  • حماسه آفرینان نیروی دریایی 2 ناوچه جنگی دشمن را به قعر دریا فرستادند.

 

  • ملا حیدر فهیم امام جمعه 81 ساله آویهنگ سنندج پس از 25 روز شکنجه به دست عناصر ضد انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

بازدید آیت الله خامنه ای از منطقه هوایی مهرآباد

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع در مراسم صبحگاه پرسنل منطقه هوایی مهرآباد  شرکت کرد.

آیت الله خامنه ای در این مراسم  که فرمانده نیروی هوایی نیز حضور داشت گفت: ما امروز در جهان احساس قدرت می کنیم نه قدرت توپ و تانک و هواپیما بلکه قدرت و نیروی ایمان عظیم جوانان مومن و پایدار که تجهیزات آنان یارای مقابله با آن را ندارند. امروز در دنیا قدرتی وجود ندارد که بتواند آن را به زانو درآورد.

در پایان بازدید از منطقه هوایی مهرآباد رئیس شورای عالی دفاع در جلسه ای با شرکت رئیس ستاد مشترک،جانشین و فرماندهان ستاد مشترک و فرماندهان نیروها و معاونین آنها حضور یافت و فرماندهان حاضر گزارش هایی از قسمت ها و یگان های ذیربط را به استحضار رئیس شورای عالی دفاع رساندند.(1)

هاشمی : نهضت آزادی دست به حیله زده است

سفرا و کارداران جمهوری اسلامی در اروپا و امریکای جنوبی که برای شرکت در سمیناری به تهران آمده اند به اتفاق وزیر امور خارجه با آیت الله هاشمی  رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

آقای هاشمی در این دیدار با اشاره به روش مخالفین جمهوری اسلامی در تبلیغات گفت : نهضت آزادی می داند که در انتخابات رای ندارد به همین دلیل به حیله دست زده است. نهضت آزادی در شرایطی که قرار است 4 تا 6 ماه دیگر تبلیغات انتخابات مجلس آغاز شود بدون اجازه گرفتن از وزارت کشور اعلام می کند که سمینار تامین آزادی انتخابات را برگزار می کند اما بحث عمومی و تجمع مردم در یک میدان دیگر اسمش سمینار نیست و این کار را با نظامی می کنند که دارد بهترین بچه هایش را شهید می دهد.

رئیس مجلس افزود : آنها حتی از حربه درگیری در محل سمینار نیز استفاده کرده و در نطق پیش از دستور دیروز مجلس به دروغ اعلام کردند در خطبه نماز جمعه مردم را برای این کار تحریک کرده بودند و در حدود 300 نفر مسلح به سمینار آمده بودند در حالی که افراد مسلح از مردم نبودند و برای تامین امنیت آنها آنجا رفته بودند. من نمی خواهم بگویم اینها آمریکایی هستند این موضوع بعید است امام روش کار آنها مثل شیوه همان هایی است که در خارج هستند

رئیس مجلس در پایان گفت : اگر آمریکا به ایران حمله نمی کند به خاطر این است که می ترسد اگر آمریکا به ایران بیاید در باتلاقی گرفتار می شود که نمی تواند از آن خارج شود آمریکا برای آمدن به ایران راهی ندارد و قبلا هم این را در طبس آزمایش کرده است.(2)

پشت پرده جنجال اخیر نهضت آزادی از زبان ناطق نوری

در پی ماجراجویی گرادنندگان نهضت آزادی در جریان تشکیل میتینگی در روز جمعه گذشته و جو آفرینی آنان در نطق پیش از دستور دیروز مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام ناطق نوری وزیر کشور در گفت و گویی از پشت پرده این ماجراجویی ها که برای خدشه دار کردن انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و کسب حیثیت سیاسی از دست رفته گردانندگان این گروهک صورت گرفته است پرده برداشت.

وزیر کشور گفت: نهضت آزادی برای میتینگ خود از وزارت کشور اجازه ای نگرفته بود و حتی صباغیان در تماس با وزارت کشور اعلام کرد نامه ای که از طرف این گروه برای وزارت کشور ارسال شده صرفا برای اطلاع بوده و ما نیازی به کسب اجازه نداریم. آنها می خواستند میتینگی برگزار کنند و چون دیدند میتینگ نیاز به اجازه دارد اسم آن را سمینار گذاشتند

ناطق نوری افزود : روز جمعه نیز علی رغم قولی که نهضت آزادی داده بود این میتینگ را برگزار کردند که با واکنش امت حزب الله روبه رو شد و مردم شعار می دادند این ساختمان نهضت آزادی به عنوان لانه جاسوسی دوم باید تسخیر شود که جلوی این کار گرفته شد و ما از برادران کمیته خواستیم که جان اعضای نهضت آزادی که در این میتینگ غیر قانونی حضور داشتند را حفظ و تا خانه هایشان اسکورت بکنند. البته این مسئله را نیز باید بگیوم که یکی از عوامل تحریک مردم خود اعضای نهضت آزادی بودند(3)

 2 ناوچه جنگی دشمن غرق شد

ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد مزدوران بعثی در یک نبرد سنگین دریایی گوشمالی شدند. بر اساس این گزارش دشمن بعثی تعداد قابل توجهی از شناورهای خود را برای ایجاد خلل در تردد کشتی های تجاری وارد منطقه خلیج فارس کرده بود که در یک نبرد دریایی و توسط دلاورمردان نیروی دریایی کشورمان یک ناوچه موشک انداز و یک شناور رزمی دشمن غرق شد.(4)

شهادت امام جمعه اهل سنت آویهنگ  به دست ضد انقلاب

ملا حیدر فهیم امام جمعه روستای آویهنگ سنندج به همراه 4 تن دیگر از اهالی مسلمان آویهنگ پس از 25 روز اسارت به دست عناصر منفور گروهک های ضد انقلاب به شهادت رسیدند در همین رابطه  از سوی امام جمعه سنندج ، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور  دبیر خانه شورای مرکزی ائمه جمعه کردستان اطلاعیه های تسلیتی صادر شد. در این پیام های تسلیت آمده است شهید ملا حیدر که در اسارت گروهک های ضد انقلاب بود به جرم دفاع از نظام و انقلاب و رهبری امام امت با گلوله های آمریکایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.(5)

پی نوشت:

1. کیهان،11 آبان 62 ، ص 3

2. اطلاعات، 11 آبان 62 ، ص 3
3. اطلاعات،11 آبان 62 ، ص2
4. اطلاعات،  11 آبان 62 ، ص 2
5. اطلاعات، 11 آبان 62

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول