اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

دستگیری یک محتکر بهایی

یک محتکر بهایی به قصد براندازی جمهوری اسلامی ایران معادل ده ها میلیون تومان لوازم اتوموبیل های تویوتا، پیکان و رنو را در منزل خود مخفی کرده بود که توسط ماموران دادسرای انقلاب دستگیر شد.

دستگیری یک محتکر بهایی

رخدادهای6 مرداد 62

چکیده :

  • آیت الله منتظری : اسناد مالکیت  مراتع طبیعی که به شیوه خان بازی بدست آمده شرعا اعتباری ندارد..

 

  • معاون سیاسی وزیر کشور : انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی اواخر سال جاری برگزار می شود.

 

  • محسن رفیق دوست وزیر سپاه :جنگ ما با عراق بدون سقوط صدام پایان نخواهد یافت.

 

  • مجلس تاسیس سازمان حسابرسی را تصویب کرد.

 

  • ده ها میلیون تومان لوازم احتکار شده اتومبیل از یک شبکه جاسوسی بهائیت کشف شد.

 

  • آمار غنایم بدست آمده از پادگان حاجی عمران عراق اعلام شد.

 

دیدار آیت الله منتظری با اعضای ستاد عشایری

آیت الله منتظری در دیدار با اعضای ستاد عشایری ایران  با اشاره به شیوه خان بازی در گذشته که با اعمال نفوذ در دستگاه حاکم آنزمان و گرفتن سند مالکیت مراتع طبیعی را به انحصار خود دراورده و سپس با دریافت پول از محرومین به آنها پروانه می دادند گفت :اینگونه سند مالکیت ها که به این شیوه بدست آمده شرعا اعتباری ندارد و همچنین پروانه هایی که معمولا خان ها یا افراد متمکن دیگر به عشایر برای چرخاندن گوسفندهایشان می دادند و در مقابل پول سنگین می گرفتند  مشروعیت ندارد زیرا اینگونه مراتع عمومی که متعلق به به روستای خاصی نیست مربوط به دولت اسلامی است .

آیت الله منتظری برای ایجاد هماهنگی کامل و از بین بردن مشکلاتی که اکنون ستاد عشایر با آن درگیر است. مقرر کرد حجت الاسلام فاضل هرندی بعنوان نماینده ستاد واگذاری اراضی به منظور نظارت بر شرعی بودن کارهای ستاد عشایری در جلسات این ستاد شرکت کند.(1)

خبر معاون  وزیر کشور از زمان برگزاری انتخابات مجلس

معاون سیاسی وزیر کشور در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت : وزارت کشور پس از 6 ماه بررسی،، لایحه قانونی شوراها را تهیه و به هیئت دولت تقدیم کرده است تا پس از تصویب  به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود و هم اکنون نیز مقدمات انتخابات را آماده کرده ایم تا بلافاصله پس از تصویب مجلس شورای اسلامی بمرحله اجرا گذاشته شود. وی همچنین گفت :قسمتی از لایحه قانونی احزاب نیز تهییه شده و جهت تصویب به هیئت دولت تقدیم شده است. معاون سیاسی وزیر کشور در پایان این مصاحبه گفت : انتخابات مجل شورای اسلامی  اواخر امسال برگزار می شود.(2)

رفیقدوست : حکومت صدام به زودی سقوط خواهد کرد

وزیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گو با کیهان گفت : ما از شروع شکست حصر آبادان تا به امروز هرگز در جنگ عقب گردی نداشته ایم و هیچ کدام از عملیات های ما تاکنون شکست نخورده است و انشاالله بزودی با تحولات جدید جنگ را از حالت رکودی که در واقع طی این مدت در حال سازماندهی ،تمرینات و نیز آمادگی بودیم و این به معنای رکود نبود- خارج خواهیم کرد و ان شاالله با فعال شدن و تغییر وضع جنگ خواهید دید که حکومت صدام به زودی سقوط خواهد کرد.

 وی تاکید کرد : جنگ ما با عراق بدون سقوط صدام پایان نخواهد باید یک بار هم که شده متعدی مجازات شود.(3)

تصوب طرح تاسیس سازمان حسابرسی

مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز خود که به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد کلیات طرح تاسیس سازمان حسابرسی را تصویب کرد.

 در نشست امروز مجلس پس از قرائت تذکرات مجلس وارد دستور شد و  رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون امور قضایی و دارایی در خصوص طرح قانونی تشکیل سازمان حسابرسی که از جلسه قبل ناتمام مانده بود ادامه یافت و پیشنهادات اصلاحی نمایندگان نسبت به جزئیات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از سخنان نمایندگان مخالف و موافق در مورد هر یک از پیشنهادات و ارائه توضیحات لازم توسط نایب رئیس کمیسیون مذکور و نماینده دولت و منظور نمودن پیشنهادات مصوب طرح تشکیل سازمان حسابرسی تصویب شد.(4)

دستگیری یک محتکر بهایی

 یک محتکر بهایی بقصد براندازی جمهوری اسلامی ایران معادل ده ها میلیون تومان لوازم اتوموبیل های تویوتا،پیکان و رنو را در منزل خود مخفی کرده بود که توسط ماموران دادسرای انقلاب دستگیر شد.

 در تحقیقاتی که از شخص نامبرده بعمل آمد وی خود را سرهنگ دو بازنشسته ژاندارمری معرفی کرد و گفت که مدیر عامل یک شرکت پوششی و عضو تشکیلات الحادی بهائیت است و این شرکت نیز پوششی بود برای فعالیت های تشکیلاتی و ضد انقلابی و جاسوسی و بیشتر کارهای قسمت های حقوقی و تکثیر بیانیه ها و دستورالعمل هایی که بر علیه انقلاب صادر می شد در این شرکت صورت می گرفت.(5)

12 هزار مسلسل از صدامیان غنیمت گرفته شد

در ادامه تخلیه غنایم بدست آمده از دشمن بعثی عراق آمار بخشی از تجهیزات به غنیمت گرفته شده در پادگان استراتژیک حاج عمران عراق در جریان عملیات ولفجر 2 اعلام شد.

بر اساس این گزارش در این پادگان 12 هزار مسلسل کلاشینکف ،48 قبضه توپ 106 میلیمتری چندین کامیون نارنج دستی و انواع مین ،180 قبضه خمپاره 160 میلیمتری 18 دستگاه لودر و بلدوزر کشف شد. فرماندهان نظامی معتقدند که وجود این مقدار مهمات به خصوص این تعداد اسلحه سبک در این منطقه کوهستانی هیچ توجیه نظامی غیر از تغذیه عوامل ضد انقلاب و مزدور نمی تواند داشته باشد.همچنین قرارگاه حمزه سیدالشهدا اعلام کرد صبح امروز 3 میراژ عراقی در منطقه عملیاتی ولفجر-2  سرنگون شد.(6)

پی نوشت:

1. اطلاعات،6 مرداد 62، ص 4
2. جمهوری اسلامی ،6 مرداد 62،ص 16
3. کیهان،6 مرداد 62 ، ص 14
4. جمهوری اسلامی ، 8 مرداد 62 ، ص 8
5. اطلاعات، 6 مرداد 62 ،ص 2
6. اطلاعات، 6 مرداد 62 ،ص2و4

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول