اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

خیانت های عرفات به ایران

یاسر عرفات که به عراق سفر کرده است به سربازان کشته شده عراقی در جنگ با ایران با نثار تاج گلی ادای احترام کرد. رویترز با اعلام این خبر گزارش داد عرفات همچنین از موزه ای که سلاح های غنیمت گرفته شده از نیروهای ایران در آن نگهداری می شود دیدن کرد.

خیانت های عرفات به ایران

رخدادهای26 تیر 62

چکیده :

  • رئیس جمهور در دیدار با وزیر خارجه بنگلادش : دوستی با کشورهای مسلمان از اصول انقلاب اسلامی است.

 

  • آیت الله منتظری : خطر عراق و اسرائیل متوجه کیان اسلام است و جز با آگاهی و بسیج مسلمانان برای یک مبارزه طولانی قابل دفع نیست.

 

  • نخست وزیر  : با تصمیم روسای  سه قوه  خرید و فروش برنج به دولت واگذار شد.

 

  • یاسر عرفات که به عراق سفر کرده است به سربازان کشته شده عراقی در جنگ با ایران ادای احترام کرد.

 

 دیدار آیت الله خامنه ای با وزیر خارجه بنگلادش

آقای« شمس الدوها» وزیر خارجه بنگلادش که در راس هیئتی به ایران  سفر کرده بود با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار کرد. در این دیدار که آقای ولایتی وزیر امور خارجه و کاردار سفارت بنگلادش در ایران حضور داشتند رئیس جمهور  با اشاره به اینکه دوستی با کشورهای اسلامی یکی از اصول اساسی انقلاب اسلامی ما است گفتند : بحمدالله میدان برای فعالیت های دو کشور در همیه زمینه ها موجود است و کشور بزرگ شما دارای مشترکات بسیاری با کشور ما است و به اعتقاد ما میلیون ها مسلمانی که در کشور شما هستند باید در همه خیرات و برکات عالم اسلام سهیم شوند و خوشبختانه روابط دو کشور نیز در حال گسترش است.(1)

 آیت الله منتظری : با نیروی عظیم ملت غلبه بر دشمنان اسلام ممکن است

در پاسخ به تلگرام تبریک و تسلیتی که از سوی حجت الاسلام حاج سید محمد حسین فظل الله و روحانیون و دانشجویان مسلمان و انقلابی لبنان در مورد شهادت 6 تن از اعضای خانواده آیت الله العظمی حکیم رسیده بود،آیت الله منتظری پیامی فرستادند.

در بخشی از این پیام آمده است : خطری که اکنون توسط رژیم های متجاوز و غاصب بعث عراق و اسرائیل متوجه کیان اسلام و مسلمین است جز با آگاهی مسلمانان جهان و احساس مسئولیت شرعی علمای بلاد اسلامی در بسیج نمودن اقشار و طبقات مسلمانان جهان جهت یک مبارزه طولانی بر اساس مکتب حیات بخش اسلام قابل دفاع نیست.

این پیام می افزاید: به یقین اگر نیروی عظیم ملت با ایمان مذهبی آنان که قویترین عامل تحرک و قیام توده هاست،توسط علماء و روحانیون متعهد وارد صحنه مبارزه گردد همانگونه که در سرزمین استعمار زده ما عملی شد پیروزی بر دشمنان اسلام و نجات عراق مظلوم و لبنان و فلسطین اشغال شده را به دنبال خواهد داشت.(2)

 موسوی : ضمانت اجرای مبارزه با تروریسم اقتصادی مردم هستند

هیئت دولت صبح امروز به ریاست مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر تشکیل جلسه داد وی  در  پایان جلسه هیئت دولت  در جمع خبرنگاران گفت :شورای اقتصاد با حضور روسای سه قوه تصمیم گرفت  خرید و فروش برنج بر عهده دولت باشد.

نخست وزیر در رابطه با مصاحبه اخیر خود درباره برخورد با محتکران و گرانفروشان نیز گفت :ضمانت اجرایی مبارزه با تروریست های اقتصادی خود مردم هستند ما به این امر اعتقاد داریم و اصولا زمینه عمومی را در جامعه ملت می سازد و طبیعتا تمام مسئولین و خدمتگزارانی که به خواست ملت احترام می گذارند و سعی دارند در جهت تامین خواست مردم قدم بردارند می توانند از کمک عظیم ملت برای حل مسائل بهره بگیرند.(3)

 بشقاب پرنده در جاده سمنان-تهران بر زمین نشست!!

شیئی نورانی شبیه اجسامی که به بشقاب پرنده معروفند پریشب در دو کیلومتری خارج از جاده سمنان- تهران و در فاصله بین گرمسار و ورامین به زمین نشست و باعث تعجب و حیرت کلیه سرنشینان اتومبیل های عبوری که با این شئی عجیب روبه رو شدند گردید.

بشقاب پرنده مزبور در روی سطح زمین نشسته و در حالی که صدها چشم حیرت زده آن را در تاریکی شب مینگریستند همچنان که نور خیره کننده نارنجی رنگی از آن برمی خواست در ارتفاع تقریبا 5 متری سطح زمین به حرکت دامد و پس از مدتی از نظرها ناپدید شد. بر اساس این گزارش شاهدان عینی دچار چنان اضطرابی شده بودند که قادر به هیچ عکس العملی نشده اند. یکی از استادان عملیات زمینی پرواز فرودگاه مهراباد تهران جزو شاهدان عینی توقف بشقاب پرنده در روی زمین بوده است. افسر ارشد تیم مرکز فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که وجود بشقاب پرنده تائید نمی شود گفت : احتمال دارد شئی مورد بحث از اجسام سماوی بوده باشد که به زمین سقوط کرده است.(4)

 ادای احترام عرفات به کشته شدگان عراقی در جنگ با ایران

یاسر عرفات که به عراق سفر کرده است به سربازان کشته شده عراقی در جنگ با ایران با نثار تاج گلی ادای احترام کرد.

رویترز با اعلام این خبر گزارش داد عرفات همچنین از موزه ای که سلاح های غنیمت گرفته شده از نیروهای ایران در آن نگهداری می شود دیدن کرد. از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه گزارش داد «یاسر عرفات» همچنین دیروز در بغداد با طارق عزیز وزیر امور خارجه عراق دیدار و گفت و گو کرد پیش از آن نیز عرفات با صدام حسین در حضور عزت ابراهیم معاون رئیس جمهور دیدار کرد.طی این ملاقات صدام بار دیگر حمایت رژیم بعث عراق را از عرفات مورد تاکید قرار داد.(5)

پی نوشت:

1. جمهوری اسلامی،26 تیر62،ص 12
2. اطلاعات،26 تیر 62 ،ص 3
3. کیهان،26 تیر 62 ،ص 3
4. کیهان،26 تیر 62 ،ص3
5. جمهوری اسلامی،26 تیر 62 ،ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول