اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

انقلاب از خارج آسیب نخواهد دید

امام خمینی: من به سهم خودم هیچ نگرانی ندارم راجع به انقلاب. انقلاب راه خودش را پیدا کرده و به پیش می‏رود و بستگی به وجود هیچ کس هم ندارد. این انقلاب ان‏شاءاللّه‏ محفوظ می‏ماند و آسیبی از خارج به او نخواهد رسید.

انقلاب از خارج آسیب نخواهد دید

رخدادهای 28 تیر 62

چکیده :

  • امام خمینی در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری : هیچ نگرانی از انقلاب ندارم و آسیبی از خارج به انقلاب نخواهد رسید.

 

  • اگر ما از زی متعارف روحانیت خارج بشویم و خدای نخواسته، توجه به مادیات بکنیم... این ممکن است  منتهی  شود به اینکه روحانیت شکست بخورد.

 

  • رئیس جمهور در دیدار با وزیر مشاور در امور خارجی سوریه : دولت و ملت ایران در کنار مواضع شجاعانه سوریه در قبال اسرائیل و استکبار جهانی  خواهد ماند.

 

  • دادستانی انقلاب اسلامی : مشخصات کامل محتکرین و گرانفروشان همزمان با محاکمه آنان از طریق جراید و صدا و سیما منتشر و پخش خواهد شد.

 

  • بر اساس آمار سازمان نوسازی 24000 مدرسه بعد از انقلاب ساخته شده است.

 

  • اجساد قطعه قطعه شده یازده تن از شیعیان لبنان در بیروت کشف شد.

 

  • دومین هواپیمای مسافربری آمریکا صبح امروز ربوده شد.

 

 امام خمینی : انقلاب راه خودش را پیدا کرده و به پیش می‏رود و بستگی به وجود هیچ کس هم ندارد.

اعضای مجلس خبرگان رهبری صبح امروز به حضور امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی رسیدند و با ایشان دیدار کردند در ابتدای این دیدار آیت الله مشکینی رئیس مجلس خبرگان گزارشی از نحوه کار این مجلس به عرض رساند. سپس امام خمینی خطاب به اعضای مجلس خبرگان رهبری بیاناتی ایراد کردند.

امام در این دیدار خطاب به اعضای مجلس خبرگان رهبری فرمودند : من به سهم خودم هیچ نگرانی ندارم راجع به انقلاب. انقلاب راه خودش را پیدا کرده و به پیش می‏رود و بستگی به وجود هیچ کس هم ندارد. این انقلاب ان‏شاءاللّه‏ محفوظ می‏ماند و آسیبی از خارج به او نخواهد رسید؛ لکن آن چیزی که انسان را یک قدری نگران می‏کند، دو تا مطلب است که این مربوط به عموم روحانیت است.یک مطلب اینکه من خوف این را دارم که در این انقلاب که باید روحانیت تقویت بشود و آنچه که شده است به هدایت آقایان بوده است، مبادا خدای نخواسته به واسطۀ بعض از اعمالی که از بعض از این روحانیون و معممین صادر می‏شود، این موجب این بشود که یک وقت یک سستی در روحانیت پیدا بشود. یکی قضیۀ اینکه از آن زیّ روحانیت و زیّ طلبگی بوده است، اگر ما خارج بشویم، اگر روحانیون از آن زی که مشایخ ما در طول تاریخ داشته‏اند و ائمۀ هدی ـ سلام اللّه‏ علیهم- داشته‏اند، ما اگر خارج بشویم خوف این است که یک شکستی به روحانیت بخورد، و شکست به روحانیت شکست به اسلام است. اسلام با استثناء روحانیت محال است که به حرکت خودش ادامه بدهد. اینهایند که اسلام را معرفی می‏کنند و به پیش می‏برند و از اول هم همین طور بوده.

توجه به مادیات عامل شکست روحانیت

رهبر کبیر انقلاب اسلامی افزودند : اگر ما از زی متعارف روحانیت خارج بشویم و خدای نخواسته، توجه به مادیات بکنیم، در صورتی که خودمان را با اسم روحانی معرفی می‏کنیم، این منتهی ممکن است بشود به اینکه روحانیت شکست بخورد. من این نگرانی که همیشه هی در دلم هست این است که من خوف این را دارم که مردم به واسطۀ امثال من به بهشت بروند؛ آنها برای خدا توجه به آقایان دارند، و ما هم و شما هم دعوت می‏کنید مردم را به خیر و صلاح؛ من خوف این را دارم که آنها برای خاطر ما و شنیدن حرف ما به بهشت بروند و ما برای خاطر اینکه خودمان مهذب نبودیم به جهنم. طبقه‏ای که می‏خواهند مردم را ارشاد کنند، اینها باید اقوالشان با اعمالشان موافق باشد، یعنی شمایی که مردم را تحذیر از دنیا می‏کنید، اگر خدای نخواسته، خودتان توجه‏تان به دنیا باشد و حریص در دنیا، مردم دیگر از شما باور نمی‏کنند؛ بلکه انحرافات در آنها پیدا می‏شود.

هشدار نسبت به اختلاف در میام روحانیت

امام ادامه دادند:مطلب دیگری که باز انسان را می‏ترساند که خدای نخواسته، مبادا این انقلاب به واسطۀ این مطلب صدمه ببیند، و بدانید که می‏بیند اگر خدای نخواسته بشود، و او این است که بین آقایان در بلاد اختلاف باشد. اتحاد کلمه، ملت را به اینجا رسانده است، خودمان اختلاف پیدا کنیم! و این را من به شما عرض کنم، ما و شما نباید خودمان را بازی بدهیم. اختلاف ریشه اش از حب نفس است. و این اختلاف اگر خدای نخواسته در بین آقایان پیدا بشود، در هر شهری که پیدا بشود قهراً این اختلاف به بازار می‏کشد، به خیابان می‏کشد و آن چیزی که این جمهوری را حفظ کرده وحدت و انسجام این جمعیت است. اگر از اختلاف ماها، آن هم اختلافی که من شک ندارم در سر دنیاست، نه برای خدا، اگر این اختلافات موجب اختلاف بین مردم بشود و موجب این بشود که شکست بخورد جمهوری اسلامی‏و تا قرن‏ها نتواند سرش را بلند کند، این جرمی‏است که خدا می‏بخشد برما؟

لحاظ حق و رضایت خداوند، در تعیین رهبری

 امام در پایان خطاب به اعضای مجلس خبرگان تاکید کردند : من امیدوارم که خداوند تبارک و تعالی، به شما آقایان که برگزیدۀ این ملت هستید، برای این مسئله‏ای که در قانون اساسی است و برای تعیین رهبر یا شورای رهبری توجه به این معنا بسیار داشته باشید که آیا تعیین فلان آدم که در ذهن من است، برای خدا من می‏خواهم تعیین کنم یا چون دوست من است، چون رفیق من است؟ مسئله مهم است، اهمیت حیاتی دارد مسئله. این مسئله مهم الآن درعهدۀ شما آمده است. در این امر خطیر که اگر لغزش در آن پیدا بشود ممکن است لغزش در جمهوری اسلامی پیدا بشود و می‏شود و آن وقت به عهدۀ شما آقایان است. این یک تکلیف الهی است به عهده‏تان آمده و قبول کردید؛ وقتی قبول کردید، باید از عهده اش برای خدا برآیید، و هرچه فکر می‏کنید راجع به این مسئله برای خدا باشد.(1)

آیت الله خامنه ای : ایران در کنار سوریه خواهد ماند

فاروغ الشرع وزیر مشاور در امور خارجی سوریه که حامل پیامی از سوی رئیس جمهوری سوریه برای رئیس جمهور کشورمان است با آیت الله سید علی خامنه ای دیدار کرد.

آیت الله خامنه ای در این دیدار با اشاره به مواضع قاطع دولت سوریه در برابر توطئه های استکبار جهانی در منطقه گفت : ما به عنوان یک کشور مسلمان از آقای حافظ اسد و دیگر مسئولان تصمیم گیرنده در سوریه به خاطر اعلام مواضع به حقشان در مورد مسئله اسرائیل و فلسطین عمیقا تشکر می کنیم.

وی افزود : مطمئنا  عناصر مومن منطقه در کنار شما خواهند بود و دولت و ملت ایران در این مواضع شجاعانه در کنار شما خواهند ماند.

رئیس جمهور در پایان  ضمن تاکید بر لزوم وحدت نیروهای معتقد به مبارزه علیه اسرائیل و آمریکا اظهار داشت : یک مبارزه جدی میبایستی با اسرائیل صورت گیرد و  بر همین اساس پیشنهاد کرده ایم و تاکید می کنیم که باید جبهه پایداری و دولت هایی که معتقد به مبارزه با اسرائیل هستند اتحاد بیشتری داشته باشند.(2)

 دادستانی : اسامی و چهر ه محتکران منتشر می شود

دادستانی انقلاب اسلامی ویژه امور صنفی با صدور اطلاعیه مهمی اعلام کرد : از این پس جهت معرفی چهره های ضد انقلاب و ضد انسانی محتکران و گرانفروشان همزمان با محاکمه آنان نام و نام خانوادگی و تصویر آنها را به همراه مشخصات موسسات مربوطه از طریق جراید و صدا و سیمای جمهوری اسلامی منتشر و پخش خواهد کرد.

بر اساس این اطلاعیه فروش و عرضه کلال باید بر اساس قیمت های مصوب ارگان های مجاز کشور صورت بگیرد و باتوجه به این که کلیه کالاها و مواد اولیه با ارز دولتی وارد کشور شده و در اختیار تولید کننده و توزیع کننده مجاز قرار داده می شود هرگونه گرانفروشی و کم فروشی و تخلف از قیمت های رسمی مشمول مجازات های سنگین و مضاعف خواهد بود. (3)

 ساخت 24 هزار مدرسه پس از انقلاب

مدیر کل سازمان نوسازی و توسعه مدارس کشور در سمینار گروه های نوسازی مدارس کشور گفت :50 هزار واحد آموزشی در کشور داریم که 24 هزار واحد آن پس از انقلاب اسلامی از سوی وزارت آموزش و پرورش با همیاری جهاد سازندگی و خودیاری مردم ساخته شده است.

وی افزود : پس از پیروزی انقلاب عملا 77 درصد از کار گروه های نوسازی در روستاهای کشور انجام شده است که در آینده نیز این خط مشی ادامه خواهد داشت.(4)

 کشتار 11 شیعه در بیروت توسط فلانژها

اجساد قطعه قطعه شده 11 تن از شیعیان لبنان در زیر پلی که بیروت را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می کند کشف شد.گزارش خبرگزاری کویت حاکیست اجساد این 11 تن که زیر پل فواد العواد بیروت کشف شده است احتمالا به انتقام اعتصاب عمومی و تظاهراتی که جمعه گذشته به دعوت جنبش شیعیان لبنان (امل)انجام شد و منجر به درگیری ارتش رژیم لبنان با شیعیان بیروت شد کشته شده اند. رادیو صدای لبنان عربی این کشتار را به شبه نظامیان راستگرا فلانژ نسبت داد.(5)

 هواپیمای آمریکا ربوده شد

دومین هواپیمای مسافر بری آمریکا در ظرف 18 ساعت گذشته که از نیویورک عازم میامی بود با 232 مسافر اوایل صبح امروز ربوده شد و به هاوانا پایتخت کوبا برده شد.از 11 اردیبهشت ماه تا کنون این هشتمین هواپیمای آمریکایی است که ربوده شده و به کوبا برده می شود. خبرهای تائید نشده حاکیست هواپیما ربایان بمب و دیگر مواد آتش زا بهمراه داشتند.(6)

پی نوشت:

1. اطلاعات،28 تیر 62،ص 2
2. کیهان، 28 تیر 62،ص3
3. جمهوری اسلامی،28 تیر 62،ص11
4. کیهان،28 تیر 62،ص 18
5. اطلاعات،28 تیر 62 ،ص 16
6. کیهان، 28 تیر 62، ص1

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول