اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

صانعی: حکم محتکر و گرانفروش اعدام است

آیت الله صانعی دادستان کل کشور: اگر افرادی در صدد باشند با احتکار ،گرانفروشی و با ایجاد کمبود مصنوعی برای جامعه نگرانی بوجود آورند در حکم مفسد خواهند بود و از نظر اسلام حکم مفسد اعدام است.

صانعی: حکم محتکر و گرانفروش اعدام است

 رخدادهای 27 تیر 62

چکیده  :

  • رئیس جمهور :در جامعه اسلامی قابل قبول نیست که که عده ای در رفاه مطلق باشند و عده ای حتی از حداقل آن محروم باشند.

 

  • آیت الله منتظری در دیدار با رئیس مجلس : دولت باید به علل اصلی گرانی،احتکار و عدم توزیع عادلانه بیشتر توجه کند.

 

  • آیت الله صانعی دادستان کل کشور :محتکران و گرانفروشان مفسدند و اعدام خواهند شد.

 

  • آیت الله امامی کاشانی : کسانیکه از حکم دیوان عدالت اداری استنکاف کنند از کار منفصل می شوند.

 

 آیت الله خامنه ای : همه انسان ها باید از یک خط معمولی از امکان برای زیستن برخوردار باشند.

به مناسبت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی و مددیار کارمندان سازمان هزیستی به اتفاق حجت الاسلام اژه ای وزیر مشاور و سرپرست سازمان بهزیستی کشور با آیت الله خامنه ای رئس جمهور دیدار کردند.

رئیس جمهور در این دیدار گفت :اساس نظام ما بر حمایت از کسانی است که محتاج حمایت هستند و اگر بر روی محرومان جامعه تکیه می شود ناشی از همین مسئله است. در جمهوری اسلامی همه انسان ها باید از یک خط معمولی از امکان برای زیستن برخوردار باشند.رئیس جمهور افزود : این در جامه اسلامی قابل قوبل نیست که عده ای در رفاه مطلق باشند و عده ای حتی از حداقل آن هم محروم باشند پس رسیدگی به طبقه محروم در این نظام از وظایف اصلی به شمار می رود.(1)

 تاکید آیت الله منتظری بر توجه بیشتر دولت به گرانی

رئیس مجلس و حجت الاسلام سید احمد خمینی با آیت الله منتظری دیدار کردند.

آیت الله منتظری در دیدار با  هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی توصیه هایی در مورد توجه بیشتر دولت و مسئولین به علل اصلی گرانی و احتکار و اقدام فوری نسبت به توزیع صحیح مواد غذایی و ضروری مردم ارائه کرد.

همچنین آیت الله منتظری در دیدار با حجت الاسلام حاج سید احمد خمینی ضمن دعا جهت عمر رهبر بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی مطالب مشروحی به عنوان پیشنهاد و پیام برای معظم له در مورد اوضاع داخلی حوزه علمیه قم و تنظیم برنامه های تحصیلی و مسائل مربوط به ائمه جمعه سراسر کشور و لزوم تقویت دبیر خانه شورای مرکزی ائمه جمعه بیان داشتند(2)

 آیت الله صانعی : محتکران و گرانفروشان اعدام می شوند

آیت الله صانعی دادستان کل کشور در دیدار با رئیس کل سازمان غله کشور و سپرست شورای آرد و نان اعلام کرد : اگر افرادی در صدد باشند با احتکار ،گرانفروشی و با ایجاد کمبود مصنوعی برای جامعه نگرانی بوجود آورند در حکم مفسد خواهند بود و از نظر اسلام حکم مفسد اعدام است.

دادستان کل کشور در زمینه برخورد قاطع دادگاهها و دادسراها با موارد تخلف گفت : راههائی که قانون برای گرانفروشی،احتکار و ایجاد کمبود در نظر گرفته بسیار سنگین است و اگر در امر تهیه و توزیع آرد و نان گرانفروشی احتکار و یا عدم پخت تمامی سهمیه آرد و دیگر موارد در جهت ایجاد کمبود نان تخلفی از کسی مشاهده شود قضات طبق قانون برای متخلفین از سه ماه تا یک سال و یا پرداخت 5 تا 200 هزار ریال جریمه نقدی صادر خواهند کرد.

دادستان کل کشور افزود ک اگر خدای نکرده افرادی پیدا شوند و در صدد باشند تا با احتکار، گرانفروشی و ایجاد کمبود در جامعه نگرانی بوجود اورند در حکم مفسد خواهند بود و از نظر اسلام حکم مفسد اعدام است .بدیهی است قضات برای رسیدگی به موارد فوق نوبت را در نظر نخواهند گرفت.(3)

 آیت الله امای کاشانی : کسی از حکم دیوان عدالت استنکاف کند برکنار می شود

آیت الله امامی کاشانی رئیس دیوان عدالت اداری در یک مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی گفت : در یک سال گذشت دیوان عدالت اداری متجاوز از 4200 رای صاد کرده است و این آراء غیر از صدور حکم عدم صلاحیت است که صادر شده است.

وی افزود :4200 حکمی که دیوان عدالت صادر کرده در زمینه های مختلف است به آراء بسیاری از هیئت های فهت نفری تقسیم زمین رسیدگی شده و برخی از آنها لغو شده است. بسیاری از افراد که بناحق پاکسازی شده بودند افرادی که در گزینش در حقشان تندروی کرده بود با لغو آراء به کارشان بازگشتند

آیت الله امامی کاشانی در مورد سرپیچی از حکم دیوان نیز گفت : الان هر کسی در هر جا استنکاف کند و استکاف برای دیوان عدالت اداری مشخص شود دیوان قاطع برخورد می کند و از کار منفصل می شود.(4)

پی نوشت:

1. اطلاعات،27 تیر 62،ص 3
2. کیهان،27 تیر 62، ص 18
3. اطلاعات،27 تیر 62،ص 3
4. اطلاعات،27 تیر 62، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول